Mówi: | Tomasz Frączek |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Mondial Assistance |
Coraz więcej osób zna usługi assistance. Korzysta z nich już 1,8 mln Polaków
Popularność usług assistance rośnie. Liczba osób korzystających ze wsparcia podczas nieoczekiwanych zdarzeń losowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła o niemal 60 proc. – do prawie 1,8 mln osób. Najczęściej Polacy korzystaj z assistance samochodowego, medycznego i turystycznego.
‒ Coraz więcej Polaków, wie czym jest assistance. W stosunku do zeszłego roku liczba osób, które skorzystały z takich usług wzrosła o blisko 60 proc. – z nieco ponad 1,1 mln do prawie 1,8 mln. To jest gigantyczny wzrost – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Nielsen Polska dla Mondial Assistance, w 2014 r. 93 proc. dorosłych Polaków (ponad 18 mln osób) posiadało produkty ubezpieczeniowe lub bankowe. Spośród nich co dziesiąty, czyli niemal 1,8 mln osób, skorzystało z dołączonego do tych produktów pakietu assistance, czyli usług pomocy podczas nieoczekiwanych zdarzeń losowych. Kolejne 5,6 mln osób jest świadomych, że może z nich skorzystać.
Nadal 10,7 mln osób, czyli ponad 50 proc. ubezpieczonych, nie ma albo nie wie o tym, że ma usługi assistance. Liczba ta jednak spadła o ponad 2 mln w porównaniu z poprzednim badaniem.
‒ Na korzystanie z usług assistance przełożyła się rosnąca świadomość wśród klientów ‒ podkreśla Frączek. ‒ Cenimy sobie te usługi jako dodatek do usług bankowych czy ubezpieczeniowych i głównie z tymi dwoma segmentami rynku finansowego kojarzymy te usługi – wyjaśnia.
W 2014 r. już 64 proc. Polaków wiedziało, czym jest assistance – o 22 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.
Niemal wszyscy – 93 proc. użytkowników – skorzystali ze wsparcia w ramach produktów ubezpieczeniowych. Najpopularniejsze obszary wykorzystania tych usług to zdecydowanie ubezpieczenia komunikacyjne i samochodowe (np. holowanie), medyczne (np. domowa wizyta lekarska) i turystyczne (np. leczenie za granicą). Jako usługi o największej wartości wskazuje je po ok. 60 proc. Polaków. Niemal 40 proc. Polaków docenia assistance domowy, np. związany z wizytą fachowca.
‒ Mężczyźni zdecydowanie chętniej korzystają z usług samochodowych oraz ubezpieczeń turystycznych, kobiety preferują usługi domowe. Kiedy mężczyzna nie naprawi kranu, to one same biorą się za organizację usługi domowej. Wizyty medyczne, czyli lekarz do domu, to również w dalszym ciągu bardziej usługa dla kobiet – mówi Frączek.
Jak wynika z badań, 57 proc. posiadaczy ubezpieczenia assistance to mężczyźni. Prawie 40 proc. z nich to osoby z wykształceniem wyższym, mieszkające w dużych miastach. Zmiany w świadomości i ocenie usług assistance widać jednak szczególnie wśród kobiet. W 2014 r. niemal dwukrotnie zwiększył się odsetek kobiet, które doceniały assistance samochodowe (do 56 proc.), turystyczne (do 53 proc.) i domowe (do 44 proc.). Wśród mężczyzn świadomość tego typu usług również rośnie, jednak nie aż tak szybko.
Czytaj także
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-15: 400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
- 2025-03-18: UE chce zmniejszyć udział leków i substancji czynnych z Azji. Nowe przepisy zwiększą możliwości produkcyjne europejskich firm
- 2025-02-28: Samotność coraz bardziej dotyka Polaków. Dla 90 proc. z nich problemem są też narastające podziały
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-10-22: Coraz więcej inwestycji na Mazurach. Skokowy przyrost zabudowy niszczy jednak krajobraz regionu
- 2024-11-07: Ekstremalne zjawiska pogodowe w Polsce to kilka miliardów strat rocznie. To duże wyzwanie dla branży ubezpieczeniowej
- 2024-10-03: Zapowiadane oskładkowanie wszystkich umów-zleceń i o dzieło to wyzwanie dla ZUS. Zakład będzie potrzebował 3–6 miesięcy na przygotowanie się do zmian
- 2024-07-22: Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.