Newsy

Media Markt walczy o klientów w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma sklepów sieci

2014-07-04  |  06:40
Mówi:Andrzej Sobolik
Funkcja:dyrektor zarządzający
Firma:Media Markt Polska Sp. z o.o.
  • MP4
  • Media Markt chce zdobywać klientów również w miejscowościach, w których nie ma sklepów stacjonarnych. Sieć ma blisko 50 sklepów, głównie w większych miastach. Liczy jednak, że dzięki sprzedaży internetowej zakupy w Media Markt będą robić również mieszkańcy mniejszych miast i miejscowości. Zachęcić klientów ma ogólnokrajowa akcja Media Markt Tour 2014 – do października przedstawiciele sieci odwiedzą blisko 70 miejscowości w całej Polsce, promując w interaktywnym miasteczku nowoczesne technologie z oferty sklepów.

    Plan ekspansji na pewno zakłada rozwój w Polsce, mamy jeszcze spory niewykorzystany potencjał. Rozwijamy się głównie z naszymi partnerami deweloperskimi, którzy otwierają nowe galerie handlowe lub nowe parki handlowe. Nasza kampania odpowiada też na oczekiwania klientów z małych miejscowości  od 18 miesięcy mamy uruchomioną sprzedaż internetową. W związku z tym nasze produkty i usługi są dostępne z każdego miejsca w Polsce – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andrzej Sobolik, dyrektor zarządzający Media Markt Polska.

    Właśnie promocja sklepu internetowego jest jednym z celów ogólnopolskiej kampanii sieci Media Markt. W trakcie Media Markt Tour 2014 pracownicy spółki odwiedzą niemal 70 miejscowości. W każdej z nich zbudowane zostanie niewielkie miasteczko promocyjne, w którym spółka będzie demonstrowała najnowsze technologie ze swojej oferty. Będzie można także m.in. skorzystać z gier oraz wygrać nagrody w konkursach. Interaktywne miasteczko odwiedziło już ponad 40 tys. osób.

    Sobolik podkreśla, że dzięki sklepowi internetowemu Polacy mogą kupować w Media Markt niezależnie od tego, czy mieszkają w pobliżu sklepu. Markety spółki znajdują się w 39 miejscowościach, w tym również w mniejszych, takich jak Czeladź, Głogów czy Piotrków Trybunalski.

    Odwiedzamy małe miejscowości w celu zasygnalizowania tego, że w naszej ofercie dostępne są najnowocześniejsze technologie, innowacje, jak również tego, że jesteśmy sprzedawcą produktów elektroniki użytkowej w internecie, co czyni nas liderem na rynku elektroniki w Polsce – tłumaczy Sobolik.

    Ważnym elementem kampanii promocyjnej jest wykorzystanie znanej z reklam Media Markt czerwonej ciężarówki. Wydarzenia promocyjne odbyły się już w ponad 20 miastach, a uczestniczyło w nich ponad 42 tys. osób. Kampania wystartowała w maju i potrwa do października tego roku. W pierwszej połowie lipca Media Markt Tour odwiedzi Turek, Wrześnię, Leszno, Głogów oraz Nową Sól.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.