Newsy

Polacy częściej ubezpieczają auto niż życie. Bo muszą

2012-06-26  |  06:51
Mówi:Artur Olech
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Grupa Generali w Polsce
  • MP4

    Polacy wciąż niechętnie się ubezpieczają.  To kwestia mentalności, ale i jakości kanałów sprzedaży ubezpieczeń  ocenia Artur Olech, prezes Generali w Polsce. Poza obowiązkowym ubezpieczeniem samochodu, niewiele osób myśli o ubezpieczeniu mieszkania czy własnego życia. 

      30 proc. osób w Polsce ubezpiecza własny dom. W Niemczech jest to 90 proc., a w Czechach 70 proc. Nie dbamy o to, co jest naszym największym majątkiem, czyli nasze mieszkanie i nasze życie. Ubezpieczamy samochód, bo musimy  stwierdza prezes Generali.

    Zdaniem Artura Olecha na niechęć Polaków do ubezpieczania się ma wpływ kilka czynników.

      Wydaje nam się, że jesteśmy ubezpieczeni, bo mamy ubezpieczenie łącznie z kredytem. To też kwestia mentalności, jakości kanałów sprzedaży. Łatwiej nam jest kupować produkty inwestycyjne i ryzykować środki, niż zabezpieczać własną przyszłość. To jest bardzo skomplikowane, wielowątkowe zagadnienie mówi w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Artur Olech.

    Prezes Grupy Generali w Polsce nie ma wątpliwości, że taka sytuacji to nie lada wyzwanie dla rynku. Jego zdaniem potrzebne są działania, które sprawią, by powszechność ubezpieczeń rosła. Tym bardziej, że branża ubezpieczeń w naszym kraju miała w ostatnich latach duże kłopoty z rentownością.

    Ubiegły rok był relatywnie szczęśliwy dla nas ze względu m.in. na pogodę. Jednak, tak naprawdę, rentowne są jeszcze ubezpieczenia casco. Wynika to w głównej mierze z warunków ekonomicznych i właśnie pogodowych mówi Artur Olech.

    Jak wskazują dane Komisji Nadzoru Finansowego za I kwartał 2012 roku sytuacja na polskim rynku ubezpieczeń powoli się poprawia. Sprzedaż ubezpieczeń na życie wzrosła w pierwszych trzech miesiącach roku o 23 proc., natomiast ubezpieczeń majątkowych o 10 proc.

    Możliwe, że ubezpieczyciele zaczną w końcu zarabiać na sprzedaży komunikacyjnych ubezpieczeń OC. Poprzedni kwartał być pierwszym od 2007 roku, w którym ubezpieczyciele odnotowali zyski w tym segmencie. W poprzednim roku stracili 500 mln złotych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.