Mówi: | Monika Tomsia |
Funkcja: | specjalista ds. PR |
Firma: | Instytut Monitorowania Mediów |
IMM: Nadal najczęściej cytowana jest prasa drukowana. Wpadka Radosława Sikorskiego jednym z popularniejszych tematów października
W październiku najczęściej cytowanymi mediami w Polsce były dzienniki „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” oraz stacja radiowa RMF FM. Na czwarte miejsce awansowało TVN24, wyprzedzając tygodnik „Wprost”. Najczęściej cytowania dotyczyły wypowiedzi Radosława Sikorskiego na temat rozmów Donalda Tuska i Władimira Putina, wyborów samorządowych oraz sytuacji na Ukrainie.
„Gazeta Wyborcza” była cytowana w październiku 633 razy, „Rzeczpospolita” – 614. Na trzecią w rankingu stację RMF FM powoływano się 258 razy, zaś na czwarty TVN24 – 212. Tygodnik „Wprost”, który spadł na piąte miejsce, cytowany był w październiku 184 razy.
– Najczęściej cytowanymi w październiku tematem w większości badanych mediów była wypowiedź Radosława Sikorskiego na temat rozmów Donalda Tuska z Władimirem Putinem – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Monika Tomsia, specjalistka ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów. – Kolejnymi były sytuacja na Ukrainie i wybory samorządowe. Chętnie komentowano także tzw. aferę szpiegowską oraz tragedię w Katowicach i w kopalni Mysłowice-Wesoła.
Na prasę powoływano się znacznie częściej niż na słowo mówione czy publikowane online. Wśród prasy codziennej za liderami rankingu znalazły się „Dziennik Gazeta Prawna” oraz „Puls Biznesu”, cytowane kolejno 140 i 121 razy. Za „Wprostem” na liście najczęściej cytowanych tygodników znalazł się „Newsweek”, którego publikacje przywoływano 149 razy.
– O ile czołówka rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych nie zmienił się od września, o tyle nastąpiły pewne przetasowania w rankingu telewizyjnym i radiowym – podkreśla Monika Tomsia. – Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną nadal pozostaje TVN24, natomiast TVP INFO, które we wrześniu zajmowało czwarte miejsce, w październiku znalazło się na miejscu drugim (66 cytowań). Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową nadal jest RMF FM, natomiast Radio ZET z miejsca trzeciego wskoczyło na miejsce drugie.
Od cytowanego w październiku ponad 250 razy RMF FM kolejne na liście Radio ZET i Tok FM znacznie odstają – powoływano się na nie odpowiednio 107 i 106 razy.
– Nadal niemal ex aequo wśród portali internetowych najczęściej cytowanymi mediami są TVN24.pl oraz Onet.pl – informuje przedstawicielka Instytutu Monitorowania Mediów.
Na portale jednak powoływano się znacznie rzadziej niż na prasę. Liderów cytowano kolejno 83 i 82 razy, zaś kolejny na liście portal specjalistyczny Sportowefakty.pl przywoływano 76 razy.
Lidera na rynku prasy regionalnej – „Dziennik Polski” – cytowano 31 razy, a kolejne na liście tytuły: „Gazetę Krakowską” i „Dziennik Zachodni” kolejno 15 i 14 razy.
– W rankingu najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych możemy wyróżnić trzy pierwsze miejsca w trzech kategoriach. W kategorii prasa będzie to tradycyjnie „Puls Biznesu”, wśród portali internetowych ekonomicznych będzie to Bankier.pl, a wśród stacji telewizyjnych – TVN24 Biznes i Świat – mówi Monika Tomsia.
Na Bankiera pl. powołano się w październiku 30 razy, zaś na biznesowy kanał TVN-u pięciokrotnie.
Do pobrania
Czytaj także
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
- 2024-11-07: Ostatni moment na przygotowanie samochodu do zimy. Wśród zaleceń nie tylko wymiana opon, ale i sprawdzenie oświetlenia
- 2024-11-07: Ekstremalne zjawiska pogodowe w Polsce to kilka miliardów strat rocznie. To duże wyzwanie dla branży ubezpieczeniowej
- 2024-10-07: Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
- 2024-10-11: Szpitale pracują nad poprawą jakości opieki nad pacjentami. Do wzmocnienia są kwestie bezpieczeństwa i redukcja zdarzeń niepożądanych
- 2024-09-05: W 2060 roku emerytura z ZUS może wynieść mniej niż 20 proc. ostatniej pensji. Dobrowolne oszczędzanie na ten cel wciąż mało popularne
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-08-21: Rolnictwo odgrywa kluczową rolę w likwidacji głodu czy ochronie klimatu. Polska w czołówce krajów realizujących Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
- 2024-07-10: Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem
- 2024-07-29: Koszty instalacji robotów wciąż zbyt wysokie dla firm. Są one jednak świadome konieczności takich inwestycji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu
Instytut Europy Środkowej podaje, że w ciągu niespełna trzech lat areał zasiewów w Ukrainie zmniejszył się o ponad 21 proc., z 28,6 mln ha w 2021 roku do 22,5 mln ha w 2024 roku. Jednocześnie sektor rolny stał się kluczowym źródłem dochodów budżetu państwa. Chociaż wartość eksportu spadła, to jego udział w dochodach ze sprzedaży zagranicznej wzrósł z 41 do 61 proc. – Rozwój rolnictwa jest kluczowy dla przetrwania Ukrainy – podkreśla dr n. ekon. Oksana Kiforenko z IERiGŻ-PIB.
Transport
Czas na nowe podejście do lotnisk regionalnych. Również do ich finansowania
Czas pandemii COVID-19 był okresem próby dla lotnisk regionalnych, ale też pokazał konieczność unowocześnienia podejścia biznesowego w strukturze właścicielskiej i modelu zarządzania – wskazuje ubiegłoroczna rządowa strategia rozwoju lotnictwa. Jak podkreśla Karol Halicki z Podlaskiej Izby Lotniczej, to może być dobry moment na rozpoczęcie debaty o częściowej prywatyzacji tych lotnisk. Analiza nowych modeli powinna uwzględniać nie tylko kwestie ekonomiczne, ale również wpływ lotnisk na rozwój regionów czy bezpieczeństwo kraju.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.