Newsy

PKP Cargo realizuje największą w historii inwestycję transportową współfinansowaną ze środków UE

2013-06-07  |  06:55
Mówi:Artur Kostowski
Funkcja:dyrektor Biura Nieruchomości
Firma:PKP Cargo
  • MP4
  • Warta 40 mln euro budowa terminala kontenerowego w Poznaniu-Franowie jak dotąd największa i najważniejsza inwestycja PKP Cargo . Skorzystają na niej klienci, a spółka zyska przewagę konkurencyjną, bo nowy terminal pozwoli przede wszystkim skrócić czas obsługi. PKP Cargo otrzymała na ten projekt ponad 14 mln euro dofinansowania z Unii Europejskiej.

     – Terminal kontenerowy w Poznaniu-Franowie będzie zajmował powierzchnię ponad 20 tys. m2 i obsługiwać początkowo 11, a docelowo nawet do 26 tysięcy kontenerów rocznie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Artur Kostowski, dyrektor Biura Nieruchomości PKP Cargo.

    Terminal powstaje blisko autostrady A2 – głównego szlaku komunikacyjnego ze wschodu na zachód.

     – Chodzi o przyszłe wykorzystanie odprawy kontenerów w różne miejsca zarówno Polski, jak i w stronę wschodnią, następnie przez Białoruś aż do Rosji – tłumaczy Kostowski.

    Na nowoczesnej inwestycji zyskają klienci, a PKP Cargo będzie mogło skuteczniej walczyć z konkurencją.

     – Dzięki temu terminalowi będziemy mogli skrócić znacznie czas obsługi klienta i kontenerów w tym miejscu. Naszą przewagą będzie przede wszystkim możliwość świadczenia usług na naprawdę wysokim poziomie. Dzięki nowoczesnemu terminalowi możliwe będzie przede wszystkim zdynamizowanie tego miejsca w kontekście usług transportowych między krajami Unii Europejskiej, także z zachodu na wschód – tłumaczy Kostowski.

    Zapewnia, że aktualnie głównym celem spółki jest zakończenie działań w Poznaniu-Franowie do końca tego roku.

    Zarząd spółki rozważa też inne inwestycje z sektora transportowego (m.in. zapowiadany wcześniej zakup kolejnych platform kontenerowych oraz modernizację taboru). Dlatego przygląda się sytuacji na rynku, m.in. w kontekście pozyskania środków unijnych z nowej perspektywy.

     – Są rozważane różne scenariusze, nie chciałbym teraz przesądzać, jakie będą kolejne działania, jednak analizujemy sytuację i patrzymy czujnie na możliwość wykorzystania takich środków w przyszłości – deklaruje dyrektor z PKP Cargo.

    Wiele będzie zależało od sytuacji rynkowej. Jak zapewnia Kostowski, spółka będzie dynamicznie reagować na zmieniające się uwarunkowania.

     – Budowa terminalu kontenerowego w Poznaniu-Franowie jest między innymi wynikiem analiz dotyczących ciągłego rozwoju rynku intermodalnego, co wynika np. z publikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego kwartalnych informacji. Wskazują one, że pomimo stagnacji w niektórych sektorach, rynek intermodalny ciągle rośnie. To pozwala nam w szybki sposób reagować na tę sytuację – wyjaśnia.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.