Newsy

McDonald’s testuje nowy koncept produktowy. Goście sami będą mogli komponować swoje kanapki

2015-09-14  |  06:30
Mówi:Krzysztof Kłapa
Funkcja:dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich
Firma:McDonald’s Polska
  • MP4
  • Polska jest pierwszym europejskim rynkiem, na którym McDonald’s testuje nowy koncept. Obok standardowych dań oferowanych przez sieć będzie też możliwość skomponowania własnego burgera. Oferta ma przyciągnąć do restauracji nowych klientów, którzy za każdym razem oczekują czegoś nowego. Koncept testowany będzie na razie w trzech restauracjach, a z czasem ma być rozszerzany na cały kraj.

    To, co dzisiaj proponujemy, czyli Create Your Taste, to projekt dotyczący produktów, a tak naprawdę wyjście naprzeciw oczekiwaniom naszych konsumentów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich McDonald’s Polska. – Od dzisiaj według tego projektu każdy może zaprojektować, wykreować i stworzyć własnego burgera, używając do tego nowoczesnej technologii, naszego doradztwa i listy kilkudziesięciu składników.

    Sieć testuje nowe rozwiązania, by sprostać zmieniającym się preferencjom klientów na rynku restauracyjnym. Jak podkreśla Kłapa, kiedyś sukces McDonald’s opierał się na tym, że była to znana światowa marka, która weszła na polski rynek. Dziś, żeby utrzymać klientów, trzeba im proponować coś nowego.

    W ramach testowego programu w wybranych polskich lokalach McDonald’s klient będzie mógł wybrać kanapkę z dodatkami w dowolnych konfiguracjach. Do wyboru jest aż 28 produktów. Można zdecydować, czy burger ma być bardziej czy mniej pikantny, można zwiększyć zawartość mięsa, warzyw czy sosów w kanapce. Klient może zdecydować się na danie bardziej orientalne lub tradycyjne, z określonymi dodatkami i pieczywem.

    Wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom dzisiejszego konsumenta, który – jak pokazują badania i nasze obserwacje – przestaje być konsumentem masowym – podkreśla Krzysztof Kłapa. – To jest ktoś, kto oczekuje indywidualnego podejścia, kto ma swoje oczekiwania, dlatego McDonald’s – firma obsługująca codziennie miliony osób na świecie – idzie w tym kierunku.

    Polska jest pierwszym krajem Europy, gdzie McDonald’s wprowadził swój nowy pomysł. Podobne rozwiązanie dotąd wprowadzono zaledwie w kilku krajach na świecie. Na razie testuje go w trzech wybranych restauracjach (dwóch w samej Warszawie i jednej w Bielawie).

    Centrala otworzyła atlas i wskazała kontur z napisem Polska – mówi dyrektor w McDonald’s Polska. – To nie jest przypadkowe. Mówię to z pełną odpowiedzialnością jako członek polskiego zespołu McDonald’s Polska. Dzięki naszym pracownikom, gościom i wszystkiemu, co w Polsce robimy, zasłużyliśmy na to, żeby być rynkiem testowym dla całej Europy.

    Jak podkreśla, sieć liczy na entuzjastyczne przyjęcie tego projektu przez klientów. Pierwsze reakcje wskazują, że rozwój konceptu będzie szybszy, niż zakładano.

    To oczywiście nie jest projekt skierowany do każdego klienta. Nie znikają więc z naszej oferty produkty dobrze znane, nie znikają promocje ani oferta McCafé. Ale wiemy, że są konsumenci, którzy na tę propozycję odpowiedzą pozytywnie – mówi Kłapa. – Wierzymy, że trafimy do klientów młodych, do osób, które do tej pory nie do końca znajdowały coś dla siebie w McDonald’s oraz że przyciągniemy także nowych klientów.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Bankowość

    Przed wakacjami Polacy szukają alternatyw dla kupowania walut w kantorach. Coraz częściej są nimi karta płatnicza i smartfon

    W tegoroczne wakacje 40 proc. Polaków wybiera się na zagraniczny urlop, a 25 proc. planuje tzw. city breaks, czyli krótkie weekendowe wypady do miast w innych krajach – wynika z niedawnego badania Visa CEE Travel and Payment Intentions Study. Podczas takich wojaży wielu turystów wciąż woli płacić gotówką – badanie przeprowadzone dla Banku Millennium pokazało, że 43 proc. Polaków wymienia walutę w kantorach. To rozwiązanie ma jednak sporo minusów, dlatego przed wakacjami coraz więcej osób szuka płatniczych alternatyw. Ponad połowa badanych przez Visę Polaków chciałaby za granicą płacić kartą lub smartfonem.

    Regionalne - Łódzkie

    Specjalistyczne karetki pozwalają ratować życie noworodków po niedotlenieniu. Taki sprzęt trafił właśnie do szpitala w Łodzi

    Niedotlenienie okołoporodowe i niewydolność oddechowa u noworodka mogą doprowadzić do jego niepełnosprawności fizycznej i intelektualnej, a w najgorszym wypadku nawet śmierci. Hipotermia lecznicza, polegająca na kontrolowanym obniżeniu temperatury ciała, pozwala temu zapobiec. Liczy się jednak czas, bo po sześciu godzinach niedotlenienia zmiany w mózgu dziecka mogą być już nieodwracalne. Dlatego Uniwersytet Medyczny w Poznaniu wspólnie z Generali Polska i Fundacją The Human Safety Net wdrażają projekt, który pozwala zastosować tę terapię już w trakcie transportu noworodka do szpitala – w karetce neonatologicznej. Specjalistyczny sprzęt trafił właśnie do łódzkiego Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki. – Zamierzamy dostarczać je do kolejnych placówek – zapowiada Andrea Simoncelli, przewodniczący rady nadzorczej Generali Polska. 

    Transport

    Kryzys żywnościowy wisi nad krajami Afryki i Bliskiego Wschodu. Problemem brak dostaw z Rosji i Ukrainy oraz galopujący wzrost cen

    – W Polsce nie zabraknie nam produktów na półkach, są natomiast kraje, które w znacznie większym stopniu niż państwa UE doświadczą problemów żywnościowych – mówi Jan Strzelecki, ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Wśród nich są przede wszystkim kraje Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu, w których import pszenicy z Rosji i Ukrainy odpowiadał za 90 proc. dostaw. Państwom europejskim kryzys podażowy nie grozi, ale dużym wyzwaniem będą rosnące ceny żywności, które po wakacjach mogą być o 20 proc. wyższe niż rok wcześniej – wynika z analizy PIE.
     

    Współpraca

    Obsługa konferencji prasowych

    Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.