Newsy

Rynek kantorów internetowych szybko się rozwija. Z ich usług korzysta już 400 tys. Polaków

2014-09-11  |  06:00

Rynek kantorów internetowych dynamicznie rośnie. Analizy serwisu Internetowykantor.pl wskazują, że w ubiegłym roku Polacy wymienili online walutę o wartości 20 mld zł, a rok wcześniej – 9,9 mld zł. Z szacunków spółki Currency One wynika, że w Polsce działa obecnie ok. 50 takich kantorów. Łącznie obsługują one ponad 400 tys. osób.

Liderami na rynku są Internetowykantor.pl i Walutomat.pl. W ubiegłym roku z ich usług skorzystało 200 tys. osób, którzy łącznie wymienili walutę o wartości ponad 8 mld zł.

Klienci wolą wymieniać walutę w kantorach internetowych niż iść do kantoru czy do banku – mówi agencji Newseria Biznes Klaudiusz Sytek, prezes zarządu Aforti Holding.

Kantor internetowy Aforti Exchange, który ma ofertę głównie dla małych i średnich przedsiębiorstw, rozpoczął działalność w czerwcu tego roku. Już w pierwszych dniach udało się zrobić kilkadziesiąt operacji wymiany walut, a po dwóch miesiącach działalności kantor pozyskał 100 klientów.

Wydaje się, że ten rok może być rokiem sukcesu dla naszego kantoru. Oczywiście nie stanie się on liderem rynku ani nawet nie zdobędzie wielkich udziałów w rynku, ale będzie rentowny, a to jest istotne z punktu widzenia grupy i z punktu widzenia przeniesienia się na główny parkiet – mówi Sytek.

E-kantory pozwalają Polakom na spore oszczędności, ich marża jest kilkukrotnie niższa niż w banku czy w kantorze stacjonarnym. Niska marża może jednak okazać się zabójcza. W związku z tym rynek ten czeka konsolidacja najmniejszych kantorów, które mogą przetrwać tylko, łącząc się z silniejszymi partnerami.

Zdaniem prezesa Aforti Holding na rynku wciąż jest miejsce dla nowych podmiotów.

Każdy stara się w czymś specjalizować. My mamy do dyspozycji call center, które informuje klientów o możliwościach, oraz mobilnych sprzedawców, którzy jeżdżą do klienta, pokazują i objaśniają, jak wymieniać walutę – tłumaczy Klaudiusz Sytek.

Aforti Exchange należy do dużej spółki giełdowej, co zdaniem prezesa powinno pomóc w zbudowaniu wiarygodności kantoru i zdobyciu zaufania klientów.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Nowe inicjatywy KE będą odpowiedzią na kryzys konkurencyjności. Pomóc ma przemysł zielonych technologii

Instytucje unijne szukają pomysłów na to, jak odbudowywać konkurencyjność europejskiego przemysłu. Wśród kluczowych działań eksperci wymieniają m.in. uproszczenie regulacji oraz większe inwestycje w cyfryzację i zielone technologie. Na tych założeniach opiera się opublikowany niedawno Kompas Konkurencyjności, czyli jedna z pierwszych inicjatyw nowej KE, który ma wyznaczyć strategiczne kierunki działań na nadchodzące lata. Niedługo Komisja zaprezentuje też kolejną inicjatywę – Clean Industrial Deal, mającą wspierać europejskie firmy w osiąganiu neutralności klimatycznej bez osłabiania ich pozycji na globalnym rynku.

Prawo

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców chciałby zyskać nowe kompetencje. Wśród nich mediacje między przedsiębiorcami

W resorcie rozwoju trwają prace nad nowelizacją ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Agnieszka Majewska, która piastuje to stanowisko od połowy 2024 roku, podkreśla, że rzecznikowi potrzebna jest inicjatywa ustawodawcza, a nie tylko możliwość opiniowania procedowanych ustaw. Chciałaby także zajmować się prawami rolników oraz mediacjami między przedsiębiorcami.

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.