Newsy

Carrefour wprowadzi zmiany w produktach sprzedawanych pod marką własną

2013-05-24  |  06:35
Mówi:Robert Noceń
Funkcja:Dyrektor marketingu
Firma:Carrefour Polska
  • MP4
  • Carrefour, przy aktywnym udziale klientów, rewitalizuje produkty oferowane pod marką własną. Ocenie 1000 klientów są poddawane nie tylko produkty pakowane, ale i świeże. Wszystko to ma poprawić ocenę jakości, smaku i funkcjonalności oferty. Zmienione produkty są specjalnie oznakowane, zawierają także informację, że są zatwierdzone przez konsumentów.

    Rewitalizację marki własnej Carrefour przeprowadza na podstawie analizy najchętniej i najczęściej kupowanych produktów. 

     – Proces rewitalizacji polega na uspójnieniu brandów, które dzisiaj już mamy w ofercie. Chodzi o optymalizację jakościową tych produktów, dokonujemy jej wspólnie z polskimi rodzinami, które pomagają nam w przygotowaniu jak najlepszej oferty – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Robert Noceń, dyrektor marketingu Carrefour Polska.  Chcemy doprowadzić do ujednolicenia tych produktów pod względem jakościowym, zmianę opakowań i podniesieniu ich funkcjonalności.

    Poprawa jakości produktów marki własnej ma na celu nie tylko dopasowanie oferty do oczekiwań klientów, ale także danie im możliwości wyboru tańszych produktów. Produkty oferowane jako marka własna są tańsze od pozostałych od 20 proc. do nawet 50 proc.

     – Cały proces zmian w marce własnej to także odpowiedź na potrzeby polskiego konsumenta. Marka własna jest jedną z kluczowych gam produktów oferowanych klientom, szczególnie w dzisiejszych czasach, w których towarzyszy nam kryzys i jest oczekiwanie klientów, aby takie produkty znalazły się na półce. One poprawiają jego możliwość zakupową dając mu dostęp do produktów szerokiej gamy – podkreśla Robert Noceń.

    Konkurencyjną cenę produktów marki własnej wobec innych produktów umożliwia wiele czynników, jak np. ilości towarów odbieranych od producenta, uproszczona logistyka (dostawy w jedno miejsce – do magazynu centralnego), obniżone koszty marketingowe oraz dobry stosunek jakości do ceny.

    Zmiany klienci sklepów Carrefour już mogą zobaczyć na półkach.

     – Produkty oznaczyliśmy nowymi materiałami komunikacyjnymi, mają fioletowy kolor na listwach cenowych, więc łatwo je zidentyfikować. Są one opatrzone dodatkowym znakiem, że są zatwierdzone przez konsumentów – informuje Robert Noceń.

    Rewitalizacja jednego produktu trwa 3-4 miesiące i odbywa się przy udziale nie tylko konsumentów, ale także dostawców Carrefour oraz firm badawczych.

    Marka własna Carrefour zadebiutowała w sprzedaży w pierwszej połowie 2003 roku. Jednym z podstawowych założeń przy jej wprowadzeniu była współpraca z polskimi dostawcami. Korzyści z tej współpracy ma zarówno sama sieć, jak i dostawcy, którzy mogą zadebiutować na rynku i zwiększyć udział na nim swoich produktów. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, Carrefour dzięki temu też ma możliwość wyróżnić się na tle konkurencji, zwiększyć zainteresowanie i lojalność klientów, mieć większy wpływ na strategię cenową danej kategorii produktów oraz wypracować zaplanowany wzrost sprzedaży.

    Carrefour podejmuje także inne działania mające ułatwić zakupy klientom.

     – Przykładowo w dużych sklepach w Warszawie mamy zainstalowaną „jedną kolejkę”, która usprawniła znacznie jakość obsługi klienta przy kasach – podsumowuje Robert Noceń. – Chcemy być liderem w obsłudze klienta, co jest bardzo ambitnym zadaniem przy multiformatowości, jaką ma nasza sieć. Jedyną rzeczą, jaką możemy zrobić, to być nastawionym na słuchanie klienta i postawienie go w centrum naszych wszystkich codziennych działań.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.