Mówi: | Łukasz Łazarewicz |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Totalizator Sportowy |
Totalizator Sportowy angażuje się w nowe dyscypliny sportu. Decyzje sponsoringowe mają być podejmowane w oparciu o kodeks dobrych praktyk
Po olimpijczykach przyszła pora na piłkę nożną i Ekstraklasę, ale to nie koniec zwiększania zaangażowania Totalizatora Sportowego w sport. Nowe decyzje sponsoringowe będą podejmowane zgodnie z Kodeksem dobrych praktyk, przygotowanym przez ministrów sportu i skarbu państwa. Chcemy być obecni w największych dyscyplinach sportu, bo wymaga tego nasza marka – wskazuje prezes Totalizatora Sportowego.
– Jesteśmy sponsorem polskiej reprezentacji olimpijskiej, Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Niedawno podpisaliśmy także umowę z piłkarską Ekstraklasą, która od tego sezonu nosi nazwę Lotto Ekstraklasa. To niewątpliwie kolejny milowy krok w rozwoju marki Lotto, która angażuje się w największe wybitne dyscypliny sportu – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Łukasz Łazarewicz, prezes zarządu Totalizatora Sportowego.
Totalizator Sportowy wspiera polską ligę już od 2014 roku, ale od sezonu 2016/2017 współpraca wchodzi na inny poziom.
Jak podkreśla prezes TS, z założenia marka ma być obecna w ważnych wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Choć sponsoring wiąże się z określonymi korzyściami, Łazarewicz przekonuje, że patrzy na współpracę szerzej niż tylko pod kątem efektów medialnych.
– Chcemy, aby każdy projekt współpracy był maksymalnie efektywnie wykorzystywany na szerszej ilości płaszczyzn niż tylko płaszczyźnie efektywności medialnej. Dysponujemy w portfolio markami detalicznymi, sprzedajemy produkty dla klienta detalicznego, dlatego chcemy szerzej wykorzystywać poszczególne partnerstwa. Być może także poprzez obecność sprzedażową na poszczególnych wydarzeniach, których jesteśmy sponsorem – tłumaczy Łukasz Łazarewicz.
Spółka wspiera polski sport na kilku płaszczyznach: przekazuje środki z dopłat i loterii pieniężnych, wspiera organizacje, kluby lub wydarzenia sportowe ze środków własnych, a także prowadzi działalność, która ma na celu wyszukiwanie i szkolenie młodych talentów.
Dopłaty do gier liczbowych i loterii trafiają na trzy fundusze celowe, zdecydowana większość (77 proc.) na Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej. W latach 2000-2015 do funduszu trafiło ok. 8,5 mld zł. Tymi zasobami dysponuje resort sportu i turystyki.
Niezależnie od przekazywanych dopłat, TS wspiera sport także ze środków własnych.
– Planujemy podejmować decyzje sponsoringowe zgodnie z kodeksem dobrych praktyk sponsorów. To bardzo dobre narzędzie, które pozwala prezesom spółek Skarbu Państwa podejmować decyzje i wybierać projekty sponsoringowe w pełnej dowolności. Mamy jednak gwarancję, że te projekty przeszły akceptację w ministerstwie, a partnerzy są wiarygodni, efektywni i mają zaakceptowaną przez ministerstwo strategię marketingową – mówi Łazarewicz.
Sponsoring jest jedną z najważniejszych form komunikacji zewnętrznej Totalizatora. Przykładem może być wieloletnia współpraca z PKOl. Jako sponsor spółka była z polskimi olimpijczykami na Igrzyskach Olimpijskich w Salt Lake City (2002), Atenach (2004), Pekinie (2008), Vancouver (2010), w Londynie (2012), Soczi (2014) oraz w ubiegłym roku w Baku (I edycja Igrzysk Europejskich). Również w tym roku Totalizator wspiera olimpijczyków.
– Wszyscy jesteśmy kibicami i oczekujemy jak największych sukcesów. Istotne, by być ze sportowcami nie tylko wtedy, kiedy osiągają sukces, ale również wtedy, gdy ponoszą porażki. Porażka powinna być pierwszym krokiem do przyszłego sukcesu. Osiągnęliśmy w tym roku wybitne sukcesy sportowe, miejmy nadzieję, że Rio będzie kolejnym – mówi Łukasz Łazarewicz.
Czytaj także
- 2025-06-13: Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała
- 2025-01-31: Zmieni się definicja mobbingu. Nowe prawo da skuteczniejsze narzędzia ochrony nękanym pracownikom
- 2025-01-20: Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
- 2024-06-19: Ojcowie coraz częściej wykorzystują urlopy rodzicielskie. Wciąż jednak wiele zależy od podejścia pracodawców
- 2024-08-05: Samoregulacja zawodowa ogranicza udział farmaceutów w reklamach i ich współprace płatne. Złamanie tych zasad grozi wszczęciem postępowania
- 2023-09-15: Polscy siatkarze z wielkim sukcesem na mistrzostwach Europy. Dzięki świetnym wynikom ta dyscyplina zyskuje popularność wśród sponsorów
- 2023-05-24: PGE z coraz większym zaangażowaniem w sport i kulturę. Wydatki na ten cel zwracają się ośmiokrotnie
- 2023-05-11: Nowa odsłona walki z szarą strefą na rynku bukmacherskim. Tym razem na boiskach sportowych [DEPESZA]
- 2023-05-05: Reforma unijnego rynku cyfrowego coraz bliżej. Największe platformy internetowe mają cztery miesiące na dostosowanie się do zmian
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.