Newsy

IMM: „Wprost” wciąż najczęściej cytowanym medium w sierpniu

2014-09-25  |  06:30

„Wprost” pozostał w sierpniu najczęściej cytowanym medium, ale jego przewaga nad „Gazetą Wyborczą” i „Rzeczpospolitą” jest już coraz mniejsza. Liczbę cytowań zwiększyła publikacja dotycząca wycieku tajnego aneksu raport ws. WSI. Nie milkną też echa afery taśmowej, którą media wciąż chętnie się interesują.

W sierpniu w rankingu Instytutu Monitorowania Mediów dotyczącym najczęściej cytowanych mediów w Polsce ponownie całą czołówkę zajęła prasa. Najczęściej cytowanym medium sierpnia był tygodnik „Wprost”, który zdobył ok. 530 cytowań. Na kolejnych miejscach znalazły się jak przed miesiącem „Rzeczpospolita” oraz „Gazeta Wyborcza” – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Jadaś z Instytutu Monitorowania Mediów. ‒ Sezon wakacyjny spowodował, że skala cytowań była odrobinę mniejsza niż w miesiącach poprzednich.

„Wprost” zyskał w sierpniu 529 cytowań, a kolejne dzienniki odpowiednio 483 i 428. Te trzy tytuły zdecydowanie zdominowały rynek w Polsce, bo czwarte najczęściej cytowane medium „Dziennik Gazeta Prawna” zyskało jedynie 186 cytowań. „Wprost” stracił jednak znacznie w porównaniu z lipcem, bo wtedy inne media powoływały się na niego niemal 1000 razy. Odpowiednio ok. 200 i ok. 150 cytowań mniej niż w lipcu odnotowały też „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”.

Za cytowalność „Wprostu” i za ponad 500 powołań odpowiada głównie materiał na temat wycieku tajnego aneksu do raportu na temat likwidacji Wojskowych Służb Informacyjnych – podkreśla Jadaś.

W mediach cały czas opisywana jest też afera taśmowa.

Najczęściej cytowaną stacją telewizyjną w sierpniu był TVN24. Na kolejnych miejscach znalazły się TVP Info oraz TVN24 BiŚ. Z uwagi na wakacyjną przerwę w pracach Sejmu zdecydowanie najważniejszym tematem był konflikt na Ukrainie, dlatego ranking cytowań zdominowały stacje informacyjne zajmujące się tymi wydarzeniami.

Z kolei wśród stacji radiowych najczęściej media powoływały się na TOK FM, RMF FM i Radio ZET. Dwie pierwsze stacje zamieniły się kolejnością w porównaniu z lipcem, ale liczba cytowań była na zbliżonym poziomie (odpowiednio 69 i 60).

Najczęściej cytowanym portalem internetowym sierpnia był Onet.pl. Na kolejnym miejscu znalazł się TVN24.pl oraz serwis branżowy SportoweFakty.pl. W przypadku portali wątkiem, który przewijał się jako jeden z najczęstszych, był wyścig kolarski Tour de Pologne. To portale internetowe informowały o wynikach jako pierwsze, dlatego też inne media bardzo chętnie korzystały z ich zasobów – wyjaśnia Jadaś.

Dodaje, że liczbę powołań na Onet.pl zwiększył opublikowany przez ten portal wywiad z Krzysztofem Piesiewiczem. Na kolejnych miejscach wśród portali znalazły się Gazeta.pl oraz Natemat.pl.

Spośród mediów biznesowych prym w sierpniu wiódł „Puls Biznesu” dzięki artykułowi na temat rosnącej liczby urodzeń w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się „Forbes”, a na trzecim Money.pl i TVN24 BiŚ, które zyskały tyle samo cytowań. Wśród tygodników, poza „Wprostem”, często cytowane były „Do Rzeczy” oraz „Newsweek”, a wśród miesięczników „Twój Styl” i „Pani”.

Zdecydowanie najbardziej opiniotwórcze pozostają jednak media drukowane, bo w pierwszej dziesiątce w sierpniu znalazły się tylko jedna telewizja (TVN24), jeden portal (Onet.pl) i jedna stacja radiowa (TOK FM).

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu

Instytut Europy Środkowej podaje, że w ciągu niespełna trzech lat areał zasiewów w Ukrainie zmniejszył się o ponad 21 proc., z 28,6 mln ha w 2021 roku do 22,5 mln ha w 2024 roku. Jednocześnie sektor rolny stał się kluczowym źródłem dochodów budżetu państwa. Chociaż wartość eksportu spadła, to jego udział w dochodach ze sprzedaży zagranicznej wzrósł z 41 do 61 proc. – Rozwój rolnictwa jest kluczowy dla przetrwania Ukrainy – podkreśla dr n. ekon. Oksana Kiforenko z IERiGŻ-PIB.

Transport

Czas na nowe podejście do lotnisk regionalnych. Również do ich finansowania

Czas pandemii COVID-19 był okresem próby dla lotnisk regionalnych, ale też pokazał konieczność unowocześnienia podejścia biznesowego w strukturze właścicielskiej i modelu zarządzania – wskazuje ubiegłoroczna rządowa strategia rozwoju lotnictwa. Jak podkreśla Karol Halicki z Podlaskiej Izby Lotniczej, to może być dobry moment na rozpoczęcie debaty o częściowej prywatyzacji tych lotnisk. Analiza nowych modeli powinna uwzględniać nie tylko kwestie ekonomiczne, ale również wpływ lotnisk na rozwój regionów czy bezpieczeństwo kraju.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.