Newsy

Nowa Astra w sprzedaży już na początku listopada. W wyposażeniu dostępne innowacyjne systemy wsparcia kierowcy

2015-09-11  |  06:35

Osobisty opiekun kierowcy OnStar, który automatycznie wezwie pomoc w razie wypadku, stała łączność z internetem i system multimedialny – to nowinki technologiczne, które mają zachęcić klientów do zakupu Astry piątej generacji. Produkowana w gliwickiej fabryce nowa wersja popularnego modelu Opla ma zwiększyć sprzedaż koncernu. Linie produkcyjne ruszą pełną parą pod koniec września.

Opel Astra V jest naszpikowany nowinkami technologicznymi. Może być na stałe podłączony do internetu, co pozwala kierowcy i pasażerom na stały dostęp do aktualnych informacji m.in. o sytuacji na drogach.

Od początku w modelach Astry nowej generacji dostępny będzie system OnStar, czyli opiekun osobisty użytkownika samochodu – mówi agencji Newseria Biznes Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. – Poza tym bardzo ciekawe rozwiązanie multimedialne, czyli system IntelliLink, oraz możliwość pełnej integracji smartfona z samochodem i wykorzystanie tego, co daje nam telefon na ekranie dotykowym samochodu.

W ramach systemu Opel OnStar, w który wyposażone są już Ople w 13 krajach, kierowca może liczyć na wsparcie m.in. w sytuacjach kryzysowych. W razie kolizji system automatycznie wzywa pomoc ratunkową. Na co dzień sprawdzi, czy na trasie nie ma korków, gdzie znajduje się najbliższa stacja benzynowa oraz czy restauracja, do której zmierzają pasażerowie, jest czynna.

Z kolei IntelliLink to system multimedialny, który ułatwia korzystanie z funkcji smartfona i dostępnych na nim aplikacji w samochodzie, m.in. umożliwia komunikację, odtwarzanie muzyki czy korzystanie z map. Jak podkreśla Mieczkowski, klienci salonów samochodowych coraz częściej oczekują integracji auta z urządzeniem mobilnym.

Wyróżnikiem nowej Astry mają być też innowacje ułatwiające prowadzenie samochodu, zwiększające bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania.

W zakresie bezpieczeństwa najważniejszy jest zupełnie nowy system oświetlenia. Nowa model ma to, czego żaden inny Opel nie ma, czyli w pełni LED-owe, matrycowe światła, które pozwalają na dużo lepsze oświetlenie drogi przed kierowcą, jednocześnie nieoślepiające innych użytkowników. Pozwala to na dużo szybsze rozpoznanie ewentualnych przeszkód przed samochodem, nawet do 40 metrów wcześniej – wyjaśnia dyrektor GM w Polsce.

Wśród innych rozwiązań w nowej Astrze znalazły się takie elementy, jak system rozpoznawania znaków drogowych, monitorowanie odległości od poprzedzającego auta, system ostrzegania o pojeździe w martwym polu czy alarm kolizji z funkcją automatycznego hamowania.

Ciekawym rozwiązaniem, które wprowadziliśmy po raz pierwszy w Astrze, jest – oprócz bardzo wygodnych, świetnie regulowanych siedzeń – możliwość uruchomienia masażu, co przy dłuższych podróżach będzie się dobrze sprawdzać – mówi Mieczkowski.

Opel Astra V także wyglądem różni się od poprzednika. Auto zostało odchudzone – nawet o 200 kg – co poprawia jego parametry jezdne, czyli dynamikę, prowadzenie i zużycie paliwa.

Nowa Astra została zaprojektowana w ten sposób, aby udostępniając większą przestrzeń wewnątrz, być jednocześnie samochodem bardziej kompaktowym, czyli wymiary zewnętrzne zmniejszyły się, ale wewnątrz samochód daje użytkownikom więcej miejsca – podkreśla Mieczkowski.

Oficjalna premiera Astry będzie miała miejsce 15 września, na targach we Frankfurcie. W sprzedaży pojawi się na początku listopada. Podstawowa wersja auta kosztuje niecałe 60 tys. zł.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.