Newsy

„Król disco polo” wspiera sprzedaż elektroniki. Nowa kampania reklamowa MediaMarkt bije rekordy popularności

2020-07-20  |  06:20
Mówi:Ewelina Piątek, manager ds. marketingu sieci MediaMarkt
Zenek Martyniuk, piosenkarz

– Efektywne dotarcie do klientów w branży retailowej, szczególnie elektroniki użytkowej, wymaga niestandardowych środków, tym bardziej jeśli równolegle toczy się kampania wyborcza – mówi Ewelina Piątek z MediaMarkt. To z tego powodu popularny brand zaangażował do letniej kampanii Zenka Martyniuka, który zachęca klientów do zakupów w rytm melodii swojego największego hitu. Akcja z gwiazdorem disco polo wzbudza duże emocje, ale dzięki temu już stała się najbardziej popularną z dotychczasowych kampanii sieci. W ciągu tygodnia od premiery przyciągnęła 2,5 mln unikalnych użytkowników.

– Branża retail, szczególnie w segmencie elektroniki użytkowej, jest bardzo trudna. Klient otrzymuje ogromne ilości informacji i ofert, więc chodzi o to, żeby umieć wyróżnić się na tle konkurencji. Nasza marka robi to od ponad 20 lat – intrygujemy klientów, nie opowiadamy tylko o cechach i cenie produktu, ale też pokazujemy im interesujące, inspirujące i prowokujące reklamy – mówi agencji Newseria Biznes Ewelina Piątek, manager ds. marketingu w MediaMarkt.

To właśnie angażowanie odbiorców i umacnianie relacji z klientami poprzez silne oddziaływanie na ich emocje stało się strategią marketingową świadomych marek, które odchodzą już od informowania tylko o swoich aktualnych ofertach. MediaMarkt słynie z niesztampowych – i czasem kontrowersyjnych – kampanii reklamowych, chociażby z hasłem „Nie dla idiotów” czy „Powinni tego zabronić”. W poprzednich kampaniach sieć stawiała m.in. na nietypowe poczucie humoru (angażując kabaret Łowcy.B czy ożywiając w jakości 3D kultowe komiksowe postaci Tytusa, Romka i A’Tomka). W spotach „Odkryj w sobie dziecko” żartobliwie opowiadała o zaletach obcowania z technologiami w każdym wieku.

– Teraz przyszła pora na Zenka Martyniuka i to również jest kampania prowokująca, ale też wesoła, optymistyczna. Po raz kolejny spolaryzuje trochę nasze społeczeństwo – mówi ekspertka. – Byliśmy w okresie przedwyborczym, więc dotarcie do klientów podczas burzy informacyjnej związanej z wyborami było bardzo trudne. Wykorzystanie Zenka Martyniuka przyniosło nam ogromną oglądalność. W ciągu tygodnia osiągnęliśmy około 2,5 mln unikalnych użytkowników. Nigdy nam się to nie udało.

„Król disco polo” został twarzą najnowszej kampanii „Lato z Zenkiem w MediaMarkt””, która wystartowała ponad dwa tygodnie temu. Otworzył ją film teaserowy w mediach społecznościowych, w którym piosenkarz zachęca klientów do zakupów w rytm melodii swojego popularnego hitu „Przez twe oczy zielone”. W kolejnych spotach reklamowych wcieli się w rolę doradcy, który – w muzycznej oprawie – pomaga klientom w wyborze urządzeń i usług z oferty MediaMarkt.

– Oczywiście pojawiają się też głosy nieprzychylne. Byłoby naiwnością sądzić, że kiedykolwiek powstanie kampania, która spodoba się wszystkim. To by oznaczało, że jest po prostu miałka i nie zwraca uwagi klientów – podkreśla Ewelina Piątek. – Co ciekawe, ludzie, którzy pisali negatywne komentarze, już po chwili dostawali odpowiedź, ale nie od nas,  od fanów Zenka, rozpoczynały się dyskusje i wzajemne przekonywanie. Czy to jest dobre, czy złe – nie wiem, ale pokazuje ogromne zaangażowanie.

