Mówi: | Wojciech Mieczkowski |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | General Motors Poland |
Nowa Astra w sprzedaży już na początku listopada. W wyposażeniu dostępne innowacyjne systemy wsparcia kierowcy
Osobisty opiekun kierowcy OnStar, który automatycznie wezwie pomoc w razie wypadku, stała łączność z internetem i system multimedialny – to nowinki technologiczne, które mają zachęcić klientów do zakupu Astry piątej generacji. Produkowana w gliwickiej fabryce nowa wersja popularnego modelu Opla ma zwiększyć sprzedaż koncernu. Linie produkcyjne ruszą pełną parą pod koniec września.
Opel Astra V jest naszpikowany nowinkami technologicznymi. Może być na stałe podłączony do internetu, co pozwala kierowcy i pasażerom na stały dostęp do aktualnych informacji m.in. o sytuacji na drogach.
– Od początku w modelach Astry nowej generacji dostępny będzie system OnStar, czyli opiekun osobisty użytkownika samochodu – mówi agencji Newseria Biznes Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. – Poza tym bardzo ciekawe rozwiązanie multimedialne, czyli system IntelliLink, oraz możliwość pełnej integracji smartfona z samochodem i wykorzystanie tego, co daje nam telefon na ekranie dotykowym samochodu.
W ramach systemu Opel OnStar, w który wyposażone są już Ople w 13 krajach, kierowca może liczyć na wsparcie m.in. w sytuacjach kryzysowych. W razie kolizji system automatycznie wzywa pomoc ratunkową. Na co dzień sprawdzi, czy na trasie nie ma korków, gdzie znajduje się najbliższa stacja benzynowa oraz czy restauracja, do której zmierzają pasażerowie, jest czynna.
Z kolei IntelliLink to system multimedialny, który ułatwia korzystanie z funkcji smartfona i dostępnych na nim aplikacji w samochodzie, m.in. umożliwia komunikację, odtwarzanie muzyki czy korzystanie z map. Jak podkreśla Mieczkowski, klienci salonów samochodowych coraz częściej oczekują integracji auta z urządzeniem mobilnym.
Wyróżnikiem nowej Astry mają być też innowacje ułatwiające prowadzenie samochodu, zwiększające bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania.
– W zakresie bezpieczeństwa najważniejszy jest zupełnie nowy system oświetlenia. Nowa model ma to, czego żaden inny Opel nie ma, czyli w pełni LED-owe, matrycowe światła, które pozwalają na dużo lepsze oświetlenie drogi przed kierowcą, jednocześnie nieoślepiające innych użytkowników. Pozwala to na dużo szybsze rozpoznanie ewentualnych przeszkód przed samochodem, nawet do 40 metrów wcześniej – wyjaśnia dyrektor GM w Polsce.
Wśród innych rozwiązań w nowej Astrze znalazły się takie elementy, jak system rozpoznawania znaków drogowych, monitorowanie odległości od poprzedzającego auta, system ostrzegania o pojeździe w martwym polu czy alarm kolizji z funkcją automatycznego hamowania.
– Ciekawym rozwiązaniem, które wprowadziliśmy po raz pierwszy w Astrze, jest – oprócz bardzo wygodnych, świetnie regulowanych siedzeń – możliwość uruchomienia masażu, co przy dłuższych podróżach będzie się dobrze sprawdzać – mówi Mieczkowski.
Opel Astra V także wyglądem różni się od poprzednika. Auto zostało odchudzone – nawet o 200 kg – co poprawia jego parametry jezdne, czyli dynamikę, prowadzenie i zużycie paliwa.
– Nowa Astra została zaprojektowana w ten sposób, aby udostępniając większą przestrzeń wewnątrz, być jednocześnie samochodem bardziej kompaktowym, czyli wymiary zewnętrzne zmniejszyły się, ale wewnątrz samochód daje użytkownikom więcej miejsca – podkreśla Mieczkowski.
Oficjalna premiera Astry będzie miała miejsce 15 września, na targach we Frankfurcie. W sprzedaży pojawi się na początku listopada. Podstawowa wersja auta kosztuje niecałe 60 tys. zł.
Czytaj także
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-08-01: Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
- 2025-07-10: UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa
- 2025-08-06: Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
- 2025-06-16: Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-06-17: Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]
- 2025-07-21: Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
- 2025-06-12: Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.