Newsy

Badanie TNS Polska: Klienci oczekują od banków darmowego konta i bezpłatnych wypłat z bankomatów. Coraz chętniej sięgają po assistance

2014-05-12  |  06:35

Bezpłatne prowadzenie rachunku i darmowe wypłaty z bankomatów to główne oczekiwania klientów wobec banków – wynika z badania przeprowadzonego przez Bank Millennium i TNS Polska. Klientom zależy także na łatwym dostępie do usług bankowych, zarówno tradycyjnych, jak i internetowych. Wśród dodatkowych benefitów największą popularnością cieszą się usługi assistance.

Klienci oczekują od banku rachunku, który będzie prowadzony bezpłatnie, bez dodatkowych warunków. Chodzi więc o darmowe prowadzenie konta, wydanie karty bankowej i przelewy – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Misiak, dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej Banku Millennium.

Cały czas istotny dla klientów jest łatwy i darmowy dostęp do bankomatów. Coraz częściej w oczekiwaniach klientów pojawia się ponadto chęć łatwego i szybkiego dostępu do usług bankowych.

Nadal ważne są więc oddziały bankowe, ale także bankowość internetowa i mobilna. Klient chce mieć pełne spektrum korzystania z oferty, niezależnie od tego, gdzie jest i z jakich urządzeń może aktualnie korzystać – mówi Misiak.

Jak podkreśla, dla klientów bardzo istotna jest wielokanałowość. Chodzi o sytuacje, kiedy klient rozpoczyna rozmowę na dany temat, np. o produkcie czy usłudze, w systemie telefonicznym, a następnie finalizuje proces, odwiedzając oddział banku.

W badaniu przeprowadzonym przez Bank Millennium i TNS Polska ankieterzy zapytali także o dodatkowe benefity, którymi klienci banków są najczęściej zainteresowani.

Jednym z ciekawszych i bardzo wysoko ocenianych pomysłów były różnego rodzaju usługi assistance – zauważa Misiak. – Klienci uważają je za interesujące uzupełnienie i wzbogacenie ich codziennych usług. W swojej strategii Bank Millennium stara się uwzględniać wyniki tych badań. Oferujemy szeroki pakiet assistance obejmujący pomoc w ponad 40 różnych sytuacjach. Chodzi tu zarówno o pomoc medyczną, jak i pomoc fachowców – dodaje.

Z badania wynika również, że klienci oczekują od banków dobrej oferty dotyczącej gospodarowania ich środkami. Misiak wyjaśnia, że właśnie temu służy koncepcja centrum oszczędzania, a bank stara się proponować korzystniejsze warunki w zakresie oprocentowania i większą różnorodność tradycyjnych depozytów, zarówno krótko-, jak i długookresowych.

Tomasz Misiak podkreśla, że stawiając potrzeby klienta w centrum, bank liczy na 20 tys. nowych klientów miesięczne, czyli ok. 250 tysięcy rocznie.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Prawo

Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.