Newsy

Rynek kantorów internetowych szybko się rozwija. Z ich usług korzysta już 400 tys. Polaków

2014-09-11  |  06:00

Rynek kantorów internetowych dynamicznie rośnie. Analizy serwisu Internetowykantor.pl wskazują, że w ubiegłym roku Polacy wymienili online walutę o wartości 20 mld zł, a rok wcześniej – 9,9 mld zł. Z szacunków spółki Currency One wynika, że w Polsce działa obecnie ok. 50 takich kantorów. Łącznie obsługują one ponad 400 tys. osób.

Liderami na rynku są Internetowykantor.pl i Walutomat.pl. W ubiegłym roku z ich usług skorzystało 200 tys. osób, którzy łącznie wymienili walutę o wartości ponad 8 mld zł.

Klienci wolą wymieniać walutę w kantorach internetowych niż iść do kantoru czy do banku – mówi agencji Newseria Biznes Klaudiusz Sytek, prezes zarządu Aforti Holding.

Kantor internetowy Aforti Exchange, który ma ofertę głównie dla małych i średnich przedsiębiorstw, rozpoczął działalność w czerwcu tego roku. Już w pierwszych dniach udało się zrobić kilkadziesiąt operacji wymiany walut, a po dwóch miesiącach działalności kantor pozyskał 100 klientów.

Wydaje się, że ten rok może być rokiem sukcesu dla naszego kantoru. Oczywiście nie stanie się on liderem rynku ani nawet nie zdobędzie wielkich udziałów w rynku, ale będzie rentowny, a to jest istotne z punktu widzenia grupy i z punktu widzenia przeniesienia się na główny parkiet – mówi Sytek.

E-kantory pozwalają Polakom na spore oszczędności, ich marża jest kilkukrotnie niższa niż w banku czy w kantorze stacjonarnym. Niska marża może jednak okazać się zabójcza. W związku z tym rynek ten czeka konsolidacja najmniejszych kantorów, które mogą przetrwać tylko, łącząc się z silniejszymi partnerami.

Zdaniem prezesa Aforti Holding na rynku wciąż jest miejsce dla nowych podmiotów.

Każdy stara się w czymś specjalizować. My mamy do dyspozycji call center, które informuje klientów o możliwościach, oraz mobilnych sprzedawców, którzy jeżdżą do klienta, pokazują i objaśniają, jak wymieniać walutę – tłumaczy Klaudiusz Sytek.

Aforti Exchange należy do dużej spółki giełdowej, co zdaniem prezesa powinno pomóc w zbudowaniu wiarygodności kantoru i zdobyciu zaufania klientów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.