Newsy

Przychody z viaTOLL rosną. W samym marcu przekroczyły 73 mln zł.

2012-04-04  |  11:52
Supernews
Mówi:Marek Cywiński
Funkcja:Dyrektor Generalny
Firma:Kapsch Telematic Services
  • MP4

    Po okresie zimowym ruch na płatnych drogach systematycznie rośnie. Podobnie jak przychody z systemu elektronicznych opłat. W dni robocze przychody sięgają 3 mln zł.

    Od początku roku system viaTOLL przyniósł do budżetu państwa ok. 200 mln zł (198,3 mln zł). Od lipca 2011 roku, kiedy system zaczął funkcjonować, przychody sięgnęły 615 mln zł.

     - W samym marcu przychody przekroczyły 73 mln zł. W tej chwili przychody dziennie w dni robocze są na poziomie blisko 3 mln zł. Oczywiście, w weekendy są niższe, bo ten ruch wtedy jest znacznie niższy - mówi Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services, operatora systemu viaTOLL.

    Jednocześnie dodaje, że już wkrótce dzienne przychody powinny powrócić do poziomów z jesieni, czyli ok. 3,5 mln zł.

     - W okresie zimowym ruch spada w stosunku do okresu jesiennego o ok. 20 proc. To jest tendencja ogólnoeuropejska. Porównywaliśmy te dane z danymi w Niemczech, Austrii czy Czechach i podobna tendencja była w Polsce, ale widzimy wyraźny powrót i zwiększenie ruchu na drogach objętych systemem - podkreśla Marek Cywiński.

    Z danych Kapsch Telematic Services wynika, że kierowcy coraz rzadziej próbują unikać opłat.

     - Liczba naruszeń wyraźnie spada. Użytkownicy przekonali się, że system jest bardzo skuteczny i szczelny, a kary są dość dotkliwe - mówi dyrektor generalny firmy.

    Miesięczna liczba transakcji to ponad 37 milionów. To oznacza, że kierowcy zaczęli akceptować system płatnych dróg i wiedzą o nim coraz więcej. Do operatora viaTOLL z miesiąca na miesiąc wpływa coraz mniej zapytań, ale także zmniejsza się liczba reklamacji.

     - Miesięczny spadek zapytań i reklamacji to jest ok. 20 proc. W tej chwili ustabilizowało się to poziomie ok. 3 tys. zapytań i reklamacji miesięcznie. W stosunku do ponad 760 tys. urządzeń pokładowych, które do tej pory wydaliśmy, to ta liczba jest stosunkowo mała - uważa Marek Cywiński.

    System viaTOLL w lipcu ubiegłego roku zastąpił funkcjonujący od 2002 roku system winietowy dla pojazdów powyżej 3,5 t. Sieć płatnych dróg liczy obecnie ok. 1600 km, ale w lipcu nastąpi rozszerzenie o kolejne drogi. Docelowo w 2014 roku system viaTOLL ma obejmować 2880 km autostrad i dróg ekspresowych oraz sieć dróg krajowych innych klas.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.