Newsy

Lider handlu w internecie otwiera się na klientów stacjonarnych. Eobuwie.pl planuje otwarcie co najmniej sześciu kolejnych salonów

2018-02-26  |  06:20

Eobuwie.pl wychodzi poza internet i otwiera się na klientów stacjonarnych. Na początku lutego marka otworzyła we Wrocławiu swój pierwszy salon, w którym sprzedaż odbywa się z pomocą najnowocześniejszych technologii, a za sklepowe półki służą tablety. Marka planuje podobne otwarcia w największych miastach Polski. Salony stacjonarne eobuwie.pl pojawią się w kolejnych 6–9 miastach, w których równocześnie zostanie wprowadzona usługa ekspresowej dostawy.

– Planujemy otworzyć po jednym sklepie stacjonarnym w większych aglomeracjach. Myślimy o 6–9 sklepach w takim formacie. Wraz z otwarciem sklepu stacjonarnego w danym mieście wprowadzamy też usługę „same day delivery”, polegającą na dostarczeniu towaru na terenie aglomeracji tego samego dnia. We Wrocławiu jesteśmy w stanie towar zamówiony online dostarczyć do klienta w ciągu trzech godzin. Już testujemy dostarczanie w tym samym dniu w Poznaniu, a niebawem zamierzamy rozpocząć testy także w Warszawie, Krakowie i Łodzi – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Konrad Jezierski, dyrektor ds. retail w eobuwie.pl.

Na początku lutego internetowy sklep eobuwie.pl otworzył swój stacjonarny salon we wrocławskiej Galerii Magnolia Park. W ten sposób brand chce dotrzeć do klientów, którzy nie przepadają za zakupami w sieci.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że klienci z Wrocławia i okolic pozytywnie i z dużym zainteresowaniem przyjęli nasz nowy koncept. Chcieliśmy dotrzeć do szerszego grona odbiorców, którzy nie kupują butów i torebek w internecie – mówi Konrad Jezierski.

Pełna oferta salonu obejmuje ponad 450 marek i ok. 40 tys. modeli obuwia i dodatków (dla porównania standardowy monobrand ma w ofercie nie więcej niż 250–300 modeli). Salon jest podzielony na dwie części: sklepową (300 mkw.) i magazynową (1,7 tys. mkw.), w której znajdują się dostępne od ręki akcesoria i buty w bardzo wielu rozmiarach. Wchodząc do środka, klient ich nie zobaczy. Dostanie za to jeden z 40 dostępnych na miejscu tabletów ze specjalną aplikacją – za jej pośrednictwem może przejrzeć całą ofertę i wybrać interesujące go produkty. Zamówione buty, torebki lub dodatki zostaną mu dostarczone z magazynu w mniej niż 3 minuty, a w doborze produktu i przymierzaniu pomoże fachowa kadra.

– Koncept polega na połączeniu tego, co najlepsze z tradycyjnego sklepu oraz sklepu internetowego. Klienci za pośrednictwem tabletów mają dostęp do tej samej oferty, która jest w internecie. Na miejscu mamy ponad 100 tys. par butów. Jeżeli klienci chcą skorzystać z internetowej oferty, jesteśmy w stanie w przeciągu 24 godzin dostarczyć każdy model i rozmiar do sklepu – mówi Konrad Jezierski.

Nie tylko sprzedaż, kecz także wystrój wrocławskiego butiku eobuwie.pl nawiązuje do nowych technologii. Kolorystyką można sterować dzięki wykorzystaniu systemu digital signage – interaktywnych ekranów okalających całe pomieszczenie.

Od początku lutego klienci z Wrocławia mogą też zamawiać produkty do przymierzenia online, z odbiorem w salonie stacjonarnym. Na miejscu – po obejrzeniu i przymierzeniu zamówionych butów – klient może zdecydować, czy chce któreś z nich kupić. Równolegle eobuwie.pl udoskonaliło usługę „same day delivery”. Wcześniej – przy zamówieniu złożonym do godziny 14. – klient otrzymywał je jeszcze tego samego dnia. Dzięki otwarciu nowego, wrocławskiego magazynu firma skróciła czas ekspresowej dostawy na terenie miasta do 2–3 godzin.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.