Mówi: | Ryszard Tomaszewski |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Tesco Polska |
Tesco odpowiada na spowolnienie gospodarcze. Będą zmiany w sklepach sieci
Tesco remontuje sklepy i planuje nowe kierunki rozwoju. To odpowiedź sieci na czas spowolnienia gospodarczego. Firma planuje rozwijać się w tych segmentach rynku, w których jest największy popyt. Tesco najlepsze perspektywy widzi m.in. w odzieżowej marce własnej F&F, sprzedaży internetowej, nowej koncepcji bistro, świeżej żywności, a także w rozwijaniu działów dziecięcych, w tym również asortymentu zabawek.
– Marka F&F jest marką rosnącą. Nasza sprzedaż internetowa rozwija się w tempie kilkuset procent rok do roku. Otwieramy nową koncepcję bistro, bo mamy powierzchnie, mamy dużo klientów, których chcemy dobrze, zdrowo i tanio nakarmić. Również bardzo mocno postawiliśmy na świeżą żywność: wymieniamy sprzęt, dajemy dużo większy wybór – wymienia Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco. – To jest nasza odpowiedź na obecne spowolnienie.
Chociaż prezes niechętnie prognozuje wyniki rynku, przyznaje, że w tej chwili polski rynek jest w stagnacji.
– Będziemy szczęśliwi, jak będzie zero – mówi Tomaszewski. – Dlatego rozwijamy te obszary działalności, gdzie klienci chcą kupować najwięcej.
Poza wymienionymi kierunkami rozwoju, Tesco chce rozwijać również usługi finansowej, również segment ubezpieczeń. Sieć oferuje obecnie ubezpieczenia mieszkaniowe („Dom”) i samochodowe (OC i AC).
– Nie chciałbym dzisiaj się deklarować, w jakim kierunku pójdzie cały pakiet ubezpieczeń, bo to się okaże na rynku. Będziemy dążyć w kierunku pakietów, jakie mamy w Wielkiej Brytanii, bo dużo uczymy się od naszej firmy-matki i staramy się wprowadzać sprawdzone rzeczy – dodaje Ryszard Tomaszewski.
W Tesco można nie tylko się ubezpieczyć, ale również m.in. wziąć kredyt (gotówkowy i konsolidacyjny), założyć kartę kredytową czy opłacić rachunki.
– Myślę że nie jesteśmy konkurencją dla banków. Nie muszą się nas obawiać – dodaje.
Prezes sieci podkreśla, że usługi finansowe są jedynie dodatkową częścią biznesu Tesco, podobnie jak np. paliwo czy usługi bistro w sklepie.
W tym tygodniu, po pięciu miesiącach prac, zakończyła się przebudowa najstarszego hipermarketu Tesco przy ulicy Górczewskiej w Warszawie. Obecnie nosi on nazwę Tesco Extra i jest dwudziestym sklepem sieci przygotowanym według nowej koncepcji. Jego wizytówką jest największy dział zabawek, największa restauracja samoobsługowa w sieci Tesco oraz wysokiej jakości tekstylia. Koszt inwestycji na Górczewskiej wyniósł ok. 30 mln zł. Docelowo wszystkie 69 hipermarketów Tesco ma działać w takiej formie.
Czytaj także
- 2024-12-12: Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
- 2024-12-05: Walka z globalnym wylesianiem przesunięta o rok. Rozporządzenie UE prawdopodobnie zacznie obowiązywać dopiero w grudniu 2025 roku
- 2024-08-08: Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Firmy mają problem z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności
- 2024-07-15: Małe i średnie firmy w UE zbyt wolno się cyfryzują. Polskie przedsiębiorstwa dużo poniżej unijnej średniej
- 2024-07-25: E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
- 2024-07-02: Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
- 2024-07-16: Handel odczuwa kryzys demograficzny. Pracownicy zagraniczni i automatyzacja sposobem na niedobór kadr
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia
Rok 2025 powinien być dobrym okresem na rynku kredytów mieszkaniowych. – Zainteresowanie nadal będzie rosło i paradoksalnie przyczyni się do tego niedawna zapowiedź ministra rozwoju i technologii, że nie będzie Kredytu 0 proc. – ocenia dr Jacek Furga, prezes Centrum Procesów Bankowych i Informacji. Jak wskazuje, pomimo braku kolejnego programu wsparcia dla kredytów mieszkaniowych 2024 rok również zakończył się dobrym wynikiem, a jakość obsługi złotowych kredytów mieszkaniowych pozostaje na bardzo wysokim poziomie.
Prawo
W Polsce brakuje ośrodków interwencji kryzysowej. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie i zwiększenie finansowania
W 2023 roku w Polsce funkcjonowało 170 ośrodków interwencji kryzysowej, ale w wielu powiatach tego typu wsparcie wciąż nie jest dostępne. NIK już w 2021 roku alarmował, że ponad połowa powiatów nie powołała takich ośrodków. Tylko część istniejących placówek świadczy całodobowo wsparcie dla osób doświadczających kryzysów, a zapotrzebowanie na takie usługi stale rośnie. Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie dotyczącym interwencji kryzysowej oraz finansowaniu tych usług.
Finanse
Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania
Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.