Newsy

LC Corp spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży. Deweloper szuka nowych rynków na inwestycje biurowe i mieszkaniowe

2017-10-11  |  06:40
Mówi:Dariusz Niedośpiał, prezes zarządu LC Corp S.A.

Tomasz Wróbel, członek zarządu LC Corp S.A.

  • MP4
  • Po zmianie akcjonariatu spółka chce kontynuować dotychczasowe tempo rozwoju. Prowadzi szereg inwestycji mieszkaniowych w największych miastach Polski. Posiadany bank ziemi daje potencjał oferty kilku tysięcy mieszkań. Firma realizuje też dwa projekty biurowe w Warszawie i Wrocławiu i cały czas obserwuje rynek pod kątem nowych szans inwestycyjnych. Poza dużymi miastami w obszarze jej zainteresowania są też rynki regionalne.

    – W zakresie budownictwa mieszkaniowego chcielibyśmy utrzymać dotychczasową strategię dywersyfikacji. Jako jeden z nielicznych deweloperów w Polsce działamy na 5 podstawowych rynkach: Warszawa, Kraków, Wrocław, Trójmiasto i w tej chwili ruszamy z inwestycjami w Katowicach. Tę strategię chcielibyśmy dalej rozwijać – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Dariusz Niedośpiał, prezes zarządu LC Corp S.A.

    Jak podkreśla, wszystkie te ośrodki mają jeszcze duży potencjał rozwoju. Dlatego spółka chce utrzymywać na nich swoją obecność. Dziś realizuje na nich łącznie ponad 20 inwestycji mieszkaniowych.  

    Nasz potencjał to oferta kilku tysięcy mieszkań. Poziom naszej sprzedaży od 2 lat utrzymuje się na poziomie 2 tys. mieszkań. Nie wykluczamy, że pojawią się również inne miejskie lokalizacje, nieco mniejsze i rozwijające się. W tej chwili monitorujemy rynek – mówi Dariusz Niedośpiał.

    Poza inwestycjami mieszkaniowymi, prowadzonymi w 5 polskich miastach, spółka LC Corp jest też aktywna na rynku nieruchomości komercyjnych. W portfelu ma łącznie około 50 tys. mkw. powierzchni handlowej oraz 150 tys. mkw. powierzchni biurowej, łącznie z aktualnie prowadzonymi projektami.

    W tej chwili realizujemy dwa projekty biurowe: Wola Retro w Warszawie liczący 24,5 tys. mkw. oraz Retro Office House na ul. Piłsudskiego, w samym centrum Wrocławia, tuż przy kinie Capitol. Moim zdaniem to jeden z najlepiej zlokalizowanych biurowców we Wrocławiu. Mamy już ponad 70 proc. skomercjalizowania, a pozostało jeszcze ponad 8 miesięcy do zakończenia budowy – mówi Tomasz Wróbel, członek zarządu LC Corp S.A.

    Deweloperska spółka podkreśla, że cały czas analizuje rynek, poszukując nowych możliwości inwestycyjnych. Bezpieczeństwo takich inwestycji gwarantuje wysoki stopień komercjalizacji inwestycji jeszcze przed startem.

    – Cykl od zakupu do rozpoczęcia budowy nie przekracza zwykle roku. Zwykle w momencie rozpoczęcia budowy chcemy mieć około 30 proc. skomercjalizowanej powierzchni. Cały czas analizujemy rynek, szukamy nowych projektów. Rozglądamy po rynkach wrocławskim, warszawskim, kilku rynkach regionalnych i szukamy szans – patrzymy, kogo możemy tam wprowadzić, zaczynamy rozmowy, sprawdzamy rynek, podejmujemy decyzję, kupujemy, projektujemy i budujemy – mówi Tomasz Wróbel.

    LC Corp to notowana na warszawskim parkiecie spółka zgodnie z raportem giełdowym, w pierwszym półroczu 2017 r. wypracowała 42,7 mln zł zysku netto.

    Do września właścicielem spółki deweloperskiej był biznesmen Leszek Czarnecki. We wrześniu jeden z najbogatszych Polaków sprzedał swój pakiet 51,17 proc. akcji i złożył rezygnację z funkcji przewodniczącego rady nadzorczej LC Corp. Swoje zaangażowanie udziałowe w spółce zwiększyły natomiast Otwarte Fundusze Emerytalne  oraz m.in. fundusze zarządzane przez Altus oraz i Quercus TFI.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Motoryzacja

    Przez pandemię europejska branża motoryzacyjna nie wyprodukowała co najmniej 2 mln samochodów. Producenci aut i części mogą odczuwać skutki kryzysu przez kilka lat

    Od popytu konsumenckiego na nowe samochody zależy to, jak szybko europejska branża motoryzacyjna poradzi sobie z kryzysem wywołanym pandemią. – Branża motoryzacyjna jest szczególnie poszkodowana z uwagi na spadek popytu i zamknięcie fabryk. Niewykluczone, że firmy będą zmuszone zwalniać pracowników, a powrót do poziomu produkcji z czasów przed pandemią będzie trudny i długotrwały – mówi Jakub Faryś, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Ratunkiem dla branży może być wsparcie ze strony rządów oraz Unii Europejskiej, które pobudzi popyt rynkowy na nowe samochody.

    Bankowość

    Trudniej o kredyt mieszkaniowy. Banki zaostrzają wymagania dotyczące wkładu własnego i wiarygodności kredytowej

    Dane BIK pokazują, że w kwietniu spadła liczba i wartość udzielonych kredytów mieszkaniowych. Banki udzieliły ich o 23 proc. mniej. Na początku maja jednak liczba zapytań o nowe kredyty hipoteczne wzrosła o 25 proc. w porównaniu do tygodnia wcześniej. W związku z pandemią polityka kredytowa banków się zaostrza, więc o kredyt będzie trudniej. Z drugiej strony kredytobiorcom sprzyja dwukrotna obniżka stóp procentowych do rekordowo niskiego poziomu, która oznacza, że z banku będzie można pożyczyć więcej. Nie ma jednak co liczyć, że ceny nieruchomości spadną.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Konsument

    Branża lotnicza w głębokim kryzysie. Po uruchomieniu połączeń ceny biletów mogą wzrosnąć

    Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych dniach i tygodniach powróci część połączeń lotniczych, a na lotniskach i w samolotach będą obowiązywały nowe zasady bezpieczeństwa. – Cała branża czeka na odmrożenie, bo dotychczasowe straty przewoźników globalnie szacowane są na 350 mld dol. – mówi Eryk Kłopotowski, ekspert ds. lotnictwa. Pytanie tylko, czy popyt na ich usługi będzie wystarczający, żeby zapewnić rentowność. Tym bardziej że ograniczenia w sprzedaży mogą spowodować wzrost cen biletów.

    Handel

    Małe firmy audytorskie w obliczu problemów. Szansą dla nich może być konsolidacja

    Wprowadzenie wyśrubowanych międzynarodowych standardów badania audytorskiego oraz szczegółowych kontroli ze strony publicznego organu nadzoru powoduje, że usługi audytorskie drożeją. To paradoksalnie może być problem dla mniejszych firm badających sprawozdania finansowe małych podmiotów, bo przerzucenie na klientów rosnących kosztów pracy może skutkować utratą zleceń. To dlatego w branży biegłych rewidentów coraz wyraźniejsza jest tendencja do konsolidacji.