Newsy

Co piąty Polak biega. Zainteresowanie tym sportem widać wyraźnie w mediach społecznościowych

2017-10-11  |  06:25

Bieganie to coraz bardziej medialny temat. Tylko w sierpniu i we wrześniu na portalach i w mediach społecznościowych pojawiło się około 300 tys. wpisów na ten temat, które wygenerowały ponad 40 mln interakcji – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Internauci poszukują przede wszystkim wiadomości na temat treningów, sposobów na kontuzje oraz porad dotyczących sprzętu. Dla firm zaangażowanie w dyskusje internautów to szansa na wypromowanie swojego produktu lub samej marki.

 W sierpniu i we wrześniu zmonitorowaliśmy ponad 300 tys. wpisów w mediach społecznościowych i artykułów na portalach. To oznacza, że co godzinę powstaje około 200 materiałów na temat biegania. Ta kwestia angażuje wiele marek oraz znanych osób – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Magdalena Pawłowska z Instytutu Monitorowania Mediów. 

Duże zaangażowanie internautów budzą nie tylko wpisy biegaczy i osób promujących zdrowy styl życia. Niemal każdy post, który dotyczy biegania, spotyka się z dużym zainteresowaniem. Z badania przeprowadzonego przez IBRIS Instytut Badań Rynkowych i Społecznych wspólnie z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki wynika, że w Polsce biega 22 proc. dorosłych osób. To jedna z najczęściej wybieranych aktywności fizycznych. Zainteresowanie tym sportem widać też w internecie.

– W ciągu 2 miesięcy wszystkie wpisy wygenerowały ponad 40 milionów interakcji, z czego najwięcej, bo aż 80 proc., to udostępnienia – wskazuje Magdalena Pawłowska.

Z danych IMM wynika, że najwięcej postów pojawia się na Facebooku, Instagramie i Twitterze. Internauci chętnie dzielą się informacjami dotyczącymi techniki biegania czy miejscami idealnymi na trening. W mediach społecznościowych często też umawiają się na wspólne bieganie. Szukają porad dotyczących treningów, wyboru akcesoriów oraz sposobów na zapobieganie kontuzjom.

– To doskonała okazja dla marek, aby zaangażować się w naturalną dyskusję w mediach społecznościowych, a przy okazji zareklamować swój produkt. Najwięcej takich wzmianek pojawia się na Facebooku. Tam znajdziemy ponad 40 proc. wszystkich publikacji dotyczących biegania – mówi Magdalena Pawłowska.

Najbardziej aktywne na swoich fanpage’ach są Runner’s World Polska, On the Move oraz Sklep Biegacza. Dla firm włączenie się w dyskusję internautów to szansa na zbudowanie swojego wizerunku jako eksperta w danej dziedzinie, a także na promocję swoich produktów.  

 W naszej strategii uznaliśmy, że celem nie będzie budowanie bezpośredniej sprzedaży, ale jej wsparcie i pokazanie nas jako osób pasjonujących się bieganiem. Dlatego zależy nam na tworzeniu różnorodnych treści i materiałów, począwszy od materiałów produktowych, jak recenzje sprzętu, pokazanie nowości, poprzez materiały poradnikowe, informacyjne i ciekawostki z biegowego świata – mówi Paweł Matysiak ze Sklepu Biegacza.

Targetem marki mogą być sami biegacze, zwłaszcza że jest to grupa bardzo zróżnicowana. Część osób to doświadczeni sportowcy, którzy biegają regularnie od dłuższego czasu, biorą udział w maratonach czy ultramaratonach, ale też amatorzy i ci, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z bieganiem. Dużą grupą, do której mogą dotrzeć marki, jest też rodzina biegaczy i obserwatorzy biegów.

 Przygotowanie merytorycznych i wartościowych materiałów to nie wszystko. Ważna jest ich odpowiednia dystrybucja i to, aby trafiły do konkretnego odbiorcy. Pole do popisu dają tutaj media społecznościowe, które mają bardzo duże możliwości kierowania. Wszystko po to, aby współtworzyć środowisko biegowe w Polsce, być miejscem stworzonym przez biegaczy dla biegaczy, chcemy być miejscem pierwszego wyboru, zwiększać ruch na naszej stronie internetowej, a tym samym naszą sprzedaż – tłumaczy Paweł Matysiak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy

Wprowadzenie instytucji tzw. ślepego pozwu pozwoli skuteczniej ścigać za naruszenie dóbr osobistych popełnione przez anonimowych internautów. Przepisy pozwolą na złożenie pozwu w sytuacji, gdy poszkodowany nie zna danych identyfikujących hejtera. Krajowa Rada Sądownictwa i Sąd Najwyższy ostrzegają, że nowelizacja może doprowadzić do znacznego przeciążenia sądów, a krótkie terminy na identyfikację sprawcy mogą skutkować wzrostem odszkodowań za przewlekłość postępowania.

Ochrona środowiska

Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa

1 stycznia weszła w życie ustawa zmieniająca przepisy o odpadach, która nakłada na wytwórców odpadów budowlanych i rozbiórkowych obowiązek ich segregacji i zapewnienia dalszego ich zagospodarowania. To efekt implementacji unijnej dyrektywy. Ostateczną treść przepisów branża poznała w ostatnich tygodniach 2024 roku. Nie jest wciąż jasne, czy w przypadku budów dopuszczona będzie frakcja odpadów zmieszanych, których nie da się posegregować. Następnym krokiem będą prawdopodobnie poziomy recyklingu odpadów budowlanych, jakie przedsiębiorcy będą musieli zapewnić. Nowe obowiązki nie dotyczą osób fizycznych.

Handel

T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu

Współpraca na linii Unia Europejska – USA w ciągu czterech najbliższych lat rządów Donalda Trumpa może być trudna – ocenia europoseł Tobiasz Bocheński. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ostrzega, że potencjalne zmiany w polityce USA, w tym zwiększenie ceł, mogą dotknąć wszystkich partnerów Stanów Zjednoczonych. Dużą niewiadomą jest również kwestia wsparcia dla Ukrainy i ewentualnego zakończenia wojny. Polityka nowego prezydenta może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa całej Europy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.