Mówi: | Piotr Ziarkowski |
Funkcja: | Dyrektor ds. Marketingu i PR |
Firma: | Hyundai Motor Poland |
Limuzyna Hyundai Equus dla Michela Platiniego
Flota samochodów na Euro 2012 gotowa. Hyundai Motor Company, jako oficjalny partner turnieju, dostarczył ponad 180 aut, które przez miesiąc będą do dyspozycji drużyn piłkarskich, VIP-ów i organizatorów mistrzostw. Flagowym modelem koncernu - limuzyną Equus będzie w czasie Euro jeździł prezydent UEFA Michel Platini.
Hyundai Motor Company od 12 lat jest partnerem UEFA i będzie nim jeszcze przez kolejnych 5 lat.
- To dla nas wielki zaszczyt, że możemy nasze samochody udostępnić organizatorom EURO 2012 – mówi Piotr Ziarkowski dyrektor Marketingu i PR Hyundai Motor Poland.
Flota liczy 183 samochody.
- To będą samochody osobowe, m.in. i30, i40, ix35, którymi będą jeździli wolontariusze oraz zawodowi kierowcy. Przekazujemy też H-1 - to są minibusy, które będą przewoziły większą ilość osób. Mamy też model Hyundai Equus. To największa limuzyna w naszym portfolio, którą będzie jeździł Michael Platini – wymienia Piotr Ziarkowski.
Jak podkreśla dyrektor ds. marketingu, udostępnione samochody to seryjne modele, które w swym wyposażeniu mają wszystko, co zapewni pełen komfort użytkowania. Na ulicach będą rozpoznawalne po specjalnym reklamowym oklejeniu.
- Wszystkie samochody są z klimatyzacją. Turniej się odbywa latem, więc to jest istotne. Samochody mają pełne komplety poduszek, wszystkie systemy bezpieczeństwa, które są dostępne w naszych samochodach. Myślę, że zarówno wolontariusze, jak i przede wszystkim goście, których będą obsługiwali, będą się w nich bardzo dobrze czuli – zapewnia Piotr Ziarkowski.
Od 2000 roku koncern wspiera UEFA przy organizacji mistrzostw Europy. Flota Hyundai obsługiwała też Letnią Olimpiadę w Atenach w 2004 roku czy Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, które odbyły się w 2002 roku w Korei i Japonii. Przekazana wówczas flota liczyła ponad 1050 samochodów.
Jak podkreślają przedstawiciele koncernu, Hyundai sukcesywnie rozwija swą globalną działalność marketingową w kategorii sportu, a piłka nożna jest numerem jeden na jej liście sponsoringowej.
Czytaj także
- 2025-05-07: PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar
- 2025-03-17: UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania
- 2025-04-22: Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji
- 2025-03-05: KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
- 2025-02-26: Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
- 2025-02-10: Polscy europosłowie chcą rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Liczą na zdecydowane poparcie w europarlamencie
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-28: Dziennie policjanci zatrzymują średnio 69 osób z zakazem prowadzenia pojazdów. Trwają prace nad zaostrzeniem przepisów dla kierowców
- 2024-12-13: W Europie segment elektrycznych małych aut miejskich zapóźniony o trzy–cztery lata. Hyundai chce to zmienić
- 2025-01-13: Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.