Na współpracę z gwiazdorem marka zdecydowała się nie tylko ze względu na jego rozpoznawalność i ogromną popularność. Pod uwagę wzięto też ogólną sympatię, jaką cieszy się w Polsce, autentyczność na scenie oraz poza nią.

– Zenek Martyniuk to z pewnością postać niezwykła. To nie jest po prostu gwiazda disco polo, ale  człowiek, który całe życie robi z pasją to, co kocha. A wśród naszych klientów również są pasjonaci, np. kina czy muzyki, którzy  wykorzystują różne technologie do realizacji tych pasji. Dlatego Zenek tak dobrze pasuje do naszego brandu – tłumaczy manager ds. marketingu w MediaMarkt.

– Bardzo się cieszę, że sieć zaprosiła mnie do współpracy, tym bardziej że jestem stałym klientem i członkiem klubu MediaMarkt – mówi Zenek Martyniuk. – Moja rola w promowaniu marki polega na nagraniu reklamy promującej sieć sklepów MediaMarkt i oczywiście spotkaniach z fanami w całej Polsce, w 10 miastach – nie tylko największych, ale także mniejszych.

Angażując gwiazdora disco polo, firma liczy nie tylko na korzyści wizerunkowe, ale i wymierny efekt biznesowy. Dlatego w ramach kampanii „Lato z Zenkiem w MediaMarkt” przygotowała też liczne akcje promocyjne w sklepach stacjonarnych i online, które będzie promować piosenkarz. Jego rolą będzie również popularyzowanie nowinek technologicznych dostępnych w asortymencie sieci.

– Branża muzyczna interesuje się różnego rodzaju nowinkami technologicznymi. Zarówno mi, kolegom z branży, jak i fanom wszystkie te technologiczne nowości są bliskie – podkreśla Zenek Martyniuk.

Na kampanię z jego udziałem składają się działania w internecie i social mediach, spoty radiowe i TV. Za całościową koncepcję i realizację nowej kampanii w radiu i telewizji odpowiada agencja Heart & Brain, za produkcję spotów – dom produkcyjny IDEAL. Działania w sieci koordynuje zespół marketingu MediaMarktSaturn Polska, a realizacją kampanii w mediach drukowanych zajmuje się agencja Gutenberg Networks. Planowanie i zakup mediów realizowane jest przez dział planowania mediów MediaMarktSaturn Polska. 

Więcej na temat
Konsument Trwają przygotowania do obchodów 76. rocznicy wybuchu powstania warszawskiego. Część wydarzeń w tym roku przeniesie się do internetu Wszystkie newsy
2020-07-16 | 06:30

Trwają przygotowania do obchodów 76. rocznicy wybuchu powstania warszawskiego. Część wydarzeń w tym roku przeniesie się do internetu

Mimo ograniczeń związanych z pandemią trwają intensywne przygotowania do obchodów 76. rocznicy wybuchu powstania warszawskiego. Muzeum Powstania Warszawskiego przygotowuje
Serwis specjalny
#BatalieBiznesu
Przez pandemię wydawcy stracili od 50 do nawet 80 proc. przychodów z reklam. Branża liczy na zerowy VAT na prasę
2020-07-02 | 06:15

Przez pandemię wydawcy stracili od 50 do nawet 80 proc. przychodów z reklam. Branża liczy na zerowy VAT na prasę

Dziennik „The Los Angeles Times” już w kwietniu informował, że stracił ponad 1/3 swoich dochodów z reklam. O załamaniu wpływów z ich sprzedaży
Media Małgorzata Leitner: Pandemia koronawirusa miała duży wpływ na branżę rozrywkową. Wielu artystów zostało pozbawionych zarobku [DEPESZA]
2020-06-01 | 06:25

Małgorzata Leitner: Pandemia koronawirusa miała duży wpływ na branżę rozrywkową. Wielu artystów zostało pozbawionych zarobku [DEPESZA]

W wywiadzie dla PRoto.pl menedżerka podkreśla, że kryzys i społeczna izolacja wywołane koronawirusem całkowicie zaburzyły rytm funkcjonowania zarówno branży rozrywkowej,

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Infrastruktura

Branża morskiej energetyki wiatrowej czeka na nowe przepisy. Mogą one doprowadzić do stworzenia 34 tys. etatów przy budowie farm na Bałtyku

W nadchodzących latach na Bałtyku ma nastąpić boom inwestycyjny, a prąd z pierwszych farm wiatrowych ma popłynąć ok. 2025 roku. Rozwój morskiej energetyki wiatrowej ma pobudzić gospodarkę i zapewnić ponad 30 tys. nowych miejsc pracy, ale inwestorzy do tej pory wyczekiwali stabilnych regulacji, które ma im zapewnić tzw. ustawa offshorowa. Resort klimatu przekazał ją już do ponownych, krótkich uzgodnień, a wejście w życie nowych regulacji jest spodziewane jeszcze w tym roku. Obok systemu wsparcia dla inwestorów i przyspieszenia jego wejścia w życie ustawa zagwarantuje też, że w budowie farm na Bałtyku mają w dużej części partycypować krajowe przedsiębiorstwa.

Problemy społeczne

Pandemia nasiliła już wcześniej istniejące kryzysy humanitarne. Do końca roku z głodu umrze więcej osób niż z powodu koronawirusa

Koronawirus i związane z nim ograniczenia i skutki przyczyniają się do nasilenia takich kryzysów humanitarnych. WHO wskazuje, że problem głodu może dotknąć dodatkowe 130 mln ludzi. Według raportu Oxfam do końca roku średnio 12 tys. osób dziennie umrze z powodu głodu, podczas gdy w szczytowym momencie pandemii w kwietniu br. każdego dnia umierało z tego powodu 10 tys. osób. Skutki kryzysu najmocniej odczują najsłabsze społeczności, np. w krajach ogarniętych wojną, które nie radzą sobie bez pomocy z zewnątrz. – Na szczęście koronawirus przyczynił się do wzmocnienia solidarności międzynarodowej – mówią przedstawiciele Fundacji Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Przedsiębiorcom nad Wisłą wciąż nie jest łatwo. Polska na 14. miejscu wśród europejskich państw z najbardziej skomplikowanymi przepisami dla biznesu

Polska znalazła się na 34. miejscu na świecie i 14. w Europie wśród państw posiadających najbardziej złożone przepisy regulujące prowadzenie biznesu – wynika z najnowszej edycji rankingu „Global Business Complexity Index 2020”. Względem ubiegłego roku oznacza to awans odpowiednio o 13 i 4 pozycje, ale eksperci TMF Group podkreślają, że wynika to tylko ze zmian w innych krajach i metodologii badania. W Polsce nie zaszły w tym czasie istotne zmiany, które poprawiłyby warunki dla biznesu. Przedsiębiorcy wciąż skarżą się na te same bolączki, jak niestabilność systemu prawnego, przewlekłość postępowań sądowych i administracyjnych czy niespójne przepisy.

Finanse

Koronawirus może zwiększyć świadomość finansową Polaków. Większość nie jest przygotowana na kolejny kryzys

Z powodu pandemii koronawirusa prawie co 10. Polak stracił pracę, a blisko połowa wciąż obawia się jej utraty. Co istotne, ponad połowa nie ma planu awaryjnego na taką okoliczność – wynika z badania InterviewMe.pl „Życie bez pensji”. Kryzys związany z COVID-19 może jednak zmienić sposób zarządzania finansami. – To może być pewnego rodzaju otrzeźwienie. Ludzie będą bardziej przyszłościowo planować, co może się stać, jeżeli stracą pracę – ocenia Piotr Sosnowski, współzałożyciel InterviewMe.pl.