Mówi: | Olga Sołtys |
Funkcja: | Key Account Manager |
Firma: | OLX |
Polacy przygotowują się do sezonu zimowego na stoku. Coraz częściej sprzęt narciarski kupują w sieci
Zimowe sporty uprawia nawet 70 proc. Polaków, choć tylko 15 proc. deklaruje, że jeździ na nartach lub snowboardzie przy każdym zimowym wyjeździe. Spośród osób, które uprawiają sporty zimowe, niemal połowa posiada na własność niezbędny sprzęt. Coraz częściej kupuje go w sieci. Tylko w listopadzie ponad 300 tys. osób aktywnie poszukiwało sprzętu sportowego w kategorii Sport i Hobby w serwisie OLX. Obecnie w serwisie aktywnych jest 100 tys. ogłoszeń zamieszczonych przez 50 tys. sprzedających.
– Szczyt sezonu zimowego na OLX-ie to styczeń i luty, ale już teraz widzimy bardzo duże zaangażowanie zarówno po stronie osób poszukujących, jak również sprzedających oraz ich ofert. W ostatnich 30 dniach było to ponad 300 tys. aktywnie poszukujących użytkowników. Liczymy oczywiście, że ta liczba będzie jeszcze większa, głównie z uwagi na ubiegłoroczny lockdown, który spowodował, że sezon zimowy nie był pełny – mówi agencji Newseria Biznes Olga Sołtys, Key Account Manager w OLX.
Z badania portalu Triverna wynika, że Polacy lubią zimowe szaleństwo. Niemal 70 proc. uprawia zimowe sporty, przy czym 15 proc. deklaruje, że przy każdym wyjeździe zakłada narty lub snowboard, a co 10. jeździ na nich często. Spośród osób, które uprawiają sporty zimowe, niemal połowa (49 proc.) posiada na własność niezbędny sprzęt. Coraz częściej kupujemy go w sieci. Raport Izby Gospodarki Elektronicznej opracowany przez Mobile Institute „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” wskazuje, że zakupy online robi 84 proc. internatów. W 2020 roku, po trzech miesiącach pandemii, było to 72 proc.
– Na OLX-ie fani białego szaleństwa znajdą absolutnie wszystko, co jest związane ze sportami zimowymi, począwszy od sprzętu takich jak narty, narty biegowe, skitoury, czy też narty dla dzieci, poprzez odzież i obuwie, kończąc na różnego rodzaju akcesoriach i dodatkach. Oczywiście w tym momencie najwięcej mamy ofert związanych z odzieżą, obuwiem i nartami, w tym momencie jest to już ponad 20 tys. produktów w każdej z tych kategorii – mówi Sołtys.
W serwisie OLX w kategorii Sport i Hobby najczęściej wyszukiwanymi frazami w listopadzie 2021 roku były: narty (biegowe, skitourowe, dla dzieci), snowboard, buty narciarskie, łyżwy i sanki. Przybywa także ofert. Obecnie w serwisie w kategorii Sport i Hobby jest ponad 100 tys. aktywnych ogłoszeń zamieszczonych przez ponad 50 tys. ogłoszeniodawców. Systematycznie rośnie także liczba użytkowników, jak pokazują ubiegłe lata najwięcej jest ich w styczniu i lutym – do około miliona aktywnych użytkowników.
– Poza sprzętem profesjonalnym, jak np. narty różnego rodzaju, nasi użytkownicy szukają również bardzo prostych sprzętów, jak sanki czy jabłuszka dla dzieci – dodaje ekspertka.
Przy zakupie sprzętu zimowego ważne jest jego przeznaczenie, istotny jest również poziom zaawansowania danego modelu i wskazanie, dla jakiego użytkownika dany produkt jest najlepszy. Dlatego przed zakupem najlepiej skonsultować się ze sprzedającym.
– Ważne jest to, żeby wybrać odpowiedni sprzęt pod kątem zaawansowania, inny sprzęt będzie dla osoby, która jeździ na nartach zawodowo, inny dla osoby, która uprawia ten sport amatorsko. Najważniejsze, żeby kontaktować się bezpośrednio z osobami sprzedającymi na OLX, oni podpowiedzą, jaki sprzęt wybrać, jeżeli chodzi o stopień zaawansowania oraz rozmiar – radzi przedstawicielka OLX.
Przed zakupem warto także przejrzeć oferty sprawdzonych sprzedawców.
– Pamiętajmy, że sezon zimowy nie jest długi i nasi sprzedawcy potrafią się bardzo szybko przebranżowić. Jeżeli zimą sprzedawali narty, to wiosną i latem pewnie będą sprzedawali rowery. Warto obserwować ulubione sklepy, podążać za nimi i wykorzystywać to, że mieliśmy dobre relacje ze sprzedającym – zaznacza Olga Sołtys.
Czytaj także
- 2024-12-30: Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
- 2024-12-05: Przedświąteczna gorączka zakupów może sprzyjać nieprzemyślanym decyzjom. UOKiK ostrzega przed nadmiernym zadłużaniem
- 2024-12-03: 40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-11-20: Katarzyna Ankudowicz: Jestem z przemocowego domu. Dużo kosztowało mnie, żeby wyjść z tego i zacząć funkcjonować bez piętna bycia totalnie gorszą
- 2024-12-05: Piotr Szwedes: Chyba każdy z nas tęskni za tym, żeby czasami zrzucić te wszystkie filtry i powiedzieć komuś prawdę. Niestety życie zmusza nas do tego, żebyśmy popełniali małe kłamstewka
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-24: Polacy świadomi wpływu ćwiczeń fizycznych na zdrowie. Branża fitness notuje zwiększony ruch
- 2024-10-09: Szwedzka Akademia Nauk uhonorowała lata pracy nad sztuczną inteligencją. Nagroda Nobla trafiła do twórców sztucznych sieci neuronowych
- 2024-10-08: Już małe dziewczynki wiążą poczucie własnej wartości z wyglądem. Przykładają do tego większą wagę niż chłopcy [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.