Newsy

Carrefour wprowadzi zmiany w produktach sprzedawanych pod marką własną

2013-05-24  |  06:35
Mówi:Robert Noceń
Funkcja:Dyrektor marketingu
Firma:Carrefour Polska
  • MP4
  • Carrefour, przy aktywnym udziale klientów, rewitalizuje produkty oferowane pod marką własną. Ocenie 1000 klientów są poddawane nie tylko produkty pakowane, ale i świeże. Wszystko to ma poprawić ocenę jakości, smaku i funkcjonalności oferty. Zmienione produkty są specjalnie oznakowane, zawierają także informację, że są zatwierdzone przez konsumentów.

    Rewitalizację marki własnej Carrefour przeprowadza na podstawie analizy najchętniej i najczęściej kupowanych produktów. 

     – Proces rewitalizacji polega na uspójnieniu brandów, które dzisiaj już mamy w ofercie. Chodzi o optymalizację jakościową tych produktów, dokonujemy jej wspólnie z polskimi rodzinami, które pomagają nam w przygotowaniu jak najlepszej oferty – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Robert Noceń, dyrektor marketingu Carrefour Polska.  Chcemy doprowadzić do ujednolicenia tych produktów pod względem jakościowym, zmianę opakowań i podniesieniu ich funkcjonalności.

    Poprawa jakości produktów marki własnej ma na celu nie tylko dopasowanie oferty do oczekiwań klientów, ale także danie im możliwości wyboru tańszych produktów. Produkty oferowane jako marka własna są tańsze od pozostałych od 20 proc. do nawet 50 proc.

     – Cały proces zmian w marce własnej to także odpowiedź na potrzeby polskiego konsumenta. Marka własna jest jedną z kluczowych gam produktów oferowanych klientom, szczególnie w dzisiejszych czasach, w których towarzyszy nam kryzys i jest oczekiwanie klientów, aby takie produkty znalazły się na półce. One poprawiają jego możliwość zakupową dając mu dostęp do produktów szerokiej gamy – podkreśla Robert Noceń.

    Konkurencyjną cenę produktów marki własnej wobec innych produktów umożliwia wiele czynników, jak np. ilości towarów odbieranych od producenta, uproszczona logistyka (dostawy w jedno miejsce – do magazynu centralnego), obniżone koszty marketingowe oraz dobry stosunek jakości do ceny.

    Zmiany klienci sklepów Carrefour już mogą zobaczyć na półkach.

     – Produkty oznaczyliśmy nowymi materiałami komunikacyjnymi, mają fioletowy kolor na listwach cenowych, więc łatwo je zidentyfikować. Są one opatrzone dodatkowym znakiem, że są zatwierdzone przez konsumentów – informuje Robert Noceń.

    Rewitalizacja jednego produktu trwa 3-4 miesiące i odbywa się przy udziale nie tylko konsumentów, ale także dostawców Carrefour oraz firm badawczych.

    Marka własna Carrefour zadebiutowała w sprzedaży w pierwszej połowie 2003 roku. Jednym z podstawowych założeń przy jej wprowadzeniu była współpraca z polskimi dostawcami. Korzyści z tej współpracy ma zarówno sama sieć, jak i dostawcy, którzy mogą zadebiutować na rynku i zwiększyć udział na nim swoich produktów. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, Carrefour dzięki temu też ma możliwość wyróżnić się na tle konkurencji, zwiększyć zainteresowanie i lojalność klientów, mieć większy wpływ na strategię cenową danej kategorii produktów oraz wypracować zaplanowany wzrost sprzedaży.

    Carrefour podejmuje także inne działania mające ułatwić zakupy klientom.

     – Przykładowo w dużych sklepach w Warszawie mamy zainstalowaną „jedną kolejkę”, która usprawniła znacznie jakość obsługi klienta przy kasach – podsumowuje Robert Noceń. – Chcemy być liderem w obsłudze klienta, co jest bardzo ambitnym zadaniem przy multiformatowości, jaką ma nasza sieć. Jedyną rzeczą, jaką możemy zrobić, to być nastawionym na słuchanie klienta i postawienie go w centrum naszych wszystkich codziennych działań.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    IT i technologie

    W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

    Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

    Edukacja

    Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

    Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

    Fundusze unijne

    Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

    Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.