Newsy

Wzrosła liczba pasażerów Przewozów Regionalnych. Spółka zamknie jednak rok ze stratą.

2013-09-04  |  06:50
Mówi:Ryszard Kuć
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Przewozy Regionalne
  • MP4

    Przewozy Regionalne w tym roku raczej nie wyjdą na zero, ale strata nie powinna być większa niż założona w planie budżetowym, czyli 22 mln zł – przyznaje prezes spółki, Ryszard Kuć. Sytuację poprawiły nieco miesiące letnie. Wiadomo już, że w lipcu kolejami podróżowało więcej pasażerów niż w lipcu 2012 r.

     Zorganizowaliśmy też ważne przedsięwzięcie w postaci obsługi imprezy Woodstock, z którego zanotowaliśmy znaczne przychody – mówi Agencji Informacyjnej Newseria podczas 23. Forum Ekonomicznego w Krynicy Ryszard Kuć, prezes zarządu Przewozów Regionalnych. – Mamy nadzieję, że miesiące letnie przyniosą nam lepszy efekt finansowy. W chwili obecnej czekamy na bilans okresu wakacyjnego. Miejmy nadzieje, że do końca roku utrzyma się tendencja wzrostowa, którą obserwujemy w przewozach.

    Szef Przewozów Regionalnych nie widzi jednak szans na uniknięcie zakończenia roku bez straty. Wynika to z rosnących gwałtownie cen paliwa trakcyjnego, ale także kosztów modernizacji taboru. Jego naprawa jest przeprowadzana w całości z własnych środków spółki.

     – Zrezygnowaliśmy z pomocy podmiotów zewnętrznych w celu minimalizacji kosztów – tłumaczy Ryszard Kuć. – Praktycznie 100 proc. taboru naprawiane jest w naszym zakładzie w Idzikowicach.

    Przewozy Regionalne planują ponadto modernizację sześciu lokomotyw. Oczekują także na decyzje właścicieli, dotyczące zakupu 40 elektrycznych zestawów trakcyjnych. 

     – To są zamierzenia, które mają wzmocnić spółkę.  Na początku roku otrzymamy też dwa autobusy szynowe w leasingu dla województwa łódzkiego. Do tego dochodzą zakupy samorządów, co pozwala sądzić, że przyszły rok jeszcze pozwoli nam operować w takim wymiarze, jak obecnie – wyjaśnia prezes Przewozów Regionalnych.

    Kuć podkreśla, że choć spółka nie podpisała jeszcze umów z trzema województwami, wszystko wskazuje na to, że liczba pociągów w przyszłym roku pozostanie taka sama, a przynajmniej nie zmniejszy się znacząco.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.