Newsy

Milionowy turysta w "Wieliczce" miesiąc wcześniej niż w ubiegłym roku

2012-10-31  |  06:35
Mówi:Kajetan d’Obyrn
Funkcja:Prezes
Firma:Kopalnia Soli „Wieliczka” SA
  • MP4

    Ruch turystyczny w Kopalni Soli „Wieliczka” z roku na rok rośnie. – W tym spodziewamy się o 5-6 proc. więcej turystów niż w 2011 roku – zapowiada Kajetan d’Obyrn, prezes kopalni. Świadczy o tym również przyznawana nagroda dla milionowego turysty. Tegoroczny zwycięzca przekroczył progi kopalni 30 października. Jeszcze dwa lata na milionowego turystę czekano do 30 grudnia.

    Milionowym gościem w Wieliczce okazał się Dmitrij Durov, turysta z Rosji, który do Polski przyjechał z rodziną. W 2010 roku milionowym gościem okazała się turystka z Mazur, przed rokiem była to Polka mieszkająca na stałe w Holandii.

     – W 2010 roku milion przekroczyliśmy na sam koniec roku, 30 grudnia. W ubiegłym roku było lepiej, bo był to listopad. Teraz jeszcze w październiku. Ruch turystycznym systematycznie nam rośnie – zapewnia Kajetan d’Obyrn.

    Trzeci kwartał był rekordowy. Kopalnię odwiedziło blisko 440 tys. turystów. Do końca roku spodziewanych jest jeszcze ok. 100 tysięcy gości.

     – Ten sezon oceniamy bardzo dobrze. W tym roku będziemy mieli więcej turystów o ok. 5-6 proc. w porównaniu do poprzedniego roku – to są szacunki, bo mamy jeszcze listopad i grudzień – mówi Agencji Informacyjnej Newseria prezes „Wieliczki”. – Najwięcej turystów mamy tradycyjnie z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Korei Południowej. Duże grupy przyjeżdżają również z Włoch i Hiszpanii. W ostatnich latach najbardziej rośnie nam ruch turystyczny z Rosji i Ukrainy – wymienia.

    Nagroda przyznawana jest od dwóch lat. Na zwycięzcę czekały orkiestra górnicza, gratulacje od prezesa Kopalni Soli oraz nagroda w postaci talonu na jedną z atrakcji w Wieliczce.

    Oferta turystyczna naszej kopalni jest ogromna. np. pobyt w uzdrowisku, zwiedzanie zabytkowej kopalni, trasa górnicza, bal sylwestrowy, koncert noworoczny lub pobyt w Hotelu Grand Sal. Atrakcji jest dużo i zwycięzca na pewno jedną z nich sobie wybierze – mówi Kajetan d’Obyrn, prezes Kopalni Soli „Wieliczka”.

    Jak podkreśla, honorowanie milionowego turysty co roku jest nie tylko wyróżnieniem dla tej osoby, ale również wskazaniem obiektu jako największej podziemnej atrakcji na świecie.

    Podkreśla, że w kopalni wciąż prowadzone są prace, które mają na celu rozszerzenie oferty turystycznej.

     – Można powiedzieć, że już jesteśmy miastem podziemnym. Zapewniam, że każdy dla siebie coś miłego znajdzie – mówi Kajetan d’Obyrn. – Nasze plany na przyszłość kopalni wiążą się również z pracami zabezpieczającymi, czyli to wszystko, co sprawi, że w kopalni będzie bezpiecznie oraz pracami likwidacyjnymi w niezabytkowej części kopalni. Przypomnę, że atrakcje turystyczne stanowią zaledwie 2 proc. dzisiejszej kopalni, a ta pozostała część wymaga albo zabezpieczenia, ze względu na zabytek i bezpieczeństwo albo likwidacji.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.