Newsy

Kilkanaście naborów wniosków na pieniądze z UE dla małych i średnich przedsiębiorstw jeszcze w tym roku

2012-09-28  |  06:55
Mówi:Bożena Lublińska-Kasprzak
Funkcja:Prezes
Firma:Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • MP4

     – Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw mogą liczyć na wsparcie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – podkreśla jej prezes, Bożena Lublińska Kasprzak. Szefowa PARP zapewnia, że jeszcze w tym roku Agencja przeprowadzi kilkanaście konkursów na dofinansowanie projektów, które będą adresowane do firm, skupionych wokół różnych gałęzi przemysłu.

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, każdego roku uruchamia co najmniej kilka nowych programów, wspierających firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

      To są działania w postaci dofinansowania czy współfinansowania projektów, w szczególności projektów innowacyjnych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria prezes PARP, Bożena Lublińska-Kasprzak. Wspieramy również instytucje otoczenia biznesu, parki naukowo-technologiczne, inkubatory przedsiębiorczości, klastry.

    Czyli instytucje, które otwarte są na współpracę z drobnymi przedsiębiorcami, np. na zasadzie merytorycznego wsparcia realizowanych przez nich konkretnych przedsięwzięć biznesowych. PARP przekonuje, że ma zarezerwowane na ten cel określone środki finansowe.

      Mamy jeszcze środki z budżetu Unii Europejskiej z lat 2007-2013 – mówi szefowa Agencji w czasie Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Katowicach..

    Dzięki temu uda się rozpisać kilkanaście konkursów na uruchomienie różnego rodzaju projektów. 

      Będą to m.in. projekty związane z e-biznesem, promocją zagraniczną, działalnością eksportową firm czy wsparcie dla firm kooperujących w klastrze – mówi Bożena Lublińska-Kasprzak.  Poza tym to jest nie tylko wsparcie finansowe, ale wsparcie o charakterze informacyjno-szkoleniowo-edukacyjno-doradczym – podkreśla prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

    PARP jest odpowiedzialny za wdrażanie działań w ramach trzech unijnych programów operacyjnych Innowacyjna Gospodarka, Kapitał Ludzki i Rozwój Polski Wschodniej.

    Więcej na temat
    Wystawa plenerowa „Przedsiębiorczość po polsku”. Krakowskie Przedmieście, Skwer Hoovera. Będzie można ją oglądać do końca listopada 2012 r. - zdjęcia do montażu Wszystkie newsy
    2012-09-27 | 10:30

    Wystawa plenerowa „Przedsiębiorczość po polsku”. Krakowskie Przedmieście, Skwer Hoovera. Będzie można ją oglądać do końca listopada 2012 r. - zdjęcia do montażu

    25 września br. wystartowała przygotowana na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) wystawa „Przedsiębiorczość po polsku”. Na 24 fotogramach
    Firma PARP: Planowanie receptą na kryzys. Robi to tylko co 8. firma
    2012-09-27 | 06:55

    PARP: Planowanie receptą na kryzys. Robi to tylko co 8. firma

     – W sytuacji niepewności, dużych zawirowań na rynkach światowych i na rynku krajowym, planowanie w firmach jest metodą obrony – mówi Wojciech Szajnar, dyrektor
    Firma KIG: państwo za mało wspiera małe i średnie firmy w czasie kryzysu
    2012-09-27 | 06:30

    KIG: państwo za mało wspiera małe i średnie firmy w czasie kryzysu

    W czasie spowolnienia gospodarczego kołem zamachowym gospodarki są małe i średnie firmy. Zdaniem prezesa Krajowej Izby Gospodarczej łatwiej znoszą one trudną

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

    Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

    Ochrona środowiska

    Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

    Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

    Finanse

    72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

    W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.