Mówi: | Ryszard Tomaszewski, prezes zarządu Tesco Polska Anna Grabowska, dyrektor działu zakupów artykułów żywnościowych, wiceprezes zarządu Tesco Polska |
Tesco uruchomiło Europejskie Centrum Innowacji w Krakowie. Zajmie się ono wprowadzeniem na rynek kilkuset nowych produktów pod marką własną
Tesco chce co roku wprowadzać na rynek kilkaset nowych produktów pod marką własną. Ich przygotowaniem zajmie się nowe Europejskie Centrum Innowacji, otwarte przez Tesco w Krakowie. Już za kilka miesięcy pierwsze artykuły opracowane w centrum trafią do sklepów sieci. Będą sprzedawane nie tylko w Polsce, lecz także w Czechach, na Słowacji i Węgrzech. To szansa dla polskich dostawców i producentów na zdobycie nowych rynków.
Europejskie Centrum Innowacji ma się zajmować rozwojem produktu od początku do końca: od zbadania potrzeb klientów, poprzez określenie składu produktu, testowanie go, określenie wzoru opakowania, również opakowania zbiorczego, aż po rozprowadzenie do poszczególnych sklepów.
– Bardzo ważne jest, by był to produkt rozwijany na początku przynajmniej na cztery kraje: Polskę, Czechy, Węgry i Słowację – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Ryszard Tomaszewski, prezes zarządu Tesco Polska. – To jest podstawowa rzecz, żeby ten sam produkt można było produkować i sprzedawać w dużej skali.
Jak podkreśla Anna Grabowska, dyrektor działu zakupów artykułów żywnościowych i wiceprezes zarządu Tesco Polska, w przyszłości mogą pojawić się nowe rynki – prognozuje, że produkty mogą trafić m.in. na półki w sklepach w Irlandii czy Wielkiej Brytanii.
Otwarcie Europejskiego Centrum Innowacji to szansa na rozszerzenie dotychczasowej współpracy Tesco z dostawcami. Przedstawiciele sieci podkreślają, że to kolejny krok w budowaniu długofalowej współpracy z polskimi producentami. Sieć od ponad 12 lat wspiera eksport polskich produktów na zagraniczne rynki.
– Mamy tutaj osoby, które odpowiadają za planowanie. One są dwa lata przed powstaniem produktu i wprowadzeniem go na rynek. Znają trendy, nowe koncepcje, które rodzą się w innych krajach. Jeżeli producent zgłosi się do nas z nowym produktem innowacyjnym i chciałby produkować pod marką Tesco, to na pewno z otwartymi rękami go przyjmiemy i będziemy z nim rozmawiać – zapewnia Anna Grabowska
Nad nowymi produktami i ulepszaniem już sprzedawanych pod marką własną w Centrum będzie pracować kilkudziesięcioosobowy zespół wysokiej klasy specjalistów z każdego z czterech krajów.
– Chcemy rozwinąć coś, czego nie ma na rynku – opowiada Ryszard Tomaszewski. – Mogą to być połączenia nowych smaków czy nowych produktów. Może być to wyższa jakość. Do tego dochodzą nowoczesne opakowania: nowy, bezpieczny sposób otwierania i zamykania opakowania.
Tesco stawia na rozwój marki własnej, bo jak pokazują badania, konsumenci coraz chętniej po nie sięgają. Stanowią one więcej niż jedną czwartą koszyka klienta. Z raportu On Board PR Ecco Network wynika, że aż 97 proc. Polaków kupuje takie produkty. Jako ich atuty 83 proc. konsumentów wskazuje atrakcyjną cenę, ale już 64 proc. dostrzega dobrą relację jakości do ceny.
– Klienci robią się coraz bardziej wymagający i oczekują coraz lepszych produktów, ale bez zwiększania ceny – zauważa Anna Grabowska. – Rynek nie stoi w miejscu, dlatego trzeba poprawić produkty, ich skład, opakowanie i wygląd. Planujemy wprowadzić dzięki temu Centrum kilkaset nowych produktów w następnym roku.
Jak informuje Tesco, w planach na 2015 rok jest stworzenie m.in. nowej gamy produktów bezglutenowych oraz poszerzenie gamy produktów premium. W najbliższych tygodniach na półkach sklepów Tesco pojawią się pierwsze produkty stworzone przez Europejskie Centrum Innowacji – kapsułki do prania oraz dania instant.
Czytaj także
- 2025-02-24: Umowa UE–Mercosur budzi sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. To może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na forum UE
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-02-11: Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
- 2025-01-31: Unijne przepisy zwiększą bezpieczeństwo inwestycji w kryptowaluty. Nowe regulacje mają uporządkować rynek
- 2025-01-28: Powstała koalicja na rzecz zmniejszenia dopuszczalnego limitu alkoholu u kierowców do 0,0 promila. Jest wniosek o zmiany prawne w tym zakresie
- 2025-01-30: Inwestycje w kamienice zyskują na popularności. Nie odstraszają nawet wyzwania konserwatorskie
- 2025-02-03: Ceny najmu mieszkań stabilizują się. Zakończenie wojny w Ukrainie może spowodować odpływ najemców i spadek cen
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.
Robotyka i SI
Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.