Newsy

Polacy częściej ubezpieczają auto niż życie. Bo muszą

2012-06-26  |  06:51
Mówi:Artur Olech
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Grupa Generali w Polsce
  • MP4

    Polacy wciąż niechętnie się ubezpieczają.  To kwestia mentalności, ale i jakości kanałów sprzedaży ubezpieczeń  ocenia Artur Olech, prezes Generali w Polsce. Poza obowiązkowym ubezpieczeniem samochodu, niewiele osób myśli o ubezpieczeniu mieszkania czy własnego życia. 

      30 proc. osób w Polsce ubezpiecza własny dom. W Niemczech jest to 90 proc., a w Czechach 70 proc. Nie dbamy o to, co jest naszym największym majątkiem, czyli nasze mieszkanie i nasze życie. Ubezpieczamy samochód, bo musimy  stwierdza prezes Generali.

    Zdaniem Artura Olecha na niechęć Polaków do ubezpieczania się ma wpływ kilka czynników.

      Wydaje nam się, że jesteśmy ubezpieczeni, bo mamy ubezpieczenie łącznie z kredytem. To też kwestia mentalności, jakości kanałów sprzedaży. Łatwiej nam jest kupować produkty inwestycyjne i ryzykować środki, niż zabezpieczać własną przyszłość. To jest bardzo skomplikowane, wielowątkowe zagadnienie mówi w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Artur Olech.

    Prezes Grupy Generali w Polsce nie ma wątpliwości, że taka sytuacji to nie lada wyzwanie dla rynku. Jego zdaniem potrzebne są działania, które sprawią, by powszechność ubezpieczeń rosła. Tym bardziej, że branża ubezpieczeń w naszym kraju miała w ostatnich latach duże kłopoty z rentownością.

    Ubiegły rok był relatywnie szczęśliwy dla nas ze względu m.in. na pogodę. Jednak, tak naprawdę, rentowne są jeszcze ubezpieczenia casco. Wynika to w głównej mierze z warunków ekonomicznych i właśnie pogodowych mówi Artur Olech.

    Jak wskazują dane Komisji Nadzoru Finansowego za I kwartał 2012 roku sytuacja na polskim rynku ubezpieczeń powoli się poprawia. Sprzedaż ubezpieczeń na życie wzrosła w pierwszych trzech miesiącach roku o 23 proc., natomiast ubezpieczeń majątkowych o 10 proc.

    Możliwe, że ubezpieczyciele zaczną w końcu zarabiać na sprzedaży komunikacyjnych ubezpieczeń OC. Poprzedni kwartał być pierwszym od 2007 roku, w którym ubezpieczyciele odnotowali zyski w tym segmencie. W poprzednim roku stracili 500 mln złotych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Handel

    Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

    – Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.

    Polityka

    Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

    Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.