Newsy

Media społecznościowe rozwijają ofertę dla reklamodawców. Sięgają po technologię rozszerzonej rzeczywistości

2017-10-09  |  06:30

Reklamodawcy mają coraz więcej narzędzi w media społecznościowych. Snapchat wprowadził we wrześniu nowy format, który bazuje na technologii rozszerzonej rzeczywistości. Nowy typ reklamy – kanwa – pojawił się także w Instagram Stories. Jest on wyświetlany w trybie pełnoekranowym na urządzeniach mobilnych. Chociaż firmy coraz częściej sięgają po serwisy społecznościowe w celach promocyjnych, nie powinny się skupiać tylko na tym aspekcie. Social media pozwalają przede wszystkim usprawnić komunikację z klientami i wykrywać wszelkie nieprawidłowości na linii firma–konsument.

– Media społecznościowe we wrześniu skupiły się na rozwijaniu swojej oferty dla reklamodawców. Snapchat z okazji szóstych urodzin zaprezentował nowy format reklamowy. Bazuje on na technologii rozszerzonej rzeczywistości i działa na podobnej zasadzie co Pokemon Go. Użytkownik widzi na ekranie smartfona wygenerowany cyfrowo obiekt, który wygląda tak, jakby był umieszczony w przestrzeni. W ten sposób Snapchat pozwolił na umieszczanie w przestrzeni aplikacji obiektów związanych w jakiś sposób z marką. Wytwórnia Warner Bros. zdążyła już w ten sposób zareklamować najnowszy film – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Maciej Przybylski, młodszy redaktor PRoto.pl.

Snapchat to jeden z najszybciej rozwijających się serwisów społecznościowych. Korzysta z niego 166 milionów ludzi, którzy przeciętnie otwierają aplikację 18 razy dziennie. Snapchat traci jednak użytkowników na rzecz Instagram Stories, czyli serwisu Marka Zuckerberga. Uaktualniony format reklamowy ma pomóc poprawić wyniki finansowe.

– Instagram z kolei pochwalił się liczbą użytkowników. Jak podano, z aplikacji korzysta już 800 milionów osób. Serwis wprowadził nowy format reklamowy, kanwy, które znane są też z Facebooka. To pełnoekranowe materiały promocyjne. Na Instagramie wyświetlane są pomiędzy poszczególnymi stories obserwowanych przez nas kont. Każda kanwa pozwala markom na odsyłanie na swoje strony internetowe – tłumaczy Maciej Przybylski.

Instagram podczas konferencji Advertising Week podał, że z dostępnej w serwisie platformy Stories korzysta codziennie 250 mln użytkowników na świecie. To właśnie na niej będzie dostępna opcja kanwy, która pozwala też na dodanie pokazu slajdów czy fragmentów tekstu. Wprowadzenie nowego formatu reklamy to efekt szybko rosnącej liczby reklamodawców. Obecnie na Instagramie jest ich 2 mln, czyli 100 proc. więcej niż pół roku temu.

– Marki nie powinny jednak zapominać o tym, że media społecznościowe to nie tylko okazja do reklamowania się. Niemal połowa ankietowanych przez firmę Sprout Social stwierdziła, że w przypadku kłopotów z usługą lub produktem, w pierwszej kolejności próbują się kontaktować z marką właśnie przez media społecznościowe – zauważa Przybylski.

Według badań Sprout Social dla użytkowników najbardziej liczy się to, czy dana marka jest szczera (86 proc.), przyjazna (83 proc.) i pomocna (78 proc.). Dla 83 proc. internautów markę można uznać za dobrą, jeśli odpowiada na pytania i używa treści wideo, włącza się w konwersacje. To, czy marki odpowiadają na pytania, istotne jest przede wszystkim dla pokolenia millenialsów (90 proc.).

– W dobie mediów społecznościowych każda skarga może się stać publiczna. Aż 80 proc. ankietowanych stwierdziło, że media społecznościowe pozwalają wykryć i nagłośnić przypadki niesprawiedliwego traktowania klientów przez marki – mówi redaktor PRoto.pl.

