Newsy

UPS: Dobre perspektywy dla polskiego eksportu. Polska w jednej lidze z Niemcami i Wielką Brytanią

2014-10-02  |  06:35

W tym roku eksport może być o 8-9 proc. większy niż w 2013 roku – wynika z prognoz resortu gospodarki i KUKE. Kolejne dwanaście miesięcy ma być jeszcze lepsze. KUKE prognozuje wzrost eksportu o 11,1 proc. Na rosnącej sprzedaży zagranicznej mogą też skorzystać firmy kurierskie. Globalna firma UPS chce być partnerem zarówno dla małych i średnich firm, jak i dla dużych eksporterów. Zapowiada jednoczesny rozwój lokalnych przesyłek.

Widzimy również wzrost i dobre perspektywy dla eksportu. Mamy do czynienia z dynamicznie rozwijającą się sprzedażą z Wielkiej Brytanii i Niemiec. Jestem pewna, że Polska będzie z nimi grać w jednej lidze, jeżeli tylko utrzyma się wzrost, jaki obserwujemy rok do roku. Widzimy dużą, potencjalną siłę tego rynku – zaznacza Cindy Miller, prezes zarządu UPS Europe.

Prognozy dla wzrostu eksportu na ten rok są optymistyczne mimo poważnych komplikacji na Wschodzie. W 2015 roku eksperci oczekują jeszcze większych wzrostów. Szansą dla polskich firm może być również podpisane porozumienie o wolnym handlu między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi.

W ramach tego porozumienia Polska ma ogromną szansę, by zaistnieć na rynkach pozaeuropejskich. Już dziś polskie firmy dobrze sobie radzą poza granicami, bo oferują jakość, jakiej potrzebują odbiorcy – twierdzi Cindy Miller. – Uważam, że Polska jest na dobrej pozycji jeśli chodzi o współpracę z partnerami z Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych. Nasze inwestycje świadczą o tym, że jesteśmy świadomi tych możliwości i chcemy się tu rozwijać.

UPS zdecydowało o ulokowaniu w Polsce dwóch dużych inwestycji. W Strykowie rozpoczęło budowę centrum przeładunkowego, a w Łodzi powstanie centrum obsługi procesów biznesowych. Obie inwestycje będą gotowe w I połowie przyszłego roku. Ich wartość to 25 mln dolarów.

Zdaniem Miller Polska ze względu na swoje położenie ma też duże znaczenie jako kraj, w którym towary są w jakiś sposób przetwarzane i uzupełniane.

I stąd eksportowane są na docelowe rynki – tłumaczy Miller. – Polska odgrywa bardzo ważną rolę w Europie z tej perspektywy. Także w tym obszarze szukamy korzyści i szans.

Jak podkreśla prezes UPS Europe, spółka chce zapewniać swoim partnerom kompleksową ofertę, która obejmie zarówno rynek krajowy, jak i zagraniczny.

Nie rozpatrujemy tego osobno, lecz jako układ – tłumaczy Cindy Miller. – Mamy wielu klientów, którzy prowadzą interesy w kraju, ale ich produkty i usługi są również dostępne we Włoszech, Francji, Singapurze i Stanach Zjednoczonych. UPS nie może powiedzieć, że będzie wspierać tylko jedną lub drugą część biznesu, bo wtedy przestanie być wiarygodnym partnerem i nie weźmie udziału we wchodzeniu Polski do światowego handlu. Dostrzegamy zatem potrzebę równowagi. Jesteśmy gotowi na obsługę różnego rodzaju biznesów. Możemy docierać  do klientów zarówno na wsi, jak i w każdym zakątku kraju i świata.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.