Mówi: | Steve Perry |
Funkcja: | Chief Commercial Officer |
Firma: | Visa Europe |
Visa: Polacy dokonują najwięcej transakcji zbliżeniowych w Europie. Ostatnie wzrosty są rekordowe
Polacy dokonują już prawie 20 mln transakcji zbliżeniowych miesięcznie – wynika z ostatniego okresu sprawozdawczego (do września 2013 r.) Visy w Polsce. To rekordowe wyniki wśród krajów europejskich. Liczba transakcji kartami wzrosła w tym czasie o ponad 11 proc. Polska stała się trzecim państwem w Europie pod względem skali przetwarzania transakcji.
Rosnące zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania płatnicze będzie największym wyzwaniem w tym roku – deklaruje dyrektor ds. handlowych Visa Europe Steve Perry. Zwiększony popyt na nowe technologie sprawił, że ta organizacja płatnicza planuje w tym roku wdrożyć w bankach na masową skalę usługi elektronicznego portfela w Polsce i innych krajach.
– Wyzwanie, przed którym stoimy, to dostarczanie nowych technologii. Nigdy nie widziałem takiego zapotrzebowania zarówno ze strony konsumentów, jak i handlowców na elektroniczne płatności: e-portfel, płatności osobiste i na inne usługi tego typu. Musimy sprostać rosnącemu popytowi na te usługi – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Steve Perry, dyrektor ds. handlowych Visa Europe.
W Europie szybko rośnie segment związany z płatnościami online i zapotrzebowanie na rozwiązania, które ułatwią zakupy online przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa płatności kartami. Handel elektroniczny stanowi 23 proc. wartości transakcji kartami Visa na starym kontynencie, które są przetwarzane przez Visa Europe i rośnie dwa razy szybciej niż inne segmenty. W ostatnim roku sprawozdawczym płatności Visa online zwiększyły się o 20 proc.
Firma zamierza w tym roku wprowadzić na masową skalę portfel elektroniczny V.me by Visa, co ma ułatwić płacenie kartami w internecie i pomóc w zniwelowaniu dystansu dzielącego w tym zakresie Polskę od reszty Europy. Jeszcze w tym kwartale udostępni to rozwiązanie swoim klientom ING Bank Śląski.
W Polsce w ostatnim kwartale roku sprawozdawczego Visa Europe (tj. trzecim kwartale 2013 r.) nastąpiło zdecydowane przyspieszenie w zakresie zarówno liczby (wzrost o 16,3 proc.), jak i wartości (wzrost o 9,7 proc.) płatności kartami Visa. Co jest dobrym prognostykiem na przyszłość. Po raz pierwszy łączna wartość transakcji dokonywanych kartami Visa zwiększyła się praktycznie wyłącznie dzięki przyrostowi płatności bezgotówkowych.
Firma zanotowała w Europie wzrosty we wszystkich segmentach. Od kart kredytowych, przez debetowe i pre-paid, aż po służbowe karty płatnicze.
– Cieszy nas 10-procentowy wzrost w segmencie kart debetowych w Europie. Oznacza to umacnianie się i tak już najsilniejszego segmentu naszej działalności – kart debetowych, które dziś stanowią ponad 80 proc. Karty prepaid i służbowe karty płatnicze również odnotowały wysokie wzrosty – między 15 a 20 proc. – komentuje Steve Perry. – Dwucyfrowy wzrost, szczególnie w okresie spowolnienia gospodarczego, jest dużym osiągnięciem. Dobre wyniki uzyskaliśmy za sprawą Francji i Wielkiej Brytanii. Widzimy, że Hiszpania też wychodzi z kryzysu. Bardzo cieszy nas również dwucyfrowy wzrost w Polsce.
Czytaj także
- 2025-05-15: Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć
- 2025-05-06: Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
- 2025-04-09: Wzrost wydatków na obronność ma być priorytetem nowego wieloletniego budżetu UE. Nie będzie jednak cięć w polityce spójności
- 2025-03-13: Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
- 2025-03-17: UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania
- 2025-04-01: Europejczycy popierają większe zaangażowanie UE w obronność. Prawie 90 proc. oczekuje ściślejszej współpracy państw członkowskich
- 2025-02-13: Plaga nieautoryzowanych transakcji płatniczych. Konsekwencje zwykle ponosi klient banku
- 2025-01-14: Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.