Newsy

Hyundai nie planuje zwiększać sprzedaży aut w Polsce. Głównym celem koncernu jest poprawa jakości obsługi

2014-10-27  |  06:25
Mówi:Tomasz Michalczewski
Funkcja:kierownik zespołu planowania sprzedaży
Firma:Hyundai Motor Poland
  • MP4
  • Hyundai stawia na poprawę standardów, a nie na zwiększenie sprzedaży. Liczba nowych aut koreańskiego producenta na polskim rynku ma być podobna do zeszłorocznej, co powinno przełożyć się na ponad 5-procentowy udział w rynku. To większy odsetek niż na rynku europejskim. Po kilku latach dynamicznego wzrostu sprzedaży firma stawia na coraz lepszą obsługę w salonach oraz poprawę wyposażenia także mniejszych modeli, bo tego oczekują klienci.

    W tym roku osiągamy podobne wyniki jak w zeszłym, zresztą zgodne z naszymi założeniami. Po bardzo intensywnym wzroście w latach 2008-2012, kiedy praktycznie podwoiliśmy udział w rynku, teraz trochę zwalniamy, restrukturyzujemy naszą sieć, dbamy o standardy. To jest w tej chwili najważniejszy element, którym walczymy o klienta – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Michalczewski, kierownik zespołu planowania sprzedaży Hyundai Polska.

    Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar Hyundai w 2013 r. był siódmym producentem pod względem udziału w polskim rynku nowych samochodów osobowych. Zarejestrowanych zostało niemal 17 tys. aut tego producenta. Dało to Hyundaiowi ok. 5,8 proc. udziału w rynku. To więcej niż w całej Europie – na kontynencie hyundaie stanowią ok. 3,5 proc. rynku.

    Najpopularniejszy model Hyundaia, i30, znalazł się na 11. miejscu najczęściej wybieranych samochodów – w ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce ok. 5,3 tys. aut tego modelu.

    Naszymi głównymi modelami od już dobrych kilku lat są modele i30 i ix35. i30 głównie w wersji hatchback i ix35 głównie z silnikiem benzynowym. W średniej wersji wyposażenia ten samochód jest już bardzo dobrze wyposażony, a takiego właśnie samochodu klienci poszukują ‒ dobrze wyposażonego i za bardzo rozsądne pieniądze – podkreśla Michalczewski.

    Teraz Hyundai planuje utrzymanie udziału w rynku powyżej 5,0-5,2 proc., ale nie zamierza gwałtownie zwiększać sprzedaży. Producent stawia przede wszystkim na poprawę standardów obsługi w salonach dilerskich.

    Dla producenta duże znaczenie ma też wyposażenie oferowanych modeli samochodów. Michalczewski zwraca uwagę na to, że wymagania Polaków w tym zakresie są coraz wyższe. O ile dawniej na przykład klimatyzacji wymagali tylko ci, którzy kupowali auta wyższej klasy, obecnie nawet w małych, miejskich samochodach jest ona standardem.

    Jeżeli tego nie mamy, po prostu nie sprzedajemy. Klienci szukają jakości i bogatego wyposażenia – zaznacza Michalczewski.

    Dodaje, że siłą koreańskiej marki jest również wygląd pojazdów i atrakcyjna cena. Do tego sprzedawane w Europie modele tej marki są projektowane i produkowane na kontynencie. Aż 90 proc. europejskiej sprzedaży to samochody tutaj zbudowane. Jak podkreśla Michalczewski, to kolejny wyróżnik marki.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.