Newsy

70 tys. zł oszczędności rocznie. Orange Polska wymienia flotę samochodów na bardziej ekologiczną.

2013-05-20  |  06:44
Mówi:Marek Januszewski
Funkcja:dyrektor odpowiedzialny za zarządzanie flotą Orange Polska
  • MP4
  • Orange Polska wymienia flotę samochodów służbowych na bardziej ekologiczne. W pierwszym etapie firma wybrała 30 hybrydowych Toyot Auris, które otrzymają najlepsi sprzedawcy. Szacuje, że miesięcznie na paliwie do każdego z tych aut zaoszczędzi 200 zł, co w skali roku da 72 tys. zł oszczędności. Wkrótce Orange doda do floty także pięć całkowicie elektrycznych samochodów.

     – Według wstępnych badań oraz raportów, jakie otrzymaliśmy, samochody te odznaczają się bardzo niskim zużyciem paliwa, szczególnie w warunkach miejskich, a taka jest specyfika pracy naszych handlowców – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Marek Januszewski, dyrektor odpowiedzialny za zarządzanie flotą Orange Polska.

    Ponieważ ekologiczne hybrydy będą wykorzystywane przez najlepszych, pracujących w dużych miastach sprzedawców, oszczędności dla firmy mogą być bardzo duże. Januszewski szacuje, że na samym paliwie każdy z nowych samochodów pozwoli zaoszczędzić 200 zł miesięcznie. W skali roku daje to kwotę 72 tysięcy złotych.

    Januszewski dodaje, że flota Orange Polska jest bardzo duża i zróżnicowana, ale przewiduje, że w przyszłości spółka będzie również wybierać hybrydy. Działania proekologiczne są bardzo ważne dla firmy. Wprowadzenie 30 oszczędnych Toyot Auris to na razie program pilotażowy. Samochody te, posiadające zarówno silnik spalinowy, jak i elektryczny, będą wprowadzone do floty Orange Polska na zasadzie najmu długoterminowego.

     – To oznacza, że to nie my bezpośrednio je kupujemy. Kupuje je leasingodawca, my je tylko leasingujemy na okres czterech lat – wyjaśnia Januszewski.

    Jeszcze w tym półroczu spółka chce pozyskać pięć całkowicie elektrycznych pojazdów, które będą stacjonowały w warszawskiej siedzibie. Tam też będzie znajdował się punkt ładowania tych samochodów.

     – Staramy się pozyskiwać takie samochody, które z jednej strony oferują nam najwyższe normy dotyczące czystości spalin, czyli Euro5, już nawet nie Euro4. Dodatkowo  staramy się, żeby producenci w pakiecie dawali nam możliwość tzw. jazd ekologicznych, czyli żeby proponowali nam udział naszych pracowników w szkoleniach, jak jeździć ekologicznie i oszczędnie samochodem – dodaje Januszewski.

    Nowe Toyoty Auris będą specjalnie oznakowane, by podkreślić ekologiczny wizerunek spółki.

    Orange Polska stosuje również inne rozwiązania proekologiczne, takie jak faktury elektroniczne oraz elektroniczny obieg dokumentów wewnętrznych, w tym deklaracji podatkowych. Spółka prowadzi także akcje zachęcające do utylizacji zużytych telefonów komórkowych oraz sprzedaje profesjonalnie odnowione urządzenia.

    Firma szacuje, że dzięki proekologicznym rozwiązaniom w ubiegłym roku spółka zaoszczędziła ponad 450 tys. kWh oraz wyemitowała o 430 ton mniej dwutlenku węgla.

    Więcej na temat
    Motoryzacja Wynajem zamiast leasingu – połowa firm w Polsce wypożycza samochody Wszystkie newsy
    2013-05-08 | 06:57

    Wynajem zamiast leasingu – połowa firm w Polsce wypożycza samochody

    Coraz więcej polskich firm wybiera długoterminowy wynajem samochodów zamiast zakupu czy leasingu. Na taki krok zdecydowała się między innymi firma pkt.pl Polskie Książki
    Motoryzacja Kolejne miasta wprowadzają darmowe parkowanie dla aut elektrycznych i hybrydowych
    2013-04-22 | 06:55

    Kolejne miasta wprowadzają darmowe parkowanie dla aut elektrycznych i hybrydowych

    Właściciele samochodów elektrycznych i hybrydowych od początku kwietnia mogą parkować za darmo w centrum Katowic. W Szczecinie za roczne pozwolenie na
    Motoryzacja W tym roku Polacy kupią 2 tys. nowych aut z napędem hybrydowym
    2013-04-15 | 06:55

    W tym roku Polacy kupią 2 tys. nowych aut z napędem hybrydowym

    Przy normalnym użytkowaniu samochodu hybrydowego w ciągu 4-5 lat zwraca się koszt jego zakupu w porówaniu z autem o napędzie spalinowym – wynika z raportu

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.