Newsy

Amerykańska firma 3M uważa Polskę za dobry kraj do rozwoju innowacji. W kolejnych latach zwiększy inwestycje

2014-11-04  |  06:45
Mówi:Sebastian Arana Araya
Funkcja:dyrektor zarządzający
Firma:3M Poland
  • MP4
  • Więcej środków na badania i rozwój oraz dalsze inwestycje w zakłady produkcyjne – to plany oddziału amerykańskiej firmy 3M w Polsce na najbliższe lata. Szczególnie ważne są nakłady na innowacje, bo – jak podkreślają przedstawiciele spółki – jedną trzecią sprzedaży generują produkty wprowadzone na rynek w ostatnich pięciu latach. Globalnie 3M przeznacza na ten cel ok. 1,7 mld dolarów.

    Innowacja to część naszego DNA. Inwestujemy w badania i rozwój na całym świecie niemal 6 proc. całej naszej sprzedaży – to około 1,7 mld dolarów. W Polsce mamy Centrum Badań i Rozwoju mieszczące się przy zakładach produkcyjnych we Wrocławiu. Tam zajmujemy się opracowywaniem oraz udoskonalaniem nowych produktów i rozwiązań na rynek lokalny i zagraniczny – mówi agencji Newseria Biznes Sebastian Arana Araya, dyrektor zarządzający 3M Poland.

    3M zgłasza co roku ok. 3 tys. patentów. W tym roku firmie udało się zgłosić stutysięczny patent. Jak podkreśla Araya, to plasuje firmę w światowej czołówce pod względem liczby patentów i posiadanej własności intelektualnej.

    Każdego roku mamy nowe produkty, a 30 proc. naszej sprzedaży generują produkty wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich 5 lat. Każdego dnia pracujemy nad nowymi produktami, również dla polskiego rynku, które mają poprawić jakość życia codziennego Polaków – wyjaśnia dyrektor zarządzający 3M Poland.

    3M obecne jest na polskim rynku od 23 lat. Przez ostatnie dziesięć lat zainwestowało w dziesięć nowych zakładów, zlokalizowanych głównie w okolicach Wrocławia. W samym zaś Wrocławiu w ramach tzw. 3M Superhub otwarto firmowe Centrum Innowacji, w którym można zapoznać się na żywo z rozwiązaniami i technologiami 3M wykorzystywanymi do opracowywania nowych produktów. W swojej ofercie 3M Poland posiada ponad 10 tys. produktów z takich dziedzin, jak ochrona zdrowia, przemysł, elektronika i energetyka, bezpieczeństwo i grafika oraz produkty konsumenckie.

    Strategia biznesowa firmy zakłada, że z Polski ma w przyszłości pochodzić ok. 70 proc. produkcji eksportowanej do krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Do tej pory firma zainwestowała w kraju ponad 400 mln dolarów.

    Polska to świetny kraj do inwestowania i rozwoju. 3M jest tu obecny od 23 lat. Nasz biznes rozwija się zgodnie z założeniami, a prognozy na kolejne lata są bardzo dobre. Widzimy więc duże możliwości rozwoju naszej działalności w Polsce – mówi Sebastian Arana Araya.

    Jak pokazują dotychczasowe wyniki, dla 3M Polska jest atrakcyjnym miejscem do dokonywania kolejnych inwestycji. Firma skupia się na rozwoju komunikacji, inwestuje w promocję swojej marki oraz współpracę z lokalną społecznością. Częścią tych działań jest uruchomiona w październiku br. kampania „Łączą nas innowacje”, której celem jest zbadanie poziomu innowacyjności wśród Polaków oraz podniesienie świadomości społecznej na temat znaczenia i roli innowacyjnych rozwiązań w życiu codziennym.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

    Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

    Fundusze unijne

    Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

    Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

    Ochrona środowiska

    Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

    Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.