Mówi: | Niels Kowollik, prezes zarządu Mercedes-Benz Polska Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor PR Mercedes-Benz Polska Christoph Stemmer, dyrektor sprzedaży samochodów dostawczych Mercedes-Benz Polska Andrzej Byrt, prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich |
Są efekty nowej strategii sprzedaży Mercedesa. Klienci chętnie kupują auta kompaktowe
Wzbogacenie oferty auta kompaktowych, a co za tym idzie zwiększenie ich dostępności dla klientów, okazały się dla Mercedesa strzałem w dziesiątkę. Nowa polityka marki przynosi już pierwsze rezultaty, a klientów nie brakuje. Ogromną popularnością cieszy się prezentowany na Targach Motor Show w Poznaniu model kompaktowego SUV-a, czyli Mercedesa GLA. To jedna z kilku nowości niemieckiego koncernu.
– Dwa lata temu zaczęliśmy wprowadzać na rynek gamę samochodów kompaktowych – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor PR Mercedes-Benz Polska. – W 2012 była to Klasa A, rok później Klasa CLA, obecnie do oferty dołącza segment GLA, czyli kompaktowe SUV-y. To modele skierowane są przede wszystkim do ludzi młodych bądź młodych duchem, którzy dotychczas niekoniecznie myśleli o zakupie samochodu marki Mercedes-Benz.
Nowy pomysł koncernu ze Stuttgartu na sprzedaż okazał się trafiony, a bardziej przystępne cenowo modele sprzedają się na tyle dobrze, że fabryki nie nadążają z ixh produkcją. Segment kompaktowych SUV-ów, wchodzący dopiero do sprzedaży, zaprezentowany na poznańskich targach Motor Show, cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów.
– Chcemy, by nasza oferta była dostępna cenowo – wyjaśnia Niels Kowollik, prezes zarządu Mercedes-Benz Polska. – Musimy robić jednocześnie obydwie rzeczy – rosnąć w segmencie dużych aut, żeby spełnić oczekiwania naszych lojalnych klientów i osiągać nasze finansowe cele, ale także rosnąć w segmencie samochodów kompaktowych, by być dostępnym dla większej liczby klientów.
Zdaniem Kowollika, wielkość samochodu i jego cena nie jest dla kupujących jedynym kryterium wyboru. Istotna jest relacja ceny do jakości produktu oraz zużycie paliwa konkretnych modeli.
– Teraz czujemy wiatr w żaglach, niektóre modele samochodów mamy niemal wyprzedane i dotyczy to zarówno mniejszych, jak i większych aut – mówi prezes zarządu Mercedes-Benz Polska. – To pokazuje, że nasza polityka jest słuszna, a nasz portfel modeli atrakcyjny dla klientów.
Oprócz aut kompaktowych marka promuje nadal topowe modele, w tym nowy model Klasy S Coupe.
– To auto o pięknej stylizacji, z bardzo mocnym silnikiem V-8 B Turbo 455 KM i innowacyjnym system widzącego zawieszenia Magic Body Control – mówi dr Ewa Łabno-Falęcka. – Samochód dostępny jest także w wersji wzbogaconej o kryształy Svarowskiego, umieszczone w reflektorach i kierunkowskazach.
Na Targach w Poznaniu Mercedes zaprezentował również nową Klasę C oraz superluksusowy van – Klasę V.
Zainteresowanie poznańskim salonem wskazuje, według organizatorów, na ożywienie na rynku.
– Polska jest największym rynkiem motoryzacyjnym Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Andrzej Byrt, prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich. – Oczywiście, w ostatnich latach sprzedaż aut w naszym kraju spadła, niemniej nasze targi cieszyły się popularnością nawet w czasach kryzysu. A od początku tego roku popyt konsumpcyjny w Polsce zaczął rosnąć i w ślad za tym idzie również sprzedaż samochodów. To świetna wiadomość zarówno dla producentów i sprzedawców, jak i dla naszych targów. Myślę, że możemy mówić już o trendzie wzrostowym.
Czytaj także
- 2025-07-01: Koniec polskiej prezydencji w Radzie UE. Doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków na obronność
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-22: Doda: Podczas koncertów zawsze staram się robić jakieś ekstrashow, by wzbudzić emocje. Mam dużo pomysłów, natomiast wszystko zależy od funduszy i organizatorów
- 2025-05-20: Lanberry: Szykuję grube show, które zapadnie widzom w pamięci. Przede mną intensywne miesiące, w weekendy będziemy grać po cztery–pięć koncertów
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.