Mówi: | Marek Zbroszczyk |
Funkcja: | współwłaściciel oraz założyciel marki Brahman’s |
Rośnie rynek luksusowych mebli w Polsce. Przy zakupie najważniejsza jest wysoka jakość i staranne wykonanie
Polacy coraz chętniej otaczają się luksusowymi przedmiotami, a wysokiej jakości meble stają się symbolem wysokiego statusu materialnego. W ubiegłym roku wartość rynku luksusowych mebli sięgnęła 625 mln zł i ciągle rośnie w tempie 10 proc. rocznie – wynika z raportu KPMG.
– Rośnie liczba zamożnych Polaków. Pod tym względem gonimy Zachód. Dzięki temu, że stajemy się coraz bogatsi, jesteśmy bardziej skłonni kupować dobra luksusowe wysokiej jakości – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Marek Zbroszczyk, współwłaściciel oraz założyciel marki Brahman’s.
Z raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” wynika, że w ubiegłym roku łączna wartość tego segmentu rynku wyniosła 12,6 mld zł i wciąż rośnie. W 2017 roku może sięgnąć 14 mld zł. Coraz więcej jest też zamożnych Polaków, których zarobki brutto przekraczają 7,1 tys. zł. W 2014 roku było ich blisko 880 tys., a ich łączny dochód netto wyniósł prawie 141 mld zł. W 2017 roku ma być ponad 1,1 mln takich osób, a ich zarobki przekroczą 200 mld zł. Wyższe zarobki sprawiają, że Polacy chętniej sięgają po produkty z górnej półki.
– Jednym z dóbr luksusowych mogą być meble, te dobrej jakości i wykonane z bardzo dobrych materiałów to spory wydatek. Wartość rynku dóbr luksusowych dotycząca mebli oraz wyposażenia wnętrz wzrosła o około 10 proc. Pokazuje to, że na rynku mamy nadal dużo miejsca na projekty światowe, wysokiej jakości, począwszy od architektury, na wyposażeniu i aranżacji wnętrz kończąc – przekonuje Zbroszczyk.
W ubiegłym roku wartość luksusowych mebli w Polsce wyniosła 625 mln zł (580 mln zł w 2013 roku). Eksperci KPMG szacują, że w ciągu dwóch najbliższych lat ich wartość wzrośnie o ok. 10 proc., do 689 mln zł. Wybierane są jako inwestycja na przyszłość, jednak najczęściej świadczą o wysokim statusie danej osoby. Zamożni Polacy przyznają, że kupując dobra luksusowe, kierują się przede wszystkim jakością. W drugiej kolejności zwracają uwagę na estetykę.
– Większość luksusowych marek meblowych obecnych w Polsce ma swoje korzenie we Włoszech. Niestety, nie wszyscy wiedzą, że często stosowane do ich produkcji materiały nie są najwyższej jakości i płacimy po prostu za markę. Brahman’s Home chce wypełnić tę lukę, proponujemy produkty najwyższej jakości, wykonywane przez najlepszych polskich rzemieślników – zapowiada Marek Zbroszczyk.
Meble Brahman's Home będą dostępne na rynku od września tego roku. Do stworzenia mebli wykorzystano m.in. marmur Carrara, wysokiej jakości drewno orzecha amerykańskiego i stal szlachetną. Premierowa kolekcja została zaprojektowana przez Wojciecha Łaneckiego.
Czytaj także
- 2025-07-01: Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży
- 2025-06-18: Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
- 2025-05-06: Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny
- 2025-05-21: Przybywa ośrodków zajmujących się medycyną długowieczności. Pacjenci zyskują dostęp do najnowszych technologii medycznych
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-03-05: Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.