Newsy

IMM: We wrześniu najczęściej cytowano gazety codzienne. W pierwszej trójce jest też stacja radiowa

2014-10-23  |  06:20
Mówi:Łukasz Jadaś
Funkcja:starszy specjalista ds. badań i produktów
Firma:Instytut Monitorowania Mediów
  • MP4
  • „Wprost” nie jest już najczęściej cytowanym tytułem w Polsce. Na szczyt rankingu przygotowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów we wrześniu wróciły dwa największe dzienniki: „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”. Najchętniej poruszanym tematem były roszady w polskim rządzie.

    Wrzesień jest pierwszym od czerwca miesiącem, w którym do czołówki zestawienia wracają „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” – mówi agencji informacyjnej Newseria Łukasz Jadaś, starszy specjalista ds. badań i produktów w Instytucie Monitorowania Mediów. – Wcześniej liderem zestawienia przez trzy miesiące był nieprzerwanie tygodnik „Wprost”, głównie z uwagi na doniesienia związane z aferą taśmową.

    We wrześniu teksty „Gazety Wyborczej” przywoływano w innych mediach 460 razy, zaś „Rzeczypospolitej” – 456 razy. Pierwszą trójkę najczęściej cytowanych polskich mediów zamykała we wrześniu stacja radiowa RMF FM z 282 cytowaniami. „Wprost”, cytowany we wrześniu 265 razy, spadł na czwartą pozycję, zaś telewizyjna stacja TVN24, cytowana 163 razy, była piąta.

    Wśród stacji telewizyjnych najbardziej opiniotwórcza była TVN24, przed stacją TVN i TVP2 – informuje Łukasz Jadaś. – Wśród rozgłośni radiowych dominowało radio RMF FM, przed TOK FM oraz Radiem ZET. Wśród tygodników na pierwszym miejscu był „Wprost”, który we wrześniu zanotował ponad 250 cytowań, znajdując się tym samym przed „Newsweekiem” oraz „Polityką”.

    TVN cytowany był we wrześniu 112 razy, a TVP2 – 45 razy. Na TOK FM inne media powoływały się 130 razy, zaś na Radio ZET – 74 razy.

    W rankingu IMM wśród miesięczników najczęściej, bo 37 razy, cytowany był we wrześniu „Forbes”. Wyprzedził on między innymi cytowany 19 razy „Twój Styl” oraz trzynastokrotnie cytowane „Perspektywy”. Najpopularniejszym pod tym względem portalem września był serwis TVN24 (56 cytowań), przed portalem Onet.pl (55 cytowań) i serwisem Natemat.pl (36 cytowań). Najczęściej cytowanym medium ekonomicznym w ubiegłym miesiącu był dziennik „Puls Biznesu”, do którego tekstów odwoływano się 72 razy, przed wspomnianym już miesięcznikiem „Forbes” oraz serwisem Money.pl (30 cytowań).

    – W poprzednich miesiącach najczęściej poruszanymi tematami w mediach były afera taśmowa i konflikt na Ukrainie. We wrześniu zdecydowanie zdominowały je roszady w polskim rządzie – podkreśla Łukasz Jadaś. – Najpierw był to wybór premiera Donalda Tuska na przewodniczącego Rady Europejskiej, później komentarze związane ze spekulacjami na temat składu nowego rządu premier Ewy Kopacz.

    Do pobrania

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.