Media społecznościowe wprowadzają też kolejne ułatwienia dla użytkowników. Twitter testuje zwiększony limit w znakach, ze 140 na 280 we wszystkich językach, z wyjątkiem japońskiego, chińskiego i koreańskiego. Administratorzy Twittera oceniają, że trudności w zmieszczeniu się w limicie znaków powodują frustracje użytkowników. Część internautów twierdzi jednak, że przeczy to idei tego serwisu.

– Instagram z kolei poszedł na rękę właścicielom kont. Pozwolił na większą kontrolę tego, kto może komentować wrzucane przez nich zdjęcia. Grupę komentujących będzie można podzielić na tych, którzy nas obserwują, lub tych, których obserwujemy my. Sekcję komentarzy będzie można też całkowicie wyłączyć. Będzie można tworzyć czarne listy komentujących, którzy nie będą mogli komentować – wskazuje Maciej Przybylski.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Finanse

Wynagrodzenia w IT coraz wyższe. Pracodawcy walczą o talenty benefitami sięgającymi 100 tys. zł i obsługą prywatnego consierge’a

COVID-19 nie spowolnił wzrostu wynagrodzeń w branży IT. Tylko w pierwszej połowie ubiegłego roku kontraktorzy zatrudnieni w modelu B2B mogli liczyć na zarobki wyższe od 12,5 do 20 proc. – wynika z danych Just Join IT. Popyt na wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów też jest coraz większy, dlatego firmy zaczynają kusić potencjalnych pracowników już nie tylko wysokimi zarobkami, ale i coraz bardziej wymyślnymi benefitami. – Ostatnio firmy wprowadzają takie rozwiązania jak premia za podpis, która czasami dochodzi nawet do 100 tys. zł, czy możliwość skorzystania z prywatnego concierge’a. To są nowości, które pojawiają się na polskim rynku i z których korzysta coraz więcej pracodawców – mówi Piotr Nowosielski, prezes Just Join IT.

Ochrona środowiska

Recykling turbin wiatrowych to problem dla branży OZE. Technologia opracowana przez polską spółkę ma pomóc go rozwiązać

Stowarzyszenie WindEurope szacuje, że w całej Europie do 2023 roku nawet ok. 14 tys. turbin wirników elektrowni wiatrowych może zostać wycofanych z eksploatacji. Łopaty wirników, wykonane z materiałów kompozytowych, są bardzo trudne w recyklingu, a ich zagospodarowanie stwarza problem dla całej branży. Jak ocenia WindEurope, w sektorze energii wiatrowej na całym świecie jest obecnie w użyciu nawet 2,5 mln ton materiałów kompozytowych. Polska spółka 2loop Tech pracuje nad metodą ich przetwarzania, aby można było odzyskać z nich surowce do ponownego wykorzystania, np. w budownictwie. Spółka jest w przededniu złożenia wniosku patentowego na opracowaną przez siebie technologię.

Media i PR

Coraz bliżej debiutu platformy społecznościowej Donalda Trumpa. Pozycja wielkich graczy raczej nie jest zagrożona

Nowa aplikacja społecznościowa należąca do Donalda Trumpa w lutym ma być powszechnie dostępna do ściągnięcia. To odpowiedź byłego prezydenta USA na blokowanie od ponad roku jego profili na Facebooku czy Twitterze. W obecnym stanie prawnym nowe media społecznościowe są na straconej pozycji względem cyfrowych gigantów. Zdaniem ekspertów potrzebne są regulacje, które dadzą dostęp do publikowanych w social mediach treści również osobom niezarejestrowanym na ich platformach. Apelują oni także o większą przejrzystość decyzji na temat blokowania kont użytkowników.

Handel

Najwyższa od kilku dekad inflacja zmorą konsumentów w całej Europie i USA. Inwestorzy czekają na ruchy banków centralnych [DEPESZA]

– Retoryka RPP i prezesa Glapińskiego zmieniła się znacząco. Obecnie projekcja inflacji na 2022 rok to 7,6 proc., a kolejne podwyżki są prawdopodobne – mówi Maciej Kik, zarządzający funduszami akcji Generali Investments TFI. Jak podkreśla, inflacja to aktualnie słowo klucz na wielu rynkach, nie tylko w Polsce, ale i w Stanach Zjednoczonych, gdzie na rynkach akcji wyraźnie widać oczekiwanie na reakcję Fedu. Rezerwa Federalna zapowiedziała już na ten rok trzy podwyżki stóp procentowych.