Mówi: | Niels Kowollik, prezes zarządu Mercedes-Benz Polska Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor PR Mercedes-Benz Polska Christoph Stemmer, dyrektor sprzedaży samochodów dostawczych Mercedes-Benz Polska Andrzej Byrt, prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich |
Są efekty nowej strategii sprzedaży Mercedesa. Klienci chętnie kupują auta kompaktowe
Wzbogacenie oferty auta kompaktowych, a co za tym idzie zwiększenie ich dostępności dla klientów, okazały się dla Mercedesa strzałem w dziesiątkę. Nowa polityka marki przynosi już pierwsze rezultaty, a klientów nie brakuje. Ogromną popularnością cieszy się prezentowany na Targach Motor Show w Poznaniu model kompaktowego SUV-a, czyli Mercedesa GLA. To jedna z kilku nowości niemieckiego koncernu.
– Dwa lata temu zaczęliśmy wprowadzać na rynek gamę samochodów kompaktowych – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor PR Mercedes-Benz Polska. – W 2012 była to Klasa A, rok później Klasa CLA, obecnie do oferty dołącza segment GLA, czyli kompaktowe SUV-y. To modele skierowane są przede wszystkim do ludzi młodych bądź młodych duchem, którzy dotychczas niekoniecznie myśleli o zakupie samochodu marki Mercedes-Benz.
Nowy pomysł koncernu ze Stuttgartu na sprzedaż okazał się trafiony, a bardziej przystępne cenowo modele sprzedają się na tyle dobrze, że fabryki nie nadążają z ixh produkcją. Segment kompaktowych SUV-ów, wchodzący dopiero do sprzedaży, zaprezentowany na poznańskich targach Motor Show, cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów.
– Chcemy, by nasza oferta była dostępna cenowo – wyjaśnia Niels Kowollik, prezes zarządu Mercedes-Benz Polska. – Musimy robić jednocześnie obydwie rzeczy – rosnąć w segmencie dużych aut, żeby spełnić oczekiwania naszych lojalnych klientów i osiągać nasze finansowe cele, ale także rosnąć w segmencie samochodów kompaktowych, by być dostępnym dla większej liczby klientów.
Zdaniem Kowollika, wielkość samochodu i jego cena nie jest dla kupujących jedynym kryterium wyboru. Istotna jest relacja ceny do jakości produktu oraz zużycie paliwa konkretnych modeli.
– Teraz czujemy wiatr w żaglach, niektóre modele samochodów mamy niemal wyprzedane i dotyczy to zarówno mniejszych, jak i większych aut – mówi prezes zarządu Mercedes-Benz Polska. – To pokazuje, że nasza polityka jest słuszna, a nasz portfel modeli atrakcyjny dla klientów.
Oprócz aut kompaktowych marka promuje nadal topowe modele, w tym nowy model Klasy S Coupe.
– To auto o pięknej stylizacji, z bardzo mocnym silnikiem V-8 B Turbo 455 KM i innowacyjnym system widzącego zawieszenia Magic Body Control – mówi dr Ewa Łabno-Falęcka. – Samochód dostępny jest także w wersji wzbogaconej o kryształy Svarowskiego, umieszczone w reflektorach i kierunkowskazach.
Na Targach w Poznaniu Mercedes zaprezentował również nową Klasę C oraz superluksusowy van – Klasę V.
Zainteresowanie poznańskim salonem wskazuje, według organizatorów, na ożywienie na rynku.
– Polska jest największym rynkiem motoryzacyjnym Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Andrzej Byrt, prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich. – Oczywiście, w ostatnich latach sprzedaż aut w naszym kraju spadła, niemniej nasze targi cieszyły się popularnością nawet w czasach kryzysu. A od początku tego roku popyt konsumpcyjny w Polsce zaczął rosnąć i w ślad za tym idzie również sprzedaż samochodów. To świetna wiadomość zarówno dla producentów i sprzedawców, jak i dla naszych targów. Myślę, że możemy mówić już o trendzie wzrostowym.
Czytaj także
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-22: Doda: Podczas koncertów zawsze staram się robić jakieś ekstrashow, by wzbudzić emocje. Mam dużo pomysłów, natomiast wszystko zależy od funduszy i organizatorów
- 2025-05-20: Lanberry: Szykuję grube show, które zapadnie widzom w pamięci. Przede mną intensywne miesiące, w weekendy będziemy grać po cztery–pięć koncertów
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.