Mówi: | Michał Perlik |
Funkcja: | dyrektor finansowy |
Firma: | CEPD N.V. |
Sieć drogerii Natura będzie mieć nowego właściciela. Zwiększy się oferta produktów i usług
Aktualizacja 7:51
Należąca do Grupy Pelion spółka CEPD N.V. czeka na zgodę UOKiK w sprawie przejęcia sieci drogerii Natura. Nowy właściciel przygotowuje strategię rozwoju na kolejne lata. Jest o co walczyć, bo rynek kosmetyków w Polsce jest warty już ponad 20 mld zł i cały czas rośnie.
– Na początku planujemy podjęcie działań mających na celu poszerzenie oferty produktów i usług dla klientów oraz wzmocnienie relacji z dostawcami. W najbliższym czasie wypracowana zostanie strategia rozwoju sieci na kolejne lata. Zamierzamy również wykorzystać synergie wynikające z pozostałych obszarów działalności CEPD N.V. związanych m.in. z portfolio produktów, działalnością internetową czy posiadanymi nieruchomościami – podkreśla Ron Drori, prezes CEPD N.V.
Alior Bank, który ma 100 proc. udziałów w spółce Polbita, która jest właścicielem drogerii Natura, podpisał warunkową umowę sprzedaży z CEPD, która zależy m.in. od zgody prezesa UOKiK. Jak podkreślono w komunikacie prasowym, dzięki transakcji nowy właściciel Polbity będzie realizował strategię dywersyfikacji działalności.
– Zwyczajowo urząd podejmuje tego typu decyzje w ciągu trzech miesięcy. Mamy nadzieję, że nastąpi to oczywiście jak najszybciej. W tej chwili jesteśmy w trakcie opracowywania strategii dla spółki – podkreśla Michał Perlik, wiceprezes i dyrektor finansowy CEPD N.V. ‒ Bardzo istotna kwestią, poza dywersyfikacją obszarów działalności grupy CEPD, jest zagwarantowanie jej dalszego rozwoju. Mam tutaj na myśli zapewnienie wzrostu jej przychodów. Dzięki tej transakcji będziemy mogli rozszerzyć zakres produktów i usług oferowanych naszym klientom.
Dla spółki rynek kosmetyczny w Polsce jest bardzo obiecujący, bo od siedmiu lat jego średnioroczny wzrost to niemal 5 proc. W 2013 r., według badań firmy PMR ten sektor gospodarki był warty 20 mld zł, a do 2016 r. jego wartość może wzrosnąć do 23 mld zł. Drogerie Natura to mocny gracz na rynku – mają 258 sklepów (w tym 240 własnych) i są trzecim najbardziej preferowanym miejscem zakupu wymienianym spontanicznie przez konsumentów (zgodnie z danymi PMR). Polbita zatrudnia prawie 1500 osób, a w ubiegłym roku przychody spółki przekroczyły 420 mln zł.
CEPD N.V. w Europie zarządza już niemal 1300 aptekami. W Polsce, za pośrednictwem spółki DOZ SA, zarządza aptekami „Dbam o Zdrowie”, których jest w Polsce ponad 900 (w tym niemal 600 własnych i ponad 300 franczyzowych).
Perlik wskazuje, że możliwa jest wzajemna sprzedaż produktów pomiędzy sieciami. W aptekach mogą pojawić się produkty z drogerii Natura, a w drogeriach – niektóre produkty apteczne.
Poza naszym krajem CEPD N.V. jest obecna również na Litwie i w Wielkiej Brytanii, gdzie ma aptekę dla Polonii londyńskiej.
– Mamy doświadczenie w zarządzaniu dużymi sieciami sprzedaży detalicznej w Polsce oraz za granicą i jesteśmy przekonani, że wykorzystamy je z korzyścią dla rozwoju drogerii Natura – zapewnia Drori.
CEPD N.V. w ramach umowy zakupu Polbity zobowiązał się do dofinansowania spółki kwotą 10 mln zł. Alior Bank oraz Erste Group Bank zapewnią długoterminowe finansowanie dłużne w wysokości do 150 mln zł, z przeznaczeniem na rozwój i refinansowanie obecnego zadłużenia Polbity.
Czytaj także
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-03-11: Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł
- 2025-02-26: Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-04: Przybywa pozwów związanych z sankcją kredytu darmowego. Nawet 90 proc. umów kredytowych może zawierać uchybienia
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.