Newsy

Święta to dobry okres dla internetowych sklepów spożywczych. Przeciętny koszyk zakupów o 13 proc. większy niż rok temu

2014-12-22  |  06:30

W przedświątecznej gorączce Polacy coraz częściej wybierają wirtualne zakupy. Ruch na stronach e-supermarketów rośnie w okresie przedświątecznym o jedną trzecią. Większy jest również koszyk zakupowy statystycznego klienta. Niektóre produkty  jak bakalie, barszcz czy uszka  notują nawet dziesięciokrotne wzrosty. Dynamicznie rośnie również sprzedaż ryb i słodkości.

Zawsze przed świętami konsumenci mają najmniej czasu na zwykłe, spożywcze zakupy: koncentrują się wtedy na wybieraniu upominków, prezentów, w związku z tym artykuły spożywcze są dla nich w pewnym sensie utrapieniem i szkoda im na nie czasu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Grzegorz Bielecki, wiceprezes Frisco.pl.

Ruch na stronie Frisco.pl jest o jedną trzecią większy niż w innych miesiącach roku. Bielecki podkreśla, że jest grupa klientów, którzy robią zakupy regularnie tylko w okresie świątecznym.

– Polacy nie chcą stać w korkach, szukając miejsca do zaparkowania, w kolejce do kasy, wolą, żeby zakupy przyjechały do domu – mówi wiceprezes Frisco.pl.

Sieć spodziewa się w grudniu obrotów o kilkanaście procent większych niż w innych miesiącach. Przed świętami Polacy nie tylko kupują częściej, lecz także kupują więcej. W porównaniu z innymi miesiącami grudniowy koszyk świąteczny jest o ok. 13 proc. większy.

Zarządzający platformą Frisco.pl spodziewają się, że grudniowe przychody ze sprzedaży będą o kilkanaście proc. wyższe niż w innych miesiącach roku.

Są w nim produkty tradycyjnie spożywane w czasie świąt, jak uszka, barszczyk czy bakalie – one notują w tym okresie wzrost nawet o tysiąc procent – tłumaczy Bielecki.

Dynamicznie rośnie sprzedaż ryb i wyrobów cukierniczych. W ubiegłym roku te kategorie wzrosły odpowiednio o 24 i 16 proc.

W święta każdy lubi zjeść coś słodkiego, a tradycyjne polskie potrawy są rybne – wyjaśnia Wiceprezes Frisco.pl. – Co ciekawe, do tej pory na wigilijnym stole dominował przede wszystkim karp, dzisiaj obserwujemy, że dosyć dużą popularnością cieszą się również łosoś czy dorsz, czyli ryby, które w ogólnej sprzedaży stanowią ponad 36 proc. – mówi Grzegorz Bielecki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.