Newsy

Już ponad 680 odmienionych Biedronek

2012-05-14  |  06:55
Mówi:Alfred Kubczak
Funkcja:Dyrektor ds. relacji zewnętrznych
Firma:Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka
  • MP4

    Biedronka kontynuuje prace na swoim wizerunkiem. Co tydzień zmianę przechodzi 40-45 marketów. Do tej pory Jeronimo Martins, właściciel sieci, "odświeżył" przeszło 680 sklepów. - Efekty, które przynoszą zmiany są zgodne z naszymi oczekiwaniami – mówi Alfred Kubczak, dyrektor ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka.

    W I kwartale 2012 roku Biedronka zwiększyła sprzedaż o 21 proc. w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku. Jak przyznaje Alfred Kubczak, to również dzięki wprowadzeniu do oferty towarów z wyższej półki.

    - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak klienci przyjęli tę ofertę. Chodzi przede wszystkim o zmiany, których celem było zwiększenie asortymentu produktów świeżych, czyli warzyw, owoców, nabiału, mięsa i wędlin. W ofercie pojawiły się takie produkty jak świeże ryby. Wiele z tych rzeczy spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem klientów - podkreśla Alfred Kubczak.

    80 proc. Polaków deklaruje, że mniej lub bardziej regularnie robi zakupy w Biedronce. To wynik strategii, zakładającej spełnienie oczekiwań jak najszerszej grupy odbiorców. 

     - Czy klient zechce kupić podstawowe produkty, takie jak chleb, masło i mleko, czy chce zaopatrzyć się w gotowe do wykorzystania carpaccio i kupić wysokiej jakości wino pochodzące z któregoś z popularnych rynków, to wszystko musi u nas znaleźć – mówi Alfred Kubczak.

    Wyniki sprzedaży pozwalają sądzić, że realizacja strategii firmy nie jest zagrożona. Zgodnie z nią do końca 2012 roku liczba sklepów przekroczy liczbę 2 tysięcy. Trzytysięczną Biedronkę zobaczymy w Polsce najpóźniej w 2015 roku.

     - Chcemy rozwijać naszą ofertę w kategorii produktów świeżych. Chcemy dostarczać konsekwentnie wina wysokiej jakości. Poza tym realizujemy projekt związany z atrakcjami piłkarskimi. To są te rzeczy, które w najbliższym czasie będą angażowały naszą uwagę. – stwierdza dyrektor Alfred Kubczak.

    Największa w Polsce sieć sklepów spożywczych jest od czerwca 2010 roku oficjalnym sponsorem Reprezentacji Narodowej w piłce nożnej.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    Problemy społeczne

    Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

    Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

    Motoryzacja

    Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

    Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.