Mówi: | Małgorzata Adamczyk |
Funkcja: | dyrektor departamentu bankowości internetowej |
Firma: | Meritum Bank |
Bankowe aplikacje mobilne oferują coraz więcej usług. Choćby fotoprzelewy realizowane na podstawie zdjęcia faktury czy rachunku
Brak dodatkowych kosztów, oszczędność czasu i elastyczność – to najważniejsze zalety aplikacji mobilnych, jakie wskazują klienci banków. Dodatkowo zarządzanie finansami wspomagają coraz to nowe funkcjonalności bankowych aplikacji. Możliwe stają się np. fotoprzelewy realizowane na podstawie zdjęcia faktury i rachunku czy obsługa aplikacji głosem.
Poza takimi usługami, jak: sprawdzanie salda rachunku, zlecenia przelewów (w tym natychmiastowych) czy kupna i sprzedaży walut, aplikacje mobilne oferują bardziej zaawansowane udogodnienia, takie jak np. fotoprzelewy.
– Wystarczy tylko zrobić zdjęcie faktury, którą klient dostał za media, i aplikacja automatycznie sczytuje wszystkie dane z faktury do systemu. Klient manualnie praktycznie nic nie musi wprowadzać. Bardzo dużym udogodnieniem i progresem jeżeli chodzi o usługi bankowe jest również otwieranie rachunków poprzez bankowość mobilną, a takie aplikacje już funkcjonują na rynku. Klient może w pełni mobilnie, w bardzo prosty sposób otworzyć konto bankowe, nawet jadąc taksówką na lotnisko – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Małgorzata Adamczyk, dyrektor departamentu bankowości internetowej Meritum Bank.
Aplikacje na smartfony i tablety pozwalają lepiej zarządzać własnymi finansami. Dzięki nim przedsiębiorcy łatwiej mogą uniknąć spóźnienia z zapłatą podatków lub ZUS, a spędzający urlop np. zapłacić rachunki za mieszkanie.
– Aplikacje mobilne eliminują praktycznie wszystkie fizyczne ograniczenia, z którymi do tej pory klient miał do czynienia. Czyli z każdego miejsca, o każdej porze i niezależnie od okoliczności możemy zarządzać naszymi finansami – mówi Małgorzata Adamczyk.
Podstawową zaletą bankowości mobilnej jest to, że nie wymaga ona dostępu do internetu, ponieważ opiera się na transmisji danych, jaką zapewniają operatorzy telefonii komórkowej. Nie bez znaczenie jest również wygoda – bankowość mobilna nie wymaga szukania dostępu do internetu ani noszenia przy sobie laptopa. To ułatwia zarządzanie swoimi finansami osobom, które w ciągu dnia mają mało wolnego czasu lub zależy im na szybkości. W przypadku standardowych przelewów bankowych istnieją tzw. sesje przychodzące i wychodzące, czyli godziny, w których banki dokonują faktycznych transakcji z ich zaksięgowaniem. Jeżeli z powodu braku dostępu do internetu standardowy przelew zostanie zlecony wieczorem, już po ostatniej sesji wychodzącej, to dojdzie on do adresata dopiero w następnym dniu roboczym.
– Bankowość mobilna dostosowana jest do naszej mobilności, a wiadomo, że bardzo dużo się zmieniło w naszym życiu. Dzisiaj klienci są mobilni i oczekują tego również od usług finansowych. Bank powinien być tam, gdzie klient, i myślę, że aplikacje mobilne spełniają ten warunek – uważa Małgorzata Adamczyk.
Z tego względu bankowość mobilna może być bardzo wygodnym rozwiązaniem dla osób, które spędzają urlop lub mieszkają na terenach, gdzie nie ma oddziału danego banku czy brakuje infrastruktury internetowej. Rozwój aplikacji mobilnych sprawia, że pozostałe kanały dostępu nie są już potrzebne. Tym bardziej że banki stale poszerzają ofertę usług mobilnych.
– Klienci przez aplikacje mobilne mogą już zrobić praktycznie wszystko, bo są one coraz bardziej zaawansowane. Już mamy aplikacje, które są w pełni niezależne od bankowości internetowej, które funkcjonują same jako kanał dostępu, w związku z tym klient nie musi ich wiązać z bankowością internetową – przekonuje dyrektor w Meritum Bank.
Dodatkowym ułatwieniem w tym zakresie jest możliwość zrobienia zdjęcia dowodu osobistego, dzięki któremu aplikacja pobierze wszystkie dane potrzebne do otwarcia konta. Umowa między bankiem a klientem jest zawierana w formie elektronicznej, a tożsamość otwierającego rachunek jest weryfikowana poprzez przelew z innego, wskazanego rachunku. Dzięki temu wystarczy jedynie 15 minut, by otworzyć konto za pomocą mobilnej aplikacji.
– Z tej usługi mogą skorzystać na dzień dzisiejszy zarówno klienci indywidualni, jak również mikroprzedsiębiorcy, dla których bardzo ważna jest oszczędność czasu i kosztów. Aplikacje mobilne spełniają oczekiwania klientów właśnie w tych dwóch obszarach – uważa Małgorzata Adamczyk.
Czytaj także
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
- 2025-02-04: Przybywa pozwów związanych z sankcją kredytu darmowego. Nawet 90 proc. umów kredytowych może zawierać uchybienia
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
- 2024-10-31: Rosnące ceny energii i usług podbijają inflację. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać około 5-proc. wzrost cen
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-11-05: Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/robot-homa-appliances-pwuyhvjglhg-unsplash,w_274,_small.jpg)
Nowe inicjatywy KE będą odpowiedzią na kryzys konkurencyjności. Pomóc ma przemysł zielonych technologii
Instytucje unijne szukają pomysłów na to, jak odbudowywać konkurencyjność europejskiego przemysłu. Wśród kluczowych działań eksperci wymieniają m.in. uproszczenie regulacji oraz większe inwestycje w cyfryzację i zielone technologie. Na tych założeniach opiera się opublikowany niedawno Kompas Konkurencyjności, czyli jedna z pierwszych inicjatyw nowej KE, który ma wyznaczyć strategiczne kierunki działań na nadchodzące lata. Niedługo Komisja zaprezentuje też kolejną inicjatywę – Clean Industrial Deal, mającą wspierać europejskie firmy w osiąganiu neutralności klimatycznej bez osłabiania ich pozycji na globalnym rynku.
Prawo
Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców chciałby zyskać nowe kompetencje. Wśród nich mediacje między przedsiębiorcami
![](https://www.newseria.pl/files/11111/msp-ustawa-rzecznik-foto,w_133,_small.jpg)
W resorcie rozwoju trwają prace nad nowelizacją ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Agnieszka Majewska, która piastuje to stanowisko od połowy 2024 roku, podkreśla, że rzecznikowi potrzebna jest inicjatywa ustawodawcza, a nie tylko możliwość opiniowania procedowanych ustaw. Chciałaby także zajmować się prawami rolników oraz mediacjami między przedsiębiorcami.
Edukacja
Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edukacja-stem-foto,w_133,_small.jpg)
Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.