Newsy

Jan Kulczyk planuje inwestycję w kolumbijską kolej

2012-03-06  |  18:14
Supernews
Mówi:Jan Kulczyk
Funkcja:Przewodniczący Rady Nadzorczej
Firma:Kulczyk Holding
  • MP4

    Jan Kulczyk chce zainwestować w duży projekt infrastrukturalny w Kolumbii. Jak powiedział Agencji Informacyjnej Newseria, inwestycja dotyczy kolei.

    - Infrastruktura, duża infrastruktura, mówimy o kolei - przyznaje Jan Kulczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Kulczyk Holding podczas Polskiego Kongresu Gospodarczego.

    Szczegółów projektu inwestor na razie nie chce zdradzać.

    To nie byłaby pierwsza inwestycja Kulczyka w Kolumbii. Firma Kulczyk Investments posiada 39 proc. akcji Loon Energy Corporation, spółki, która jest właścicielem koncesji na poszukiwanie i wydobycie ropy w Kolumbii i Peru.

    Jak podkreśla biznesmen, priorytetami w dalszym ciągu pozostają surowce.

     - Przede wszystkim minerały, ropa, gaz i infrastruktura to są obszary, w których jesteśmy obecni i chcemy być obecni - podkreśla Jan Kulczyk.

    Ale geograficznych granic nie stawia.

     - Nowy geograficzny obszar rodzi się co chwilę. Właśnie lecę do Kolumbii, wróciłem z Afganistanu, z Nigerii. Jesteśmy obecni tam, gdzie inni mają problemy - mówi Jan Kulczyk.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.