Newsy

Pasażerowie Przewozów Regionalnych od nowego roku będą mogli kupić bilety przez urządzenia mobilne

2013-12-27  |  06:20
Mówi:Mateusz Żmuda
Funkcja:dyrektor Pionu Handlowego
Firma:Przewozy Regionalne SA
  • MP4
  • Pasażerowie Przewozów Regionalnych od 1 stycznia 2014 r. będą mogli dzięki specjalnej aplikacji nabyć bilety elektronicznie przez komórkę lub tablet. To nie jedyna zmiana, którą spółka planuje na następny rok. Na najdłuższych trasach pojawią się także wagony restauracyjne.

     Aplikacja w pierwszym etapie będzie dostępna na Androida oraz na systemy iOS. Docelowo w niedługim czasie także na Windowsa – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Mateusz Żmuda, dyrektor Pionu Handlowego Przewozów Regionalnych SA.

    Za pomocą aplikacji możliwy będzie zakup biletów na połączenia InterREGIO, jak również pociągi REGIO.

     – Mamy coś, czego nie mają inni. Nie musimy mrozić pieniędzy ani zakładać specjalnych subkont. Aplikacja bezpośrednio i bezpłatnie obciąża naszą kartę płatniczą tak jakbyśmy płacili za bilety w kasie biletowej – przekonuje Żmuda.

    W razie pomyłki zakupiony za pomocą aplikacji bilet będzie można zwrócić w ciągu 4 minut od transakcji. Po ich upływie staje się ważny.

    Przewoźnik planował uruchomienie sprzedaży przez urządzenia mobilne od dłuższego czasu. Wahał się jednak, czy podjąć w tym zakresie współpracę z TK Telekom, czy stworzyć własną aplikację. Ostatecznie zdecydowały się na drugie rozwiązanie.

    Elektroniczny zakup biletów to nie jedyna planowana zmiana w Przewozach Regionalnych.

     – W przyszłym roku planujemy także wprowadzenie wagonów restauracyjnych na najdłuższych trasach. Wagon taki będzie w połowie wagonem 2 klasy, a w połowie wagonem restauracyjnym, w którym będzie można usiąść, wypić kawę, coś zjeść lub zamówić posiłek do swojego przedziału – mówi Żmuda.

    Wagony będą kursować pod marką cafeREGIO, a jedzenie będzie zapewniane dzięki współpracy z firmą Wars. Przewoźnik uruchomił również wagony multimedialne z dostępem do filmów i audiobooków. Jak podkreśla Żmuda, pierwsze wyniki wszystkich zmian spodziewane są w II połowie przyszłego roku.

     – Mamy świadomość tego, że pasażerowie nie przyjdą i nie skorzystają z tego od razu – zauważa dyrektor Pionu Handlowego Przewozów Regionalnych SA. – Będzie to dłuższy proces, ale chcemy, że do końca przyszłego roku ten projekt nam się zwrócił.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.