Newsy

Tesco odpowiada na spowolnienie gospodarcze. Będą zmiany w sklepach sieci

2013-06-05  |  06:40
Mówi:Ryszard Tomaszewski
Funkcja:Prezes
Firma:Tesco Polska
  • MP4
  • Tesco remontuje sklepy i planuje nowe kierunki rozwoju.  To odpowiedź sieci na czas spowolnienia gospodarczego. Firma planuje rozwijać się w tych segmentach rynku, w których jest największy popyt. Tesco najlepsze perspektywy widzi m.in. w odzieżowej marce własnej F&F, sprzedaży internetowej, nowej koncepcji bistro, świeżej żywności, a także w rozwijaniu działów dziecięcych, w tym również asortymentu zabawek.

     – Marka F&F jest marką rosnącą. Nasza sprzedaż internetowa rozwija się w tempie kilkuset procent rok do roku. Otwieramy nową koncepcję bistro, bo mamy powierzchnie, mamy dużo klientów, których chcemy dobrze, zdrowo i tanio nakarmić. Również bardzo mocno postawiliśmy na świeżą żywność: wymieniamy sprzęt, dajemy dużo większy wybór – wymienia Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco. – To jest nasza odpowiedź na obecne spowolnienie.

    Chociaż prezes niechętnie prognozuje wyniki rynku, przyznaje, że w tej chwili polski rynek jest w stagnacji.

     – Będziemy szczęśliwi, jak będzie zero – mówi Tomaszewski. – Dlatego rozwijamy te obszary działalności, gdzie klienci chcą kupować najwięcej.

    Poza wymienionymi kierunkami rozwoju, Tesco chce rozwijać również usługi finansowej, również segment ubezpieczeń. Sieć oferuje obecnie ubezpieczenia mieszkaniowe („Dom”) i samochodowe (OC i AC).

     – Nie chciałbym dzisiaj się deklarować, w jakim kierunku pójdzie cały pakiet ubezpieczeń, bo to się okaże na rynku. Będziemy dążyć w kierunku pakietów, jakie mamy w Wielkiej Brytanii, bo dużo uczymy się od naszej firmy-matki i staramy się wprowadzać sprawdzone rzeczy – dodaje Ryszard Tomaszewski.

    W Tesco można nie tylko się ubezpieczyć, ale również  m.in. wziąć kredyt (gotówkowy i konsolidacyjny), założyć kartę kredytową czy opłacić rachunki.

     – Myślę że nie jesteśmy konkurencją dla banków. Nie muszą się nas obawiać – dodaje.

    Prezes sieci podkreśla, że usługi finansowe są jedynie dodatkową częścią biznesu Tesco, podobnie jak np. paliwo czy usługi bistro w sklepie.

    W tym tygodniu, po pięciu miesiącach prac, zakończyła się przebudowa najstarszego hipermarketu Tesco przy ulicy Górczewskiej w Warszawie. Obecnie nosi on nazwę Tesco Extra i jest dwudziestym sklepem sieci przygotowanym według nowej koncepcji. Jego wizytówką jest największy dział zabawek, największa restauracja samoobsługowa w sieci Tesco oraz wysokiej jakości tekstylia. Koszt inwestycji na Górczewskiej wyniósł ok. 30 mln zł. Docelowo wszystkie 69 hipermarketów Tesco ma działać w takiej formie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.