Mówi: | Janusz Malinowski |
Funkcja: | Prezes zarządu |
Firma: | PKP Intercity |
PKP Intercity przygotowuje się do sezonu letniego. Ma być więcej wagonów
PKP Intercity przygotowuje się do sezonu letniego. W czerwcu obniży ceny biletów na niektórych odcinkach i zwiększy liczbę wykorzystywanych wagonów do 1600. Przewoźnik rozwija sprzedaż biletów przez biletomaty i internet. Dzięki wcześniejszemu zakupowi pasażerowie mogą zaoszczędzić, a spółka ma szansę lepiej dostosowywać zestawienie pociągów do zapotrzebowania podróżnych.
– Oferta Intercity idzie w takim kierunku, że bilet kupiony wcześniej jest tańszy, również zaczynamy wprowadzać ceny relacyjne, czyli na niektórych odcinkach ceny od czerwca ulegną zdecydowanej obniżce, jest kilkanaście takich relacji – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity. – To z jednej stronypozwala nam lepiej optymalizować zestawienia pociągów, z drugiej strony nie narażamy naszych pasażerów na ewentualne kolejki przy kasach biletowych.
Kolejki w szczycie sezonu mają zmaleć także dzięki systemom zarządzania. Został on na razie wprowadzony na dworcu Warszawa Centralna. Według Malinowskiego zbiera on wiele pochwał i faktycznie wpłynął na skrócenie czasu oczekiwania do kasy. Wkrótce podobne systemy zarządzania kolejką mają pojawić się na innych dużych dworcach w Polsce.
Malinowski dodaje, że coraz więcej pasażerów decyduje się na zakup biletu przez internet, telefon komórkowy lub biletomat, których w całym kraju jest już 140 i będzie ich przybywać
– Wskaźniki sprzedaży tymi kanałami nam rosną, trudno je nawet porównywać, bo porównania do okresu wcześniejszego nie są miarodajne. Wzrosty są czasami po 200-300 proc., ale to wynika z tego, że tej sprzedaży wcześniej było bardzo mało – podkreśla Janusz Malinowski.
Pasażerowie mogą kupić przez internet bilety na wszystkie połączenia krajowe PKP Intercity, jak również na połączenia międzynarodowe w kierunku zachodnim. Jak dodaje Malinowski, biletu nie trzeba już drukować – kontrolerzy mogą sprawdzić bilet wyświetlany na ekranie smartfona, laptopa lub tabletu. We wszystkich pociągach można płacić kartą.
Dzięki sprzedaży biletów z wyprzedzeniem PKP Intercity będzie mogło lepiej zarządzać zestawieniami pociągów i dostosowywać się do faktycznego zapotrzebowania.
– PKP Intercity na sezon letni przygotowuje jak największą liczbę wagonów. Nasz plan przygotowania wagonów na sezon letni to jest 1600 wagonów i to powinno zabezpieczyć potrzeby przewozowe w okresie wakacji – przewiduje Malinowski.
1600 wagonów na lato to o 300 więcej niż spółka wykorzystywała w codziennym ruchu w grudniu.
Czytaj także
- 2025-02-24: Dwie trzecie wypadków na kolei jest z udziałem pieszych i kierowców. UTK planuje monitoring problematycznych przejazdów
- 2024-06-21: Prezes CPK: Czekamy na decyzję kierunkową rządu. Od 1 lipca spółka przechodzi pod nadzór Ministerstwa Infrastruktury
- 2024-07-10: Producenci systemów sterowania ruchem kolejowym przygotowani do ochrony przed cyberatakami. Czekają na uruchomienie nowych inwestycji na kolei
- 2024-07-16: Polska kolej potrzebuje zarówno nowych inwestycji, jak i realizacji prac utrzymaniowych istniejących linii. Temu do tej pory poświęcano za mało uwagi
- 2024-06-13: Lewitująca i autonomiczna kolej może być przyszłością transportu. Polacy pracują nad ultraszybką technologią
- 2024-05-24: CPK nadal pod znakiem zapytania. Wyzwaniem jest nie tylko budowa lotniska, ale także sieci kolejowej
- 2024-06-03: Przewoźnicy kolejowi chcą obniżki stawek dostępu do infrastruktury kolejowej. Pozwoliłoby to im konkurować z towarowym przewozem drogowym
- 2024-05-17: Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
- 2024-03-21: Branża budownictwa kolejowego w trudnej sytuacji po dwuletnim wyhamowaniu zamówień. W tym roku spodziewa się ożywienia i uruchomienia dużej liczby przetargów
- 2024-02-20: Pociągi autonomiczne rozwiążą problem braków kadrowych. Na ich pojawienie się w Polsce jeszcze zaczekamy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.