Newsy

Media społecznościowe to miejsce gorących dyskusji o butach. Tylko przez trzy tygodnie pojawiło się 82 tys. wzmianek na ten temat

2016-11-30  |  06:30

Buty to kluczowy element garderoby – na to przynajmniej wskazuje gorąca dyskusja na ten temat w sieci. Tylko w ciągu trzech tygodni pojawiło się ponad 82 tys. wzmianek na temat obuwia, a hasła dotyczące butów mogły zostać wyświetlone nawet 268 mln razy – wynika z badania IMM. Najczęściej w obuwniczej komunikacji korzystamy z mediów społecznościowych. To zarówno miejsce inspiracji dla klientów, jak i miejsce aktywności marek, które doradzają kupującym, promując przy okazji swoje produkty.

– W Instytucie Monitorowania Mediów przyjrzeliśmy się butom przy okazji burzliwej dyskusji, która toczy się na ten temat w mediach społecznościowych. Szacujemy, że od 24 października do 14 listopada na ten temat pojawiło się ponad 82 tys. wzmianek, które mogły zostać wyświetlone ponad 268 mln razy – mówi agencji Newseria Biznes Karolina Masalska, specjalistka ds. PR w IMM.

W tym okresie zdarzyły się dni wyjątkowo wzmożonej dyskusji. Wzrastające zainteresowanie podyktowane było pojawiającymi się wyprzedażami, wyjątkowymi ofertami zakupowymi i zniżkami promowanymi przez firmy bądź blogerki modowe. Tak było między 24 a 25 października oraz między 27 a 28 października.

– Najczęściej rozmawiamy o wygodzie. Bardzo często internautki narzekają na to, że buty są niewygodne. Z reguły szukają też butów wysokich, a wiadomo, że te są raczej niewygodne. Polki chciałyby znaleźć idealną parę butów, która byłaby i ładna, i wygodna, ale jak wynika z opinii internautów  takie buty spotyka się rzadko – podkreśla Masalska.

Internauci podkreślają, że na dobre jakościowo buty są w stanie przeznaczyć więcej pieniędzy. Jeśli znajdą buty wysokiej jakości i w dobrej cenie, to pozostają wierni danej marce.

W dyskusjach często pojawiają się propozycje sprzedaży i kupna butów. Internauci często też proszą innych użytkowników sieci o radę przy wyborze.

– Wykorzystujemy media społecznościowe do poszukiwań stron, na których znajdują się buty. Tu również aktywnie działają marki, np. zamieszczają jesienne stylizacje, jak zrobiła to firma Deichmann. Często inspirujemy się postami i zdjęciami, które zamieszczają blogerki modowe na swoich kontach na Facebooku czy Instagramie. Stanowi to dla nas odniesienie, w co możemy się ubrać w tym miesiącu – tłumaczy ekspertka IMM.

Według danych IMM wśród najaktywniejszych źródeł publikacji o butach znalazły się media społecznościowe: Facebook, Twitter i Instagram. Zdecydowanie najczęściej w obuwniczej komunikacji korzystaliśmy z Facebooka (67 proc. wszystkich publikacji), drugie miejsce przypadło Twitterowi (27 proc.), a trzecie Instagramowi (6 proc.).

 Poza czołówką znalazł się YouTube. Tam pojawia się coraz więcej materiałów w odniesieniu do różnych stylizacji, inspiracji. Blogerki modowe coraz częściej wykorzystują ten kanał do promocji swojej aktywności modowej – zaznacza Masalska.

Prośby o pomoc w doborze obuwia ukazujące się w social mediach są też doskonałą okazją dla firm obuwniczych, które śledząc wpisy w mediach społecznościowych, mogą błyskawicznie zareagować na zapotrzebowanie potencjalnego klienta. Podstawą jest regularny dialog z klientem w social mediach, gdzie część firm – w ramach podtrzymywania relacji z klientem – regularnie proponuje rabaty i konkursy.

 W taki sposób firmy obuwnicze zachęcają klientów i przywiązują ich do danej marki. W dyskusjach najczęściej pojawiają się marki Gino Rossi, Venezia, Nike, Adidas, New Balance, a wśród modeli butów dominowały przede wszystkim kozaki, botki, oczywiście szpilki i sztyblety – wskazuje Karolina Masalska.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Transport

Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne

W 2024 roku liczba aktywnych polis OC w Polsce przekroczyła 29,7 mln, a ubezpieczeni zgłosili ponad 1 mln szkód – wynika z danych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Dane KNF wskazują, że składka przypisana brutto z ubezpieczeń komunikacyjnych trafiła w ubiegłym roku do 17 zakładów ubezpieczeń. Na tym rynku pojawił się właśnie kolejny gracz – Direct pojišťovna, czeska firma ubezpieczeniowa przejęła całość portfela ubezpieczeń od wefox insurance AG i rozpoczyna działalność w Polsce.

Handel

Inwestorzy już odczuwają skutki wprowadzania ceł przez Donalda Trumpa. Finalnie najwięcej stracą na tej polityce Amerykanie

Ogłoszone przez Donalda Trumpa 2 kwietnia cła na towary z licznych krajów z całego świata zatrzęsły rynkami finansowymi. Indeksy akcyjne ruszyły w dół, zyskiwać za to zaczęły bezpieczniejsze obligacje. Niektóre branże ucierpią bardziej niż inne, np. motoryzacyjna. Skorzystać może za to sektor logistyczny. Paradoksalnie to na obywatelach USA cła mogą się odbić najmocniej, zaś na wzmocnienie swojej pozycji szansę mają Chińczycy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.