Newsy

Więcej ofert pracy na portalach rekrutacyjnych. W okresie przedświątecznym ich liczba jeszcze wzrośnie

2014-11-14  |  06:20

Na portalach rekrutacyjnych w tym roku jest więcej ofert. Branże takie jak IT czy produkcja stale poszukują nowych pracowników, inne – zgłaszają większe zapotrzebowanie w określonych miesiącach. W najbliższych tygodniach portale spodziewają się natężenia ofert dla pracowników sezonowych. Skuteczność tego typu serwisów jest coraz większa. Ponad połowa zarejestrowanych była na chociaż jednej rozmowie kwalifikacyjnej, a jedna trzecia znalazła dzięki nim pracę.

Poczynając od końca września, liczba ofert nieco spada ze względu na sezonowość prac letnich. Aczkolwiek w tym roku nie widzimy dużych spadków – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marek Jurkiewicz, dyrektor generalny portalu infoPraca.

Potwierdzają to również statystyki resortu pracy. Bezrobocie spada już dziewiąty miesiąc z rzędu i w październiku wyniosło 11,3 proc. Od początku roku zmniejszyło się o 475 tys. osób.

W całym roku widać ożywienie i jest ono związane z samym rozwojem gospodarki i wzrostem dynamiki zarówno pod względem PKB, jak i zatrudnienia. W związku z tym też pojawia się coraz więcej ofert pracy, również na portalach rekrutacyjnych – podkreśla Marek Jurkiewicz.

Jak wynika z Licznika rynku infoPraca, w III kwartale największy wzrost zapotrzebowania na pracowników odnotowała branża przemysłowa – ofert pracy było ponad 5 tys., co oznacza ponad 20 proc. wzrost względem II kwartału.

Są też branże, które cały czas szukają pracowników, mowa o IT i centrach usług wspólnych – zaznacza Jurkiewicz.

W III kwartale ogłoszeń z branży IT było ponad 4,2 tys. Poprawiła się sytuacja w budownictwie (wzrost o 29 proc. do blisko 1,9 tys. ofert).

Widzimy zdecydowaną korelację rynku pracy z działalnością portali. Wzrost produkcji powoduje, że stanowiska produkcyjne i specjalistyczne są dużo częściej poszukiwane niż dotychczas – mówi dyrektor portalu infoPraca.

W najbliższych tygodniach portale spodziewają się wielu nowych ofert dla pracowników sezonowych.

To będą oferty pracy związane z promocjami i wzrostem zapotrzebowania na pracowników w marketach, przy akcjach promocyjnych, akcjach świątecznych, ofert dla Mikołajów – wymienia Jurkiewicz.

Portale rekrutacyjne stają się coraz popularniejszym narzędziem w poszukiwaniu pracy. Z badań przeprowadzonych przez serwis infoPraca wynika, że 60 proc. respondentów ma konta na co najmniej trzech takich portalach. Ok. 44 proc. zarejestrowanych korzysta z portali pracy każdego dnia.

W tej chwili mamy około miliona aktywnych użytkowników w skali miesiąca. Gdybyśmy dodali użytkowników innych portali, to te liczby będą kształtowały się w okolicach kilku milionów. Ofert pracy na naszym portalu jest ponad 20 tys., na portalach konkurencyjnych też jest ich tysiące – mówi Marek Jurkiewicz.

Zdecydowana większość użytkowników uważa, że portale są bardzo skuteczne. Ponad połowa z nich dzięki nim umówiła się na rozmowę kwalifikacyjną. Jedna trzecia znalazła zatrudnienie.

Na portalach rekrutacyjnych można znaleźć nie tylko oferty pracy, lecz także porady pomocne przy poszukiwaniach pracy. Eksperci doradzają, jak poprawnie napisać CV czy list motywacyjny oraz jak zaprezentować się podczas rozmowy. Korzysta z tego ponad połowa ankietowanych przez infoPracę. Dla 47 proc. istotne są raporty wynagrodzeń, które pozwalają zweryfikować swoje oczekiwania finansowe.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.