Newsy

Nie tylko dla meteopatów. Specjalna aplikacja przedstawi prognozę naszego samopoczucia i jak uniknąć pogorszenia nastroju

2022-02-01  |  06:05

Gwałtowne zmiany temperatur i zachmurzenia, wahające się ciśnienie atmosferyczne, nagłe wichury lub gęste mgły to w ostatnich latach coraz powszechniej występujące zjawiska. Potwierdzają to synoptycy, którzy prognozują, że i w kolejnych latach będziemy się z tym zmagać coraz częściej. Huśtawka pogodowa może negatywnie odbić się na naszym samopoczuciu, a u meteopatów, czyli osób, które wykazują nadwrażliwość na zmiany warunków atmosferycznych, zjawiska te wywołują przykre i uciążliwe reakcje organizmu. Start-up z siedzibą w Polsce udoskonala pierwszą aplikację, która zależnie od prognozy pogody będzie przewidywać nasze samopoczucie i radzić, jak je poprawić.

Tworzymy pierwszą aplikację pogodową skupioną na zdrowiu. Nie tylko więc prognozujemy warunki pogodowe, ale staramy się także przewidywać i ograniczać negatywne oddziaływanie pogody na ludzi – mówi Nikita Abrosimov, dyrektor generalny i współzałożyciel WeatherWell.

Według badań przywołanych przez start-up od 50 do 76 proc. ludzi przyznaje, że zmiany pogodowe wpływają na ich zdrowie. Szczególnie narażeni na ten wpływ są meteopaci. Meteopatia nie jest zjawiskiem sklasyfikowanym jako choroba, ale jej objawy mogą być dokuczliwe. Aplikacja WeatherWell korzysta z danych pogodowych i dostarcza użytkownikom porady lekarzy dotyczące tego, jak utrzymać formę i radzić sobie z pogarszającym się w wyniku aury samopoczuciem.

Mamy oczywiście część pogodową i prognozy, ale główną oferowaną wartością pozostaje aspekt zdrowotny i prognozy naszego samopoczucia – wskazuje Nikita Abrosimov w odpowiedzi na pytanie o różnice między WeatherWell a innymi aplikacjami pogodowymi.

WeatherWell to znajdujący się na wczesnym etapie start-up, wspierany przez firmę Palta, jeden z największych ekosystemów mobilnych na świecie. Palta oferuje produkty technologiczne z zakresu zdrowia i dobrego samopoczucia, m.in. w Wielkiej Brytanii, USA, Unii Europejskiej, Rosji, Białorusi, Ukrainie, współpracując z ambitnymi założycielami i talentami oraz przekształcając pomysły w zmieniające życie aplikacje. WeatherWell to nowy produkt w portfolio Palty.

Aplikacja dostarcza prognozy pogody z każdego miejsca na świecie oraz ich aktualizacje w czasie rzeczywistym dla maksymalnej dokładności. Dane pogodowe są zaawansowane, zawierają np. dane dotyczące pyłków w powietrzu czy poziomu promieniowania UV. Jeśli chodzi o informacje zdrowotne, są to naukowo poparte wskazówki dostosowane do pogody, zalecenia i alerty. Każde z nich jest oparte na recenzowanych badaniach i nadzorowane przez Radę Medyczną WeatherWell.

– Za pomocą WeatherWell można będzie sprawdzić swoją prognozę zdrowotną i zapoznać się z tym, jakie negatywne czynniki pogodowe mogą na nas oddziaływać i w jaki sposób można je ograniczać. Chcemy też przewidywać pozytywne scenariusze i na ich podstawie przekazywać odpowiednie zalecenia, w jaki sposób wykorzystać te pozytywne efekty, by zapewnić sobie dobre samopoczucie – tłumaczy dyrektor generalny WeatherWell.

Firma pozyskuje dane, korzystając z różnych źródeł i od płatnych dostawców informacji pogodowych. 

Korzystamy też z odnotowywanych przez użytkowników symptomów oraz z własnych rozwiązań analitycznych i algorytmów poddanych ocenie naszego kierownika ds. medycznych i zespołu analityków danych – informuje Nikita Abrosimov.

O możliwościach aplikacji, ale także o wyzwaniach, jakie stoją przed start-upami na wczesnym etapie rozwoju, rozmawiano podczas jednego ze styczniowych Thursday Gathering. To cykliczny event, który stanowi platformę wymiany wiedzy i doświadczeń wśród szerokiej społeczności innowatorów: przedsiębiorców, naukowców, start-upowców czy inwestorów. Wydarzenie, którego organizatorem jest Fundacja Venture Café Warsaw, odbywa się w każdy czwartek w warszawskim biurowcu Varso.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.