Mówi: | Robert Noceń |
Funkcja: | Dyrektor marketingu |
Firma: | Carrefour Polska |
Carrefour wprowadzi zmiany w produktach sprzedawanych pod marką własną
Carrefour, przy aktywnym udziale klientów, rewitalizuje produkty oferowane pod marką własną. Ocenie 1000 klientów są poddawane nie tylko produkty pakowane, ale i świeże. Wszystko to ma poprawić ocenę jakości, smaku i funkcjonalności oferty. Zmienione produkty są specjalnie oznakowane, zawierają także informację, że są zatwierdzone przez konsumentów.
Rewitalizację marki własnej Carrefour przeprowadza na podstawie analizy najchętniej i najczęściej kupowanych produktów.
– Proces rewitalizacji polega na uspójnieniu brandów, które dzisiaj już mamy w ofercie. Chodzi o optymalizację jakościową tych produktów, dokonujemy jej wspólnie z polskimi rodzinami, które pomagają nam w przygotowaniu jak najlepszej oferty – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Robert Noceń, dyrektor marketingu Carrefour Polska. – Chcemy doprowadzić do ujednolicenia tych produktów pod względem jakościowym, zmianę opakowań i podniesieniu ich funkcjonalności.
Poprawa jakości produktów marki własnej ma na celu nie tylko dopasowanie oferty do oczekiwań klientów, ale także danie im możliwości wyboru tańszych produktów. Produkty oferowane jako marka własna są tańsze od pozostałych od 20 proc. do nawet 50 proc.
– Cały proces zmian w marce własnej to także odpowiedź na potrzeby polskiego konsumenta. Marka własna jest jedną z kluczowych gam produktów oferowanych klientom, szczególnie w dzisiejszych czasach, w których towarzyszy nam kryzys i jest oczekiwanie klientów, aby takie produkty znalazły się na półce. One poprawiają jego możliwość zakupową dając mu dostęp do produktów szerokiej gamy – podkreśla Robert Noceń.
Konkurencyjną cenę produktów marki własnej wobec innych produktów umożliwia wiele czynników, jak np. ilości towarów odbieranych od producenta, uproszczona logistyka (dostawy w jedno miejsce – do magazynu centralnego), obniżone koszty marketingowe oraz dobry stosunek jakości do ceny.
Zmiany klienci sklepów Carrefour już mogą zobaczyć na półkach.
– Produkty oznaczyliśmy nowymi materiałami komunikacyjnymi, mają fioletowy kolor na listwach cenowych, więc łatwo je zidentyfikować. Są one opatrzone dodatkowym znakiem, że są zatwierdzone przez konsumentów – informuje Robert Noceń.
Rewitalizacja jednego produktu trwa 3-4 miesiące i odbywa się przy udziale nie tylko konsumentów, ale także dostawców Carrefour oraz firm badawczych.
Marka własna Carrefour zadebiutowała w sprzedaży w pierwszej połowie 2003 roku. Jednym z podstawowych założeń przy jej wprowadzeniu była współpraca z polskimi dostawcami. Korzyści z tej współpracy ma zarówno sama sieć, jak i dostawcy, którzy mogą zadebiutować na rynku i zwiększyć udział na nim swoich produktów. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, Carrefour dzięki temu też ma możliwość wyróżnić się na tle konkurencji, zwiększyć zainteresowanie i lojalność klientów, mieć większy wpływ na strategię cenową danej kategorii produktów oraz wypracować zaplanowany wzrost sprzedaży.
Carrefour podejmuje także inne działania mające ułatwić zakupy klientom.
– Przykładowo w dużych sklepach w Warszawie mamy zainstalowaną „jedną kolejkę”, która usprawniła znacznie jakość obsługi klienta przy kasach – podsumowuje Robert Noceń. – Chcemy być liderem w obsłudze klienta, co jest bardzo ambitnym zadaniem przy multiformatowości, jaką ma nasza sieć. Jedyną rzeczą, jaką możemy zrobić, to być nastawionym na słuchanie klienta i postawienie go w centrum naszych wszystkich codziennych działań.
Czytaj także
- 2024-04-05: Wydatki na zbrojenia nabierają tempa. Przez ostatnie 30 lat państwa NATO tkwiły w letargu
- 2024-02-19: Kasy samoobsługowe mają wpływ na spadek lojalności klientów. Irytuje ich brak pomocy kasjera przy większych zakupach
- 2024-02-27: Konsumenci kojarzą olej palmowy głównie z degradacją środowiska. Niewiele wiedzą o jego certyfikacji
- 2023-12-19: Cykl życia ubrań jest coraz krótszy. Nosimy je raptem kilka razy, a potem większość trafia do śmieci
- 2023-11-09: Banki centralne na potęgę kupują złoto do swoich rezerw. Notowanie kruszcu coraz wyższe
- 2023-12-05: Coraz więcej Polaków sięga po roślinne zamienniki mięsa i nabiału. Producenci takiej żywności walczą o większą obecność na sklepowych półkach
- 2023-10-27: W Polsce rośnie sprzedaż roślinnych zamienników produktów zwierzęcych. Na świecie na znaczeniu zyskuje sektor mięsa laboratoryjnego
- 2023-09-26: Wizyty w e-sklepach z odzieżą sportową mogą zaburzyć samoocenę wśród kobiet. Sposób promocji produktów skłania do porównywania się z sylwetkami modelek
- 2023-09-01: Co czwarty rodzic kompletuje wyprawkę szkolną na ostatnią chwilę. Dla ponad 80 proc. ważne są ceny wybieranych produktów
- 2023-09-04: Rodzice zaplanowali większe budżety na wyprawkę szkolną. Najwięcej z nich deklaruje wydatki między 300 a 700 zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.