Newsy

Pod koniec września Opel uruchomi w Gliwicach masową produkcję nowej Astry V. W salonach auto pojawi się pod koniec października

2015-09-03  |  06:50

W fabryce Opla w Gliwicach 29 września pełną parą ruszy produkcja modelu Astry najnowszej generacji. Koncern liczy, że dzięki nowatorskim rozwiązaniom tego samochodu, który m.in. może być wyposażony w innowacyjny system wsparcia kierowcy Opel OnStar, znacząco zwiększy sprzedaż. Do salonów samochód trafi pod koniec października.

2 września odbył się w Polsce przedpremierowy pokaz nowej Astry. Światowa premiera będzie miała miejsce na nadchodzących targach we Frankfurcie 15 września – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. – Kolejna premiera, związana z uruchomieniem masowej produkcji w Gliwicach, odbędzie się 29 września. Miesiąc później samochody będą dostępne w salonach u polskich dealerów.

Astra do tej pory była w czołówce sprzedaży. Jak wynika z danych Instytutu Samar w ubiegłym roku była czwartym najchętniej wybieranym przez klientów modelem. Uwzględniając statystki sprzedaży wszystkich generacji Astry od 1991 roku w Polsce, model ten zajmuje trzecie miejsce. Piąta generacja ma jeszcze poprawić te wyniki. Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland, uważa, że nowa Astra ma wszystko, by stać się przebojem rynkowym. Astra V generacji ma się wyróżniać nie tylko nowatorską linią nadwozia, lecz także technologicznymi rozwiązaniami, których dotąd nie stosował żaden producent samochodów tej klasy.

Ten samochód ma oprócz świetnych jednostek napędowych również bardzo ciekawe, innowacyjne rozwiązanie – podkreśla Mieczkowski. – Przede wszystkim OnStar – wyjątkowy system wsparcia kierowcy, który będzie dostępny tylko w modelach Opla, osobisty asystent kierowcy, który pomoże zarówno w prozaicznych, codziennych sytuacjach, jak i w tych najtrudniejszych, w czasie wypadku, np. wezwie pomoc ratunkową.

Nowy Opel Astra to samochód, w którym dzięki dostępowi do sieci system OnStar nie tylko będzie można zdiagnozować stan samochodu, lecz także wezwać pomoc w razie kolizji czy odnaleźć cel podróży. Konsultant OnStar poszuka nie tylko docelowego adresu, np. najbliższego hotelu czy restauracji, lecz także zdalnie prześle go nawigacji samochodu.

Łączność, multimedia i integracja ze smartfonem to są elementy, których nasi klienci coraz częściej oczekują – ocenia Wojciech Mieczkowski. – Kolejny bardzo ważny element to bezpieczeństwo. Astra jest pierwszym modelem, w którym zastosujemy w pełni LED-owe, matrycowe światła. Pozwalają tak oświetlić przestrzeń i drogę przed autem, że kierowca będzie mógł dostrzec obiekty nawet 40 metrów wcześniej.

Piąta generacja Astry jest znacznie lżejsza od poprzednika, a jednocześnie bardziej zaawansowana technologicznie. Jak informuje producent, jeden z silników oferowanych do tego modelu pali średnio 4,2 l benzyny na 100 km. Nowa Astra ma nieco mniejsze wymiary zewnętrzne od poprzedniej wersji, ale dzięki nowatorskiemu rozplanowaniu wnętrza jest w nim więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów.

Nasi konstruktorzy oprócz ładnej stylistyki, która wiąże się z niemiecką precyzją, chcieli uzyskać również większą przestronność we wnętrzu samochodu, jednocześnie wprowadzając bardziej kompaktowe wymiary na zewnątrz – mówi dyrektor generalny General Motors Poland. – To wiąże się również ze znaczącym odchudzeniem samochodu, nawet do 200 kg, a to oczywiście przekłada się na parametry jezdne.

Cena podstawowej wersji Astry nowej generacji to 59,9 tys. Jest to model wyposażony w klimatyzację, system audio, Bluetooth oraz elektryczne szyby, lusterka i centralny zamek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.