Newsy

Tesco rozpoczęło eksport polskich produktów do Chin. M.in. słodyczy i gotowych potraw

2013-05-20  |  06:43

Tesco rozpoczęło eksport polskich produktów do Chin. Jak podkreśla prezes Ryszard Tomaszewski, to dopiero początki sprzedaży na tym bardzo obiecującym rynku. Firma eksportuje głównie produkty marki własnej oraz artykuły znanych polskich producentów.

 – Nasza działalność na tym rynku jest w fazie początkowej, jednak jest to początek obiecujący. Jak wiadomo chiński rynek jest bardzo duży, a naszym celem jest wspieranie polskich producentów na całym świecie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska. 

Co ciekawe, wśród produktów eksportowych do Chin znajdują się m.in. słodycze, ale także przetworzone, gotowe potrawy z typowo polskiej kuchni.

 – To przetwory znanych producentów, które Polacy lubią jeść np. gołąbki czy flaki – mówi Tomaszewski.

Eksport polskiej żywności przez Tesco do innych krajów Europy ułatwia obecność Polaków na tych rynkach. Stąd popularność naszych produktów m.in. w Wielkiej Brytanii.

Afera mięsna nie zaszkodziła

Sprzedaży polskich produktów nie przeszkodziła tzw. afera mięsna, która wybuchła po tym, jak w krajach unijnych w niektórych partiach mięsa wołowego wykryto koninę. Oskarżenia o dodawanie koniny, zwykle nieuzasadnione, padały również pod adresem polskich producentów mięsa. W ramach walki z oszustwami i innymi nieprawidłowościami w produkcji żywności zamknięto ponad 10 zakładów mięsnych. Jednak zdaniem prezesa Tesco Polska, obawy o bezpieczeństwo polskiej żywności są z reguły bezpodstawne.

 – Naszym zdaniem polska żywność jest bardzo dobra i bardzo bezpieczna – mówi Ryszard Tomaszewski. – Przypadki, gdy było odwrotnie są w moim przekonaniu jednostkowe. Nie dotyczyły one z resztą naszych dostawców.

Jak wyjaśnia, w Tesco Polska istnieje dodatkowy system kontroli bezpieczeństwa żywności. W jego ramach firma przebadała wszystkie partie mięsa wołowego własnej marki, by wykluczyć obecność końskiego DNA.

 – Mamy nasz własny system kontroli żywności. Zatrudniamy 56 menadżerów technicznych, którzy jeżdżą po całej Polsce i akceptują naszych dostawców. Sprawdzają oni, czy procesy stosowane u producentów są zgodne z naszymi normami – podkreśla.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.