Mówi: | Agata Stachoń |
Funkcja: | brand manager |
Firma: | Lubella |
Polacy szukają śniadaniowych nowości. Dlatego rynek płatków szybko się rozrasta
93 proc. Polaków regularnie spożywa śniadanie – wynika z badania „Od jedzenia humor się zmienia” przygotowanego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Coraz częściej są to zdrowe, pełne wartości odżywczych posiłki. Ponieważ konsumenci nie lubią nudy, szukają coraz to nowych smaków i połączeń. To m.in. z tego powodu rynek płatków śniadaniowych szybko się zmienia.
– Ten rok na rynku płatków śniadaniowych oceniamy bardzo pozytywnie. Jest to kategoria, która się szybko rozwija, co daje nami możliwość rozwoju zarówno portfolio, jak i w ogóle sprzedaży – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Agata Stachoń, brand manager marki Lubella w kategorii płatki. – Wprowadziliśmy nowość w kategorii płatków dla dorosłych: to produkty oparte o cztery różne rodzaje zbóż. Mieliśmy więc w tym roku duże otwarcie. Jesteśmy pełni optymizmu i myślimy, że przyszły rok będzie jeszcze lepszy.
Jak podkreśla, rynek płatków i musli w Polsce stabilnie się rozwija. Jak wynika z danych Gfk Polonia, w okresie od listopada 2014 do listopada 2015 roku polskie gospodarstwa domowe zakupiły ponad 19 tys. ton płatków zbożowych. W tej kategorii są m.in. płatki ryżowe, owsiane, żytnie, jęczmienne, jaglane oraz owsianki. Ten wynik jest pod względem wolumenu o 7 proc. większy niż rok wcześniej. Z tej grupy płatki śniadaniowe i musli zakupiło w badanym okresie 73 proc. gospodarstw domowych.
– Rynek płatków śniadaniowych rośnie z roku na rok, zarówno wielkościowo, jak i wartościowo. Zwykle dzielimy go na trzy segmenty: na produkty dla dzieci, dla dorosłych i familijne. Myślę, że te podziały mogą się przez jakiś czas utrzymać, natomiast jeżeli pojawią się nowe silne trendy, to być może jakieś nowe segmenty w tej kategorii się pojawią – mówi Agata Stachoń.
Eksperci podkreślają, że rosnąca popularność płatków wynika ze zmiany stylu życia konsumentów na zdrowszy. Zgodnie z maksymą, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, Polacy starają się wybierać na śniadania produkty pełnowartościowe, które zapewnią im energię na cały dzień. Jak wynika z badania Krajowej Federacji Producentów Zbóż, 76 proc. konsumentów uważa, że płatki śniadaniowe są produktem zbożowym najbogatszym w substancje odżywcze.
– Polacy przede wszystkim szukają w płatkach nowych smaków, nowych połączeń. Chcą trochę przełamać nudę śniadaniową, bo wiedzą już, że trzeba jeść śniadanie. Ale też potrzebują czegoś oryginalnego. Dlatego tworząc nowe portfolio płatków zbożowych, dodaliśmy do nich jakieś ekstra owoce albo inne dodatki i postawiliśmy na różne zboża, żeby każdy konsument mógł znaleźć coś dla siebie – mówi Agata Stachoń.
Czytaj także
- 2025-06-16: Dostępność antykoncepcji awaryjnej wzrosła, ale wiedza o niej nadal jest niewystarczająca. To w Polsce wciąż temat tabu
- 2025-05-29: Lekarz: Karol Nawrocki zapewne sporo papierosów w swoim życiu wypalił. Stwierdził, że w kampanii lepiej będzie je zastąpić woreczkami nikotynowymi
- 2025-06-06: Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność
- 2025-05-27: Doda: Udało mi się całkowicie zwalczyć przyczynę Hashimoto, a nie tylko skutki tej choroby. Nadal będę się dzielić moimi doświadczeniami i nie dam się zastraszyć
- 2025-05-07: PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar
- 2025-05-02: Zmiany w globalnej gospodarce będą wspierać reindustrializację. To szansa dla Śląska
- 2025-05-22: Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-14: Trwa kontrola szczepień dzieci. Rodzice uchylający się od tego obowiązku muszą się liczyć z karami
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.