Newsy

Kilkanaście naborów wniosków na pieniądze z UE dla małych i średnich przedsiębiorstw jeszcze w tym roku

2012-09-28  |  06:55
Mówi:Bożena Lublińska-Kasprzak
Funkcja:Prezes
Firma:Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • MP4

     – Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw mogą liczyć na wsparcie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – podkreśla jej prezes, Bożena Lublińska Kasprzak. Szefowa PARP zapewnia, że jeszcze w tym roku Agencja przeprowadzi kilkanaście konkursów na dofinansowanie projektów, które będą adresowane do firm, skupionych wokół różnych gałęzi przemysłu.

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, każdego roku uruchamia co najmniej kilka nowych programów, wspierających firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

      To są działania w postaci dofinansowania czy współfinansowania projektów, w szczególności projektów innowacyjnych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria prezes PARP, Bożena Lublińska-Kasprzak. Wspieramy również instytucje otoczenia biznesu, parki naukowo-technologiczne, inkubatory przedsiębiorczości, klastry.

    Czyli instytucje, które otwarte są na współpracę z drobnymi przedsiębiorcami, np. na zasadzie merytorycznego wsparcia realizowanych przez nich konkretnych przedsięwzięć biznesowych. PARP przekonuje, że ma zarezerwowane na ten cel określone środki finansowe.

      Mamy jeszcze środki z budżetu Unii Europejskiej z lat 2007-2013 – mówi szefowa Agencji w czasie Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Katowicach..

    Dzięki temu uda się rozpisać kilkanaście konkursów na uruchomienie różnego rodzaju projektów. 

      Będą to m.in. projekty związane z e-biznesem, promocją zagraniczną, działalnością eksportową firm czy wsparcie dla firm kooperujących w klastrze – mówi Bożena Lublińska-Kasprzak.  Poza tym to jest nie tylko wsparcie finansowe, ale wsparcie o charakterze informacyjno-szkoleniowo-edukacyjno-doradczym – podkreśla prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

    PARP jest odpowiedzialny za wdrażanie działań w ramach trzech unijnych programów operacyjnych Innowacyjna Gospodarka, Kapitał Ludzki i Rozwój Polski Wschodniej.

    Więcej na temat
    Wystawa plenerowa „Przedsiębiorczość po polsku”. Krakowskie Przedmieście, Skwer Hoovera. Będzie można ją oglądać do końca listopada 2012 r. - zdjęcia do montażu Wszystkie newsy
    2012-09-27 | 10:30

    Wystawa plenerowa „Przedsiębiorczość po polsku”. Krakowskie Przedmieście, Skwer Hoovera. Będzie można ją oglądać do końca listopada 2012 r. - zdjęcia do montażu

    25 września br. wystartowała przygotowana na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) wystawa „Przedsiębiorczość po polsku”. Na 24 fotogramach
    Firma PARP: Planowanie receptą na kryzys. Robi to tylko co 8. firma
    2012-09-27 | 06:55

    PARP: Planowanie receptą na kryzys. Robi to tylko co 8. firma

     – W sytuacji niepewności, dużych zawirowań na rynkach światowych i na rynku krajowym, planowanie w firmach jest metodą obrony – mówi Wojciech Szajnar, dyrektor
    Firma KIG: państwo za mało wspiera małe i średnie firmy w czasie kryzysu
    2012-09-27 | 06:30

    KIG: państwo za mało wspiera małe i średnie firmy w czasie kryzysu

    W czasie spowolnienia gospodarczego kołem zamachowym gospodarki są małe i średnie firmy. Zdaniem prezesa Krajowej Izby Gospodarczej łatwiej znoszą one trudną

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.