Newsy

Promocja na globalną skalę, nowi inwestorzy i rozwój turystyki biznesowej. Katowice chcą zaistnieć na mapie świata dzięki Światowemu Forum Miejskiemu w 2022 roku

2019-06-28  |  06:30
Mówi:Maciej Stachura
Funkcja:naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej
Firma:Urząd Miasta Katowice
  • MP4
  • W 2022 roku Katowice w ciągu 7 dni odwiedzi około 20 tys. gości z całego świata. Stolica Górnego Śląska już rozpoczęła przygotowania do Światowego Forum Miejskiego i liczy, że organizacja prestiżowej imprezy przyciągnie zagranicznych inwestorów, wpłynie na rozwój turystyki biznesowej i wzrost dochodów małych i średnich przedsiębiorstw. Takie wydarzenie to znacząca promocja dla miasta, które ma szanse kolejny raz udowodnić, że jest sprawnym organizatorem.

    – Dla nas jest to wielka szansa na promocję w skali globalnej, podobnie jak to było podczas szczytu klimatycznego – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Maciej Stachura, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Katowice. – Przyjedzie do nas około 20 tys. osób, decydentów, głów państw, przedstawicieli rządów, organizacji pozarządowych, biznesu, ludzi świata nauki, więc kluczowe osoby, które wpływają na różne sfery życia społecznego. To szansa pokazania się z dobrej strony.

    Katowice są pierwszym miastem Europy Środkowej, które będzie organizować Światowe Forum Miejskie. O oficjalnym przyznaniu organizacji konferencji Polsce na portalu społecznościowym poinformował szef Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju Jerzy Kwieciński. To ten resort zgłosił kandydaturę Katowic do ONZ.

    – O tym wielkim sukcesie zdecydowało kilka czynników, po pierwsze, sprawnie przeprowadzony proces aplikacyjny i dobra współpraca między ministrem a prezydentem Katowic – mówi Maciej Stachura. – Druga kwestia, to szczyt klimatyczny, który stał się naszą wizytówką. Byliśmy bardzo chwaleni za organizację, wszystko przebiegło bez żadnych zakłóceń. Trzecia kwestia to to, co miasto osiągnęło. Polska w ostatnich 30 latach przeszła olbrzymie przemiany, a Katowice są ich symbolem.

    Na czas trwania Światowego Forum Miejskiego fragment Katowic zostanie wygrodzony i oddany pod jurysdykcję ONZ. Miasto będzie odpowiadać za logistykę, transport i promocję. I na to właśnie stawiają urzędnicy. W czasie odbywającego się Forum planują szereg imprez towarzyszących po to, by goście mogli lepiej poznać historię stolicy Górnego Śląska, jego rozwój i mieszkańców.

    Będziemy chcieli pokazywać, jak się rozwijają Katowice, ale też nasze korzenie przemysłowe, kulturę, żeby wszyscy mogli wyraźnie zobaczyć tę transformację, czyli jak Katowice wyglądały 10, 20 czy 50 lat temu, a jak wyglądają dzisiaj – wymienia  Maciej Stachura.

    Światowe Forum Miejskie jest organizowane przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ) i poświęcone polityce miejskiej i rozwojowi miast. Odbywa się co dwa lata. W 2018 roku miało miejsce w Kuala Lumpur w Malezji, a przyszłym roku planowane jest w Abu Zabi – stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W rywalizacji o organizację jedenastej edycji forum w 2022 roku Katowice pokonały Dortmund i Mexico City.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Krynica Forum 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Media i PR

    Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

    Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

    DlaWas.info

    Nauka

    Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

    Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.