Mówi: | Łukasz Żuchliński, dyrektor Działu Telesprzedaży, Medicover Sławomir Żurek, starszy kierownik projektów, Medicover Sebastian Okonis, kierownik Zespołu Telesprzedaży, Medicover |
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Raport Deloitte Digital „Pacjent XXI wieku – szanse, wyzwania i możliwości” wskazuje, że Polacy są otwarci na profilaktyczne rozwiązania cyfrowe. Rośnie popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych. 76 proc. osób monitoruje za ich pomocą swój stan zdrowia. Z ubiegłorocznych danych resortu zdrowia wynika, że niemal połowa Polaków (48 proc.) używa IKP. Nadal najczęściej korzystamy z e-recept i e-skierowań, ale coraz częściej sięgamy po inne usługi e-zdrowia, takie jak umawianie się na szczepienia czy załatwianie online formalności. E-receptę, e-skierowanie czy IKP zna 94 proc. osób.
– Polacy są otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych. Z roku na rok widzimy wzrost zainteresowania usługami, które są dopasowane do stylu życia, czego dowodem może być również skokowy, rosnący wzrost zainteresowania usługami telemedycznymi – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Łukasz Żuchliński, dyrektor Działu Telesprzedaży w Medicover. – Wiemy, że klienci oczekują od nas szybkiego, samodzielnego wyboru polisy oraz zakupu online, a nowe rozwiązanie, które proponujemy, całkowicie na te potrzeby odpowiada.
Medicover Ubezpieczenia wprowadza nowoczesną cyfrową platformę sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych – portal ubezpieczeniamedicover.pl. Nowy system pozwala użytkownikom na szybki i intuicyjny wybór oraz zakup polisy zdrowotnej w trzech prostych krokach.
– Budowa platformy ubezpieczeniamedicover.pl to kamień milowy naszej strategii cyfryzacji usług medycznych. Celem jest stworzenie nowoczesnego, dostępnego i spójnego ekosystemu usług zdrowotnych. Chcemy, by nasi klienci mogli w pełni zarządzać swoim pakietem medycznym – szybko, wygodnie i bez barier. To zmiana technologiczna, ale także jakościowa – redefiniujemy standard obsługi klienta w branży ubezpieczeń zdrowotnych – mówi Krzysztof Świetlik, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu w Medicover.
– Jesteśmy przekonani, że nowa platforma wpłynie pozytywnie na zwiększenie zainteresowania usługami i ubezpieczeń Medicover. Widzimy już dzisiaj pierwsze efekty – automatyzacja procesów spowodowała, że klienci pozytywnie oceniają nasze nowe rozwiązanie. Doceniają możliwość samodzielnego wyboru zakresu opieki, łatwość obsługi, uproszczoną ścieżkę zakupową i szybką aktywację ubezpieczenia – przekonuje Łukasz Żuchliński.
Użytkownicy platformy mogą samodzielnie dobrać pakiet usług medycznych do swoich indywidualnych potrzeb, porównać dostępne opcje i rozpocząć formalności. Mogą również zdalnie wykupić ubezpieczenia dla bliskich. Zintegrowane płatności online pozwalają natychmiastowo sfinalizować transakcję przez system Przelewy24. Użytkownik może korzystać z usług medycznych Medicover już kilka minut po opłaceniu składki. System eliminuje papierowe dokumenty i przyspiesza cały proces.
– Od momentu wystartowania platformy Ubezpieczeniamedicover.pl obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania sprzedażą online, jak też samej sprzedaży. To pokazuje nam, że klienci w dzisiejszych czasach oczekują prostych rozwiązań, które nie wymagają długiego kontaktu z klientem czy też dopełnienia skomplikowanych formalności – tłumaczy Sebastian Okonis, kierownik Zespołu Telesprzedaży w Medicover.
Jak podkreśla, dużą zaletą jest pełna transparentność serwisu – klient od razu widzi, co kupuje, co obejmuje pakiet i ile to kosztuje.
Projekt NESP, w ramach którego powstała platforma, to kolejny krok w stronę cyfryzacji sprzedaży, ale także transformacja sposobu, w jaki klienci indywidualni korzystają z ubezpieczeń zdrowotnych. Pokazuje, że zakup polisy może być prosty, szybki i zrozumiały – nawet w branży, która często uchodzi za skomplikowaną.
– Klient zyskuje wygodę i szybkość działania, co przekłada się na jego doświadczenia przy zakupie ubezpieczeń zdrowotnych. Z kolei działowi sprzedaży pozwala się to skupić na czynnościach ważniejszych, czyli doradztwie klientowi i pomocy w doborze pakietu medycznego. Jeżeli chodzi o korzyści dla obu stron, to z pewnością automatyzacja procesu ogranicza liczbę błędów, co wpływa na doświadczenia klienta – przekonuje Sebastian Okonis.
Projekt NESP został zintegrowany z kluczowymi rozwiązaniami technologicznymi Medicover, m.in. automatycznym systemem oceny ryzyka medycznego, cyfrową bazą danych klientów oraz platformą płatności online.
– Budowa platformy od strony technologicznej wymagała precyzyjnej koordynacji kilku jednostek technologicznych, biznesowych i operacyjnych. Całość wymagała integracji kilku aplikacji, formularzy self-service, aplikacji do zarządzania ryzykiem medycznym, zbudowanej na platformie Webcon, aplikacji do zarządzania kontraktami. To wszystko zamknęliśmy w płatnościach online, korzystając z platformy Przelewy24. Od początku do końca planowaliśmy zmianę, mając na względzie jej użyteczność, stąd bardzo intuicyjny interfejs, a formalności są ograniczone do niezbędnego minimum – wskazuje Sławomir Żurek, starszy kierownik projektów w Medicover.
Jak podkreśla Krzysztof Świetlik, platforma sprzedaży online to kolejne rozwiązanie cyfrowe, w które Medicover zainwestował w ostatnich latach, obok nowej aplikacji Medicover OnLine czy systemów zdalnych konsultacji.
– W planach mamy dalszą automatyzację obsługi klienta, digitalizację procesu odnowienia polisy oraz rozwój personalizowanych ofert w oparciu o dane behawioralne. Stawiamy na rozwój systemów wspierających customer experience, bo wierzymy, że technologia powinna realnie ułatwiać życie naszych klientów – dodaje dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu w Medicover.
Popularność prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce rośnie. Jak podaje Polska Izba Ubezpieczeń, w 2024 roku korzystało z nich 5,39 mln osób, o 12,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Suma składek wzrosła w ciągu 2024 roku o 35 proc. do 2,3 mld zł. Nie bez znaczenia są tutaj pogarszające się statystyki dotyczące kolejek do specjalistów. Fundacja Watch Health Care w swoim barometrze wskazuje, że średni czas oczekiwania pacjentów w ochronie zdrowia wzrósł do rekordowych 4,2 miesiąca z 3,5 miesiąca przed rokiem.
Czytaj także
- 2025-07-09: W czwartek głosowanie nad wotum nieufności wobec Komisji Europejskiej. To inicjatywa ponad 70 europosłów, również z Polski
- 2025-07-02: Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu
- 2025-07-03: Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast
- 2025-07-01: Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
- 2025-07-04: Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-07-10: Maciej Dowbor: Ostatnio kupiłem zdalnie sterowane motorówki dla córki. Ten wspólnie spędzony czas pozwala oderwać dzieci od smartfonów
- 2025-06-26: Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii
- 2025-06-23: Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
- 2025-06-17: Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.