Mówi: | Bożena Leśniewska |
Funkcja: | członek zarządu ds. sprzedaży i komercyjnej digitalizacji |
Firma: | Orange Polska |
Co piąty salon Orange Polska będzie Smart Store do 2020 roku
Minął rok od uruchomienia pierwszego Smart Store Orange w Warszawie. Do tej pory operator uruchomił jeszcze dziesięć takich salonów w Polsce. W planach na ten rok są jeszcze trzy. Koncept się sprawdza, bo klienci Smart Store trzykrotnie częściej polecają firmę swoim znajomym, sprzedaż usług rośnie w dwucyfrowym tempie, a akcesoriów o blisko 100 proc. Dlatego do 2020 roku co piąty salon w Polsce będzie Smart Store.
– Smart Store to trafiony pomysł. Widzimy to przede wszystkim po rekomendacjach klientów, którzy po wizycie w Smart Store polecają Orange trzykrotnie częściej, niż kiedy były tam tradycyjne salony – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Bożena Leśniewska, członek zarządu ds. sprzedaży i komercyjnej digitalizacji Orange Polska.
W Smart Store lepsza jest też sprzedaż usług komórkowych i stacjonarnych, w tym najszybszego internetu światłowodowego FTTH.
– W pierwszych ośmiu otwartych w ubiegłym roku salonach wzrost sprzedaży usług mobilnych wyniósł 18 proc., a dostępu do internetu zwiększył się o 16 proc. – podkreśla Bożena Leśniewska. – Planujemy dalej rozbudowywać sieć Smart Store. Mamy przygotowane trzy nowe lokalizacje. Planujemy je uruchomić jeszcze w tym roku. Do 2020 roku chcemy, by 20 proc. naszej sieci sprzedaży pracowało w koncepcie Smart Store i jest to zgodne ze strategią Grupy Orange dla całej Europy.
Salony Smart Store do tej pory powstały w Poznaniu, Gdańsku, Gdyni, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Białymstoku, Szczecinie, Łodzi i oraz dwa w Warszawie. Codziennie odwiedza je średnio 4,5 tys. osób.
– Na polskim rynku jest miejsce zarówno dla standardowych salonów, jak i dla Smart Store – mówi Leśniewska. – Jesteśmy po kilku latach tzw. optymalizacji geograficznej, zarówno ilościowej, jak i lokalizacyjnej naszych salonów sprzedaży. Uważamy, że teraz wielkość naszej sieci jest dostosowana do wielkości biznesu, jaki prowadzimy, i portfolio produktowego.
W Smart Store klienci mogą przetestować kilkadziesiąt modeli telefonów i tabletów, a także wiele ciekawostek technologicznych, np. gogle do wirtualnej rzeczywistości.
– Smart Store jest dla wszystkich klientów. Wydawałoby się, że być może jest tylko dla ludzi młodych, bo dostarczamy tam cały przekrój nowych technologii, ale prawda jest taka, że smartfony czy tablety to oferta dla wszystkich, bez względu na wiek – mówi Leśniewska. – W Polsce penetracja na rynku smartfonów wynosi 60 proc., więc trudno mówić, że używają ich tylko ludzie młodzi.
Salon podzielony jest na trzy strefy: dom, rozrywka oraz firma. Proste sprawy klienci mogą załatwić na recepcji, mogą też poradzić się konsultantów i sprzedawców, mogą także samodzielnie dokonywać zakupów.
Przedstawicielka Orange Polska podkreśla, że ekspozycja urządzeń i gadżetów oraz możliwość ich przetestowania działa pozytywnie na decyzje zakupowe. W pierwszym inteligentnym salonie odnotowano przez ten rok spektakularny, bo aż 100-proc., wzrost sprzedaży akcesoriów. To najlepszy wynik od ponad 20 lat istnienia sklepu w tym miejscu.
Czytaj także
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-15: Cykl życia smartfona jest coraz dłuższy. Mimo to większość Polaków chciałaby go wymieniać maksymalnie co dwa lata
- 2025-04-14: Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-11: Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.