Mówi: | Anna Muras |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | UpMenu |
Polacy coraz częściej zamawiają wielkanocne potrawy w restauracjach i firmach cateringowych
Catering wielkanocny zyskuje coraz większą popularność. Z pomocy profesjonalnych kucharzy korzystają nie tylko firmy, lecz także osoby prywatne, którym brak czasu, chęci lub umiejętności, by przygotować potrawy na wielkanocny stół. W restauracjach i firmach cateringowych można zamówić zarówno tradycyjne polskie dania, jak i potrawy bardziej egzotyczne. Cena wielkanocnego cateringu zaczyna się od 30 zł za osobę.
Z badań firmy CBOS wynika, że mniej niż połowa Polaków postrzega święta wielkanocne jako przeżycie religijne. Dla 65 proc. badanych jest to przede wszystkim okazja do spędzenia czasu z bliskimi. Polacy są przywiązani do obecności tradycyjnych potraw na świątecznym stole, coraz rzadziej jednak przygotowują je samodzielnie. Częściej korzystają z usług profesjonalnych kucharzy. Przyczyną jest przede wszystkim wygoda, chęć spędzenia czasu z rodziną oraz nadmiar obowiązków zawodowych i rodzinnych.
– Jest wiele restauracji oraz firm cateringowych, które oferują tego typu usługi. Jeżeli chcemy, żeby obiad świąteczny był zbliżony do smaków tradycyjnych, to warto wybrać restaurację, która takie potrawy oferuje. Jeżeli lubimy eksperymentować, możemy skorzystać z kuchni, która oferuje nowe smaki. Dzięki temu będziemy mogli zaskoczyć swoich bliskich i znajomych nowymi pomysłami, nowymi daniami – mówi agencji informacyjnej Newseria Anna Muras, prezes zarządu UpMenu.
Poszukując odpowiedniej restauracji, warto zajrzeć na blogi kulinarne lub strony internetowe poszczególnych lokali. Można tam znaleźć opinie i recenzje dotyczące nie tylko serwowanych dań, lecz także usług dodatkowych. Warto także odwiedzić wybrany lokal, spróbować przygotowywanych tam potraw, a nawet porozmawiać z kucharzem na ich temat. Eksperci radzą ponadto przetestowanie rzetelności dostawców, np. poprzez zamówienie lunchu do pracy. W ten sposób można sprawdzić nie tylko jakość potraw, lecz także punktualność dostawców. Składając zamówienie, należy dokładnie ustalić liczbę potraw, wielkość porcji oraz sposób i czas ich dostarczenia.
– Najlepiej, jeśli wybierzemy taką firmę dużo wcześniej. Im wcześniej, tym lepiej, ponieważ wiele restauracji czasami potrafi doliczać dodatkowe opłaty za zamówienia na ostatnią chwilę. Natomiast oferta również będzie bogatsza i będziemy mieli większy wybór w restauracjach, jeżeli zaczniemy robić to dużo wcześniej – mówi Anna Muras.
Ceny cateringu wielkanocnego zaczynają się od 30 zł za osobę. Koszt zamówienia świątecznego cateringu nie różni się od kosztów samodzielnego przygotowania potraw. Z danych IBRiS Homo Homini wynika, że w 2014 roku na organizację Wielkanocy blisko 30 proc. Polaków zamierzało wydać od 101 do 300 zł. Co czwarty Polak zamierzał natomiast przeznaczyć na święta od 301 do 500 zł. Jest to kwota porównywalna do cen cateringu. Warto pamiętać o tym, że oferta restauracji i firm cateringowych może być dostosowana do indywidualnych wymagań i możliwości finansowych. Możliwe jest także obniżenie kosztów, np. poprzez wykorzystanie własnej zastawy.
– Każdy, kto myśli o zamówieniu potraw świątecznych, obawia się wysokich kosztów. Natomiast jeżeli organizujemy święta, to przygotowujemy obiad świąteczny, co oznacza, że po pierwsze, wydajemy pieniądze na zakup poszczególnych produktów, po drugie, przyrządzamy potrawy, wkładając w to czas i wysiłek, które też są cenne. Jeżeli te elementy weźmiemy pod uwagę, to może się okazać, że oferta cateringowa dostępna na rynku wcale nie jest taka droga – mówi Anna Muras.
Usługi cateringu świątecznego świadczą nie tylko duże firmy cateringowe i restauracje, lecz także mniejsze firmy, często rodzinne.
Czytaj także
- 2024-12-20: Krystian Ochman: Kiedyś dostałem w prezencie grę komputerową i strasznie się wkręciłem. Chciałem grać cały czas, ale mama dawała mi szlaban
- 2024-08-20: Upały wyzwaniem w transporcie żywności. W zwykłych samochodach dostawczych może być nawet 50°C [DEPESZA]
- 2024-06-26: Polacy pokochali diety pudełkowe. Inspekcja handlowa sprawdza jakość dań, ich składy i oznakowanie
- 2023-04-07: Wielkanocny koszyk coraz częściej bez jajek trójek. Rośnie sprzedaż jajek z chowu bezklatkowego
- 2022-12-15: W tym roku catering świąteczny wyjątkowo popularny. Koszty samodzielnego gotowania mogą być wyższe niż zamówienie gotowych potraw
- 2022-11-18: Polacy coraz chętniej przechodzą na dietę pudełkową. Firmy cateringowe szukają sposobów, aby wygrać na tym konkurencyjnym rynku
- 2022-04-13: Tegoroczne święta upłyną pod znakiem drożejącej żywności. Różnice cen niektórych produktów wyniosą nawet ponad 20 proc.
- 2021-05-19: Anna Lewandowska: Na zmianę nawyków zawsze jest czas. Żywienie i dbanie o zdrowie to najważniejszy punkt w czasie pandemii
- 2021-05-10: Anna Lewandowska: Posiłki zaczęliśmy jadać razem, bo jesteśmy częściej w domu. Uczenie dzieci od samego początku nawyku wspólnego jedzenia posiłków to bardzo ważna rzecz
- 2021-05-06: Gminy górnicze także chcą rozmów z rządem o transformacji Śląska. Jedną z głównych kwestii jest zagospodarowanie terenów po kopalniach